Praktyka specjalistyczna zawodowa (śródroczna) w zakresie zatrudnienia i zarządzania zasobami ludzkimi w działach lub sekcjach zatrudnienia w zakładach pracy (60 godz.) PE-2P-PZL2
TREŚCI PROGRAMOWE:
Zapoznanie się ze strukturą organizacyjną placówki (Działu, Sekcji lub Samodzielnego stanowiska pracy) zatrudnienia i kadr oraz podstawową działalnością tej komórki. Poznanie rodzaju i zakresu pracy oraz zasad i metod w działalności komórki zatrudnienia i kadr, w tym współpracy z innymi komórkami danego zakładu pracy. Poznanie podstawowej dokumentacji zatrudniania pracowników, w tym instrukcji, regulaminów pracy, systemów i programów komputerowych oraz wydruków istotnej dokumentacji z obszaru zatrudniania, przebiegu pracy, nagradzania, awansów i kar administracyjnych pracowników Poznanie różnych form działania i kontaktów komórki zatrudnienia i kadr z zatrudnionymi pracownikami oraz organizacjami w zakładzie pracy. Poznanie rodzaju, zakresu, systemu współpracy komórki zatrudnienia z urzędami w kraju oraz w Unii Europejskiej odnośnie potrzeb i dokumentacji w zatrudnianiu pracowników. Uczestnictwo w różnych formach działalności komórki zatrudnienia i kadr ukierunkowanej na tematykę zatrudnienia, nadzór wykorzystania kadr oraz zarządzania zasobami ludzkimi.
DRUKI DO POBRANIA
Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie rodzajów, nazw, budowy i przeznaczenia podstawowej dokumentacji pracowniczej, tworzonej i gromadzonej przez komórki organizacyjne zatrudnienia i kadr w zakładzie pracy.
Ma uporządkowaną wiedzę o systemach i programach elektronicznych kompletacji dokumentacji i przetwarzania informacji dla potrzeb efektywnego zarządzania zasobami ludzkimi.
Ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o organizacji zakładu pracy, w tym o miejscu komórek zatrudnienia i kadr w tej strukturze oraz o ich udziale w polityce zarządzania zasobami ludzkimi w zakładzie pracy.
Umiejętności
Potrafi rozpoznać i ocenić potrzeby zatrudnieniowe w przedsiębiorstwie oraz dokonać selekcji kandydatów na stanowisko pracy.
Potrafi prawidłowo i sprawnie dokonywać zapisu z obserwacji pracy pracownika działu zatrudnienia oraz analizować i oceniać efekty tej pracy.
Potrafi przeprowadzić merytoryczną rozmowę, dokonać obserwacji i sporządzić charakterystykę osoby zatrudnianej na określone stanowisko w zakładzie pracy.
Potrafi wykorzystać podstawową terminologię oraz przepisy prawne związane z zatrudnianiem, przebiegiem pracy i zwalnianiem pracowników do przygotowania dokumentów pracownika przyjmowanego lub zwalnianego.
Potrafi posługiwać się technicznym wyposażeniem informatyczno–operacyjnym na stanowisku pracownika działu zatrudnienia w celu realizacji zadań związanych z przyjmowaniem lub zwalnianiem pracownika.
Kompetencje społeczne
Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego w obszarze kompetencji społecznych oraz postaw kształtowanych podczas praktycznego przygotowania do pracy zawodowej.
Jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej podczas zadań dotyczących zatrudnienia pracowników i zarządzania kompetencjami pracowniczymi.
Dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą w miejscu praktyki.
Poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań pedagogicznych obserwowanych w procesie zarządzania kompetencjami pracowniczymi.
Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać w miejscu praktyki.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: