Praktyka pedagogiczna (śródroczna) domy kultury, instytucje medialne - redakcje programów informacyjnych i edukacyjnych telewizji oraz stacji radiowych, redakcje prasowe, wydawnictwa (40 godz.) PE-2P-PKM1
TREŚCI PROGRAMOWE
Zapoznanie się z całokształtem funkcjonowania placówki, szczególnie z jej strukturą organizacyjną, ogólnymi planami pracy oraz sposobami ich realizacji. Zapoznanie się z ofertą kulturalną placówki oraz źródłami jej finansowania, metodami komunikacji z beneficjentami oraz technikami promocji wykorzystywanymi w placówce. Aktywne uczestnictwo w zleconych przez opiekuna praktyk działaniach placówki/instytucji. Dokonanie ogólnej analizy koncepcji pracy na różnych stanowiskach w instytucji kultury. Nabycie podstawowych umiejętności samodzielnego opracowania i wykonania zadań związanych z pracą w instytucji kultury.
DRUKI DO POBRANIA
Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.
W cyklu 2020Z:
TREŚCI PROGRAMOWE |
W cyklu 2020L:
TREŚCI PROGRAMOWE |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019L: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2020L: | W cyklu 2020Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i kulturalnych oraz o instytucjach życia społecznego, a także zachodzących między nimi relacjach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych.
Ma uporządkowaną wiedzę o zasadach funkcjonowania instytucji kulturalnych jako realizatorów działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej.
Umiejętności
Potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz teorii kultury w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, kulturalnych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych.
Posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat funkcjonowania instytucji kulturalnych przy użyciu różnych źródeł oraz technik, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych i interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych.
Potrafi pracować w zespole; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; potrafi przyjąć rolę lidera w zespole wykonującym zadania w obszarze kultury i edukacji.
Potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem w zakresie działalności kulturalnej i edukacyjnej.
Kompetencje społeczne
Jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; potrafi działać w sposób przedsiębiorczy, podejmując działania z zakresu pedagogiki kultury.
Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy w instytucjach kulturalnych, za podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać.
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Wiedza |
W cyklu 2020L:
Wiedza |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: