Praktyka specjalistyczna w przedszkolu PE-2P-PDP3
Celem praktyk pedagogicznych jest umożliwienie kształtowania i rozwoju umiejętności dydaktyczno-wychowawczych w bezpośrednim kontakcie z dziećmi, a także weryfikacji własnych predyspozycji do wykonywania zawodu.
DRUKI DO POBRANIA
Dokumenty należy drukować dwustronnie.
W cyklu 2021L:
W ramach praktyk Student: |
W cyklu 2021Ln:
-doskonali warsztat pracy nauczyciela; -nabywa umiejętności obserwacji niezbędnej do wyjaśnienia poruszanych na zajęciach zagadnień teoretycznych z zakresu tematyki zajęć metodycznych; -rozwija uzdolnienia, zainteresowania i postawy pedagogicznych; -poznaje organizacyjne, dydaktyczne i wychowawcze czynności nauczyciela - wychowawcy; -nabywa umiejętności planowania, prowadzenia i dokumentowania zajęć; -nabywa umiejętności analizy pracy nauczyciela i uczniów podczas wspólnego omawiania praktyki przez opiekunów prowadzących studenta; -nabywa umiejętności analizowania własnej pracy, jej efektów oraz pracy uczniów; -pozyskuje nowych wiadomości i umiejętności pedagogicznych; -nabywa umiejętności samodzielnego opracowania scenariuszy zajęć oraz prowadzenia zajęć z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka/ucznia. |
W cyklu 2022L:
W ramach praktyk Student: |
W cyklu 2022Ln:
Zaliczenie odbywa się na podstawie analizy dokumentacji oraz rozmowy ze studentem -doskonali warsztat pracy nauczyciela; -nabywa umiejętności obserwacji niezbędnej do wyjaśnienia poruszanych na zajęciach zagadnień teoretycznych z zakresu tematyki zajęć metodycznych; -rozwija uzdolnienia, zainteresowania i postawy pedagogicznych; -poznaje organizacyjne, dydaktyczne i wychowawcze czynności nauczyciela - wychowawcy; -nabywa umiejętności planowania, prowadzenia i dokumentowania zajęć; -nabywa umiejętności analizy pracy nauczyciela i uczniów podczas wspólnego omawiania praktyki przez opiekunów prowadzących studenta; -nabywa umiejętności analizowania własnej pracy, jej efektów oraz pracy uczniów; -pozyskuje nowych wiadomości i umiejętności pedagogicznych; -nabywa umiejętności samodzielnego opracowania scenariuszy zajęć oraz prowadzenia zajęć z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka/ucznia. Literatura obowiązkowa Olechowska A. (2016), Specjalne potrzeby edukacyjne. Wskazówki dla nauczycieli, PWN, Warszawa.(libra-ibuk) Słupek K. (2018), Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Harmonia, Gdańsk. Sikorska I (2010), Rozwój dziecka w przedszkolu, WUJ, Kraków. (libra-ibuk) Literatura uzupełniająca Thompson J. (2013), Specjalne potrzeby edukacyjne, PWN, Warszawa.(libra-ibuk) |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021L: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej dotyczącej procesów edukacyjnych na etapie wychowania przedszkolnego jako przedmiotu pedagogiki; zna teorie
pedagogiczne dotyczące wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem teorii pedagogiki przedszkolnej.
Umiejętności
Potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjnowychowawczych na etapie wychowania
przedszkolnego oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie.
Kompetencje społeczne
Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy na etapie wychowania przedszkolnego, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, charakteryzuje się empatią, otwartością.
Literatura
W cyklu 2021L:
Literatura obowiązkowa Literatura uzupełniająca |
W cyklu 2021Ln:
Literatura obowiązkowa Olechowska A. (2016), Specjalne potrzeby edukacyjne. Wskazówki dla nauczycieli, PWN, Warszawa.(libra-ibuk) Słupek K. (2018), Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Harmonia, Gdańsk. Sikorska I (2010), Rozwój dziecka w przedszkolu, WUJ, Kraków. (libra-ibuk) Literatura uzupełniająca Thompson J. (2013), Specjalne potrzeby edukacyjne, PWN, Warszawa.(libra-ibuk) |
W cyklu 2022L:
Literatura obowiązkowa |
W cyklu 2022Ln:
Zaliczenie odbywa się na podstawie analizy dokumentacji oraz rozmowy ze studentem -doskonali warsztat pracy nauczyciela; -nabywa umiejętności obserwacji niezbędnej do wyjaśnienia poruszanych na zajęciach zagadnień teoretycznych z zakresu tematyki zajęć metodycznych; -rozwija uzdolnienia, zainteresowania i postawy pedagogicznych; -poznaje organizacyjne, dydaktyczne i wychowawcze czynności nauczyciela - wychowawcy; -nabywa umiejętności planowania, prowadzenia i dokumentowania zajęć; -nabywa umiejętności analizy pracy nauczyciela i uczniów podczas wspólnego omawiania praktyki przez opiekunów prowadzących studenta; -nabywa umiejętności analizowania własnej pracy, jej efektów oraz pracy uczniów; -pozyskuje nowych wiadomości i umiejętności pedagogicznych; -nabywa umiejętności samodzielnego opracowania scenariuszy zajęć oraz prowadzenia zajęć z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka/ucznia. Literatura obowiązkowa Olechowska A. (2016), Specjalne potrzeby edukacyjne. Wskazówki dla nauczycieli, PWN, Warszawa.(libra-ibuk) Słupek K. (2018), Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Harmonia, Gdańsk. Sikorska I (2010), Rozwój dziecka w przedszkolu, WUJ, Kraków. (libra-ibuk) Literatura uzupełniająca Thompson J. (2013), Specjalne potrzeby edukacyjne, PWN, Warszawa.(libra-ibuk) G |
Uwagi
W cyklu 2021L:
Godziny kontaktowe 30 |
W cyklu 2021Ln:
Przygotowanie się do zajęć 15 Inne formy (przygotowanie dokumentacji praktyki) 20 Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
W cyklu 2022L:
Godziny kontaktowe:40 |
W cyklu 2022Ln:
odziny kontaktowe 30 Przygotowanie się do zajęć 15 Inne formy (przygotowanie dokumentacji praktyki) 20 Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: