Praktyka pedagogiczna zawodowa (śródroczna) w placówkach opiekuńczo-wychowawczych (60 godz.) PE-2P-POW2
TREŚCI PROGRAMOWE:
Całokształt funkcjonowania wybranej placówki opiekuńczo-wychowawczej. Wykorzystanie zdobytej wiedzy do projektowanie działania opiekuńczo-socjalnego i jego przeprowadzenie (rekomendowane jest przeprowadzenie działania zaprojektowanego w ramach zajęć Projekt socjalny 1). Ewaluacja własnego działania w placówce; prowadzenie dokumentacji dotyczącej obserwowanych i prowadzonych zajęć.
DRUKI DO POBRANIA
Dokumenty należy drukować dwustronnie.
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma rozszerzoną wiedzę na temat placówek opiekuńczo-socjalnych i organizacji pracy w tych placówkach (np. żłobek, klub dziecięcy, placówki wsparcia dziennego, placówki socjalne, placówki interwencyjne, ośrodki preadopcyjne).
Ma wiedzę na temat organizacji i koordynacji rodzinnej pieczy zastępczej.
Umiejętności
Podczas odbywania praktyk potrafi wybrać i zastosować wybrane metody pracy opiekuńczo-socjalnej, w tym metody innowacyjne. Potrafi zastosować procedury i dobre praktyki do realizacji zadań pedagogicznych w żłobku, klubie dziecięcym, w placówkach wsparcia dziennego, placówkach socjalnych, w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, a także w ramach realizacji rodzinnej pieczy zastępczej.
Kompetencje społeczne
Odpowiedzialnie przygotowuje się do pełnienia praktyk, planuje i dokumentuje swoje działania jako praktykant.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: