W cyklu 2020L:
Literatura: M. Łobocki, Teoria wychowania, Kraków 2004, s. 13-28. M. Nowak, Teorie i koncepcje wychowania, Warszawa 2008, s. 121-176. D. Benner, Pedagogika ogólna. Wprowadzenie do myślenia i działania pedagogicznego w ujęciu systematycznym i historyczno-problemowym, Warszawa 2015, s. 69-232. J. Górniewicz, Kategorie pedagogiczne, Olsztyn 2000, s. 13-115. J. Górniewicz, Teoria wychowania, Olsztyn 2008, s. 5-72 E. Kubiak-Szymborska, D. Zając, Wokół podstawowych zagadnień teorii wychowania, Bydgoszcz, 2002, s. 14-64. B. Śliwerski, Badania porównawcze teorii wychowania, w: Pedagogika, tom. 2, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Warszawa 2003, s. 51-58. U. Ostrowska, Aksjologiczne podstawy wychowania, w: Pedagogika. Podstawy nauk o wychowaniu, tom 1, Gdańsk 2006, 391-415. E. Kubiak-Szymborska, D. Zając, Wokół podstawowych zagadnień teorii wychowania, Bydgoszcz, 2002, s. 97-132. F. W. Kron, Pedagogika. Kluczowe zagadnienia. Pojęcia. Procesy. Modele, Sopot 2012, s. 81-214. Gara J., Idea interdyscyplinarności i interdyscyplinarna natura wiedzy pedagogicznej, „Forum Pedagogiczne” 2014 nr 1, s. 35-54. http://bazhum.muzhp.pl/media//files/Forum_Pedagogiczne/Forum_Pedagogiczne-r2014-t1/Forum_Pedagogiczne-r2014-t1-s35-54/Forum_Pedagogiczne-r2014-t1-s35-54.pdf Gara J., Egzystencjalna problematyzacja poszukiwania, poznawania i tworzenia samego siebie, „Przegląd Pedagogiczny” 2017 nr. 2, s. 9-33. http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-93bdee2a-f53a-457b-b985-21aeafe0c1c9
Literatura uzupełniająca: M. Nowak, Podstawy pedagogiki otwartej, Lublin 2001, s. 230-269. B. Śliwerski, Wychowanie. Pojęcie – znaczenie – dylematy, w: Wychowanie. Pojęcia. Procesy. Konteksty, tom 1, Gdańsk 2006, s. 25-76. P.P. Petrykowski, Podstawy teorii wychowania. Wprowadzenie w problematykę, Włocławek 2003, s. 13-54. A. M. de Tchorzewski, Wstęp do teorii wychowania, Kraków 2018, s. 17-52. B. Śliwerski, Cztery orientacje badawcze w teoriach wychowania, w: Pedagogika, tom. 2, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Warszawa 2003, s. 28-50. M. Łobocki, Teoria wychowania, Kraków 2004, s. 59-92. H.-H. Kruger, Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu, Gdańsk 2005, s. 15-139. M. Nowak, Metodologia pedagogiki między „naukowością/teoretycznością” a „praktycznością”. W: Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, red. D. Kubinowski, M. Nowak, Kraków: 2006, s. 145-170. Cz. Wiśniewski, Wychowanie – studia teoriopoznawcze i aksjologiczne, Łódź 2009, s. 121-207. J. Górniewicz, Kategorie pedagogiczne, Olsztyn 2000, s. 13-115. J. Gara, Od filozoficznych podstaw wychowania do ejdetycznej filozofii wychowania, Warszawa 2009, s. 43-131, 102-115, 116-130.Dostęp on-line: http://www.aps.edu.pl/media/2391869/filozoficzne_podstawy.pdf J. Gara, Antropologia i etyka - wzajemne relacje, w: red. W. Kaczyńska, Etyka służb społecznych, wyd. 2, UW, Warszawa 2010, s. 326-341. J. Gara, Człowiek i wartości. Powinność i odpowiedzialność.” w: Opieka. Terapia. Wychowanie, 2000, nr. 4, s. 14-17. J. Gara, O pojęciu teleologiczności pedagogicznej jako funkcji formowania transgresyjnych i autoafirmacyjnych kierunków aktywności, w: Edukacja bez granic – mimo granic, red. A. Czajkowska, D. Rondalska, Wydaw. WSB, Poznań 2008, s. 277-286. S. Kunowski, Wartości w procesie wychowania, Kraków 2003, s. 19-64. J. Zubulewicz, Filozofia wychowania. Aksjocentryzm i pajdocentryzm, Warszawa 2002, s. 8-84. R. Schulz, Trzy myśli o aksjologii wychowania, w: Idee pedagogiki filozoficznej, red. S. Sztobryn, B. Śliwerski, Łódź 2003, s. 151-160. B. Śliwerski, Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości, Kraków 2012, s. 67-96. L. Kohlberg, R. Mayer, Rozwój jako cel wychowania, w: Alternatywy myślenia o/dla edukacji, red. Z. Kwieciński, Warszawa 2000, s. 21-65. M. Nowak, Od pedagogiki celów do pedagogiki zadań i kompetencji, w: Poza paradygmaty. Pedagogika wielostronna. Księga dedykowana profesorowi Tadeuszowi Lewowickiemu, tom 1, red. E. Ogrodzka-Mazur, A. Szczurek-Boruta, Toruń 2012, s. 409-431. K. Szmyd, Między tradycją a zmianą w teleologii wychowania, „Kwartalnik Pedagogiczny”, nr 3/2003, s. 91-104. K.J. Tillmann, Teorie socjalizacji: społeczność, instytucja, upodmiotowienie, Warszawa 2005, s. 5-39, 110-171. M. Karkowska, Socjologia wychowania. Wybrane elementy. Mechanizmy socjalizacji i edukacja szkolna, Łódź 2007, s. 25-60. P. Mikiewicz, Kapitał społeczny i edukacja, Warszawa 2012, s. 90-135, 191-260. A. Gromkowska-Melosik, Pat socjalizacyjny. Kontrowersje wokół społecznych konstrukcji kobiecości i męskości, w: Wychowanie. Pojęcia. Procesy. Konteksty, tom 5, red. M. Dudzikowa, M. Czerepaniak-Walczak, Gdańsk 2010, s. 185-200. M. Łobocki, W trosce o wychowanie w szkole, Kraków 2007, s. 15-53. B. Śliwerski, Pedagogika ogólna: Podstawowe prawidłowości, Kraków 2012, s. 144-284. M. Nowak, Teorie i koncepcje wychowania, Warszawa 2008, s. 232-287. E. Kubiak-Szymborska, W czym wyraża się pluralizm teoretycznej wiedzy o wychowaniu, w: Wychowanie w kręgu pytań, red. E. Kubiak-Szymborska, D. Zając, Bydgoszcz 2013, s. 11-23. A.M.de Tchorzewski, Wychowanie na tle różnych koncepcji rzeczywistości społecznej, w: Współczesne konteksty wychowania. W kręgu pytań i dyskusji, red. A.M. de Tchorzewski, Bydgoszcz 2002, s. 39-48.
|
W cyklu 2020Ln:
Literatura: M. Łobocki, Teoria wychowania, Kraków 2004, s. 13-28. M. Nowak, Teorie i koncepcje wychowania, Warszawa 2008, s. 121-176. J. Górniewicz, Teoria wychowania, Olsztyn 2008, s. 5-72 E. Kubiak-Szymborska, D. Zając, Wokół podstawowych zagadnień teorii wychowania, Bydgoszcz, 2002, s. 14-64. B. Śliwerski, Badania porównawcze teorii wychowania, w: Pedagogika, tom. 2, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Warszawa 2003, s. 51-58. E. Kubiak-Szymborska, D. Zając, Wokół podstawowych zagadnień teorii wychowania, Bydgoszcz, 2002, s. 97-132. F. W. Kron, Pedagogika. Kluczowe zagadnienia. Pojęcia. Procesy. Modele, Sopot 2012, s. 81-214. Gara J., Idea interdyscyplinarności i interdyscyplinarna natura wiedzy pedagogicznej, „Forum Pedagogiczne” 2014 nr 1, s. 35-54. http://bazhum.muzhp.pl/media//files/Forum_Pedagogiczne/Forum_Pedagogiczne-r2014-t1/Forum_Pedagogiczne-r2014-t1-s35-54/Forum_Pedagogiczne-r2014-t1-s35-54.pdf Gara J., Egzystencjalna problematyzacja poszukiwania, poznawania i tworzenia samego siebie, „Przegląd Pedagogiczny” 2017 nr. 2, s. 9-33. http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-93bdee2a-f53a-457b-b985-21aeafe0c1c9
Literatura uzupełniająca: M. Nowak, Podstawy pedagogiki otwartej, Lublin 2001, s. 230-269. B. Śliwerski, Wychowanie. Pojęcie – znaczenie – dylematy, w: Wychowanie. Pojęcia. Procesy. Konteksty, tom 1, Gdańsk 2006, s. 25-76. P.P. Petrykowski, Podstawy teorii wychowania. Wprowadzenie w problematykę, Włocławek 2003, s. 13-54. A. M. de Tchorzewski, Wstęp do teorii wychowania, Kraków 2018, s. 17-52. B. Śliwerski, Cztery orientacje badawcze w teoriach wychowania, w: Pedagogika, tom. 2, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Warszawa 2003, s. 28-50. M. Łobocki, Teoria wychowania, Kraków 2004, s. 59-92. H.-H. Kruger, Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu, Gdańsk 2005, s. 15-139. M. Nowak, Metodologia pedagogiki między „naukowością/teoretycznością” a „praktycznością”. W: Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, red. D. Kubinowski, M. Nowak, Kraków: 2006, s. 145-170. Cz. Wiśniewski, Wychowanie – studia teoriopoznawcze i aksjologiczne, Łódź 2009, s. 121-207. J. Górniewicz, Kategorie pedagogiczne, Olsztyn 2000, s. 13-115. J. Gara, Od filozoficznych podstaw wychowania do ejdetycznej filozofii wychowania, Warszawa 2009, s. 43-131, 102-115, 116-130. Dostęp on-line: http://www.aps.edu.pl/media/2391869/filozoficzne_podstawy.pdf J. Gara, Antropologia i etyka - wzajemne relacje, w: red. W. Kaczyńska, Etyka służb społecznych, wyd. 2, UW, Warszawa 2010, s. 326-341. J. Gara, Człowiek i wartości. Powinność i odpowiedzialność.” w: Opieka. Terapia. Wychowanie, 2000, nr. 4, s. 14-17. J. Gara, O pojęciu teleologiczności pedagogicznej jako funkcji formowania transgresyjnych i autoafirmacyjnych kierunków aktywności, w: Edukacja bez granic – mimo granic, red. A. Czajkowska, D. Rondalska, Wydaw. WSB, Poznań 2008, s. 277-286. S. Kunowski, Wartości w procesie wychowania, Kraków 2003, s. 19-64. J. Zubulewicz, Filozofia wychowania. Aksjocentryzm i pajdocentryzm, Warszawa 2002, s. 8-84. R. Schulz, Trzy myśli o aksjologii wychowania, w: Idee pedagogiki filozoficznej, red. S. Sztobryn, B. Śliwerski, Łódź 2003, s. 151-160. B. Śliwerski, Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości, Kraków 2012, s. 67-96. L. Kohlberg, R. Mayer, Rozwój jako cel wychowania, w: Alternatywy myślenia o/dla edukacji, red. Z. Kwieciński, Warszawa 2000, s. 21-65. M. Nowak, Od pedagogiki celów do pedagogiki zadań i kompetencji, w: Poza paradygmaty. Pedagogika wielostronna. Księga dedykowana profesorowi Tadeuszowi Lewowickiemu, tom 1, red. E. Ogrodzka-Mazur, A. Szczurek-Boruta, Toruń 2012, s. 409-431. K. Szmyd, Między tradycją a zmianą w teleologii wychowania, „Kwartalnik Pedagogiczny”, nr 3/2003, s. 91-104. K.J. Tillmann, Teorie socjalizacji: społeczność, instytucja, upodmiotowienie, Warszawa 2005, s. 5-39, 110-171. M. Karkowska, Socjologia wychowania. Wybrane elementy. Mechanizmy socjalizacji i edukacja szkolna, Łódź 2007, s. 25-60. P. Mikiewicz, Kapitał społeczny i edukacja, Warszawa 2012, s. 90-135, 191-260. A. Gromkowska-Melosik, Pat socjalizacyjny. Kontrowersje wokół społecznych konstrukcji kobiecości i męskości, w: Wychowanie. Pojęcia. Procesy. Konteksty, tom 5, red. M. Dudzikowa, M. Czerepaniak-Walczak, Gdańsk 2010, s. 185-200. M. Łobocki, W trosce o wychowanie w szkole, Kraków 2007, s. 15-53. B. Śliwerski, Pedagogika ogólna: Podstawowe prawidłowości, Kraków 2012, s. 144-284. M. Nowak, Teorie i koncepcje wychowania, Warszawa 2008, s. 232-287. E. Kubiak-Szymborska, W czym wyraża się pluralizm teoretycznej wiedzy o wychowaniu, w: Wychowanie w kręgu pytań, red. E. Kubiak-Szymborska, D. Zając, Bydgoszcz 2013, s. 11-23. A.M.de Tchorzewski, Wychowanie na tle różnych koncepcji rzeczywistości społecznej, w: Współczesne konteksty wychowania. W kręgu pytań i dyskusji, red. A.M. de Tchorzewski, Bydgoszcz 2002, s. 39-48.
|
W cyklu 2021L:
Literatura: Benner D., Pedagogika ogólna. Wprowadzenie do myślenia i działania pedagogicznego w ujęciu systematycznym i historyczno-problemowym, Warszawa 2015, s. 69-232. Gara J., Egzystencjalna problematyzacja poszukiwania, poznawania i tworzenia samego siebie, „Przegląd Pedagogiczny” 2017 nr. 2, s. 9-33. http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-93bdee2a-f53a-457b-b985-21aeafe0c1c9 Gara J., Idea interdyscyplinarności i interdyscyplinarna natura wiedzy pedagogicznej, „Forum Pedagogiczne” 2014 nr 1, s. 35-54. http://bazhum.muzhp.pl/media//files/Forum_Pedagogiczne/Forum_Pedagogiczne-r2014-t1/Forum_Pedagogiczne-r2014-t1-s35-54/Forum_Pedagogiczne-r2014-t1-s35-54.pdf Górniewicz J., Kategorie pedagogiczne, Olsztyn 2000, s. 13-115. Górniewicz J., Teoria wychowania, Olsztyn 2008, s. 5-72 Kron F. W., Pedagogika. Kluczowe zagadnienia. Pojęcia. Procesy. Modele, Sopot 2012, s. 81-214. Kubiak-Szymborska E., Zając D., Wokół podstawowych zagadnień teorii wychowania, Bydgoszcz, 2002, s. 14-64. Kubiak-Szymborska E., Zając D., Wokół podstawowych zagadnień teorii wychowania, Bydgoszcz, 2002, s. 97-132. Łobocki M., Teoria wychowania, Kraków 2004, s. 13-28. Nowak M., Teorie i koncepcje wychowania, Warszawa 2008, s. 121-176. Ostrowska U., Aksjologiczne podstawy wychowania, w: Pedagogika. Podstawy nauk o wychowaniu, tom 1, Gdańsk 2006, 391-415. Śliwerski B., Badania porównawcze teorii wychowania, w: Pedagogika, tom. 2, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Warszawa 2003, s. 51-58.
Literatura uzupełniająca: Gara J., Antropologia i etyka - wzajemne relacje, w: red. W. Kaczyńska, Etyka służb społecznych, wyd. 2, UW, Warszawa 2010, s. 326-341. Gara J., Człowiek i wartości. Powinność i odpowiedzialność.” w: Opieka. Terapia. Wychowanie, 2000, nr. 4, s. 14-17. Gara J., Istnienie i wychowanie. Egzystencjalne inspiracje myślenia i działania pedagogicznego, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2021. Gara J., O pojęciu teleologiczności pedagogicznej jako funkcji formowania transgresyjnych i autoafirmacyjnych kierunków aktywności, w: Edukacja bez granic – mimo granic, red. A. Czajkowska, D. Rondalska, Wydaw. WSB, Poznań 2008, s. 277-286. Gara J., Od filozoficznych podstaw wychowania do ejdetycznej filozofii wychowania, Warszawa 2009, s. 43-131, 102-115, 116-130.Dostęp on-line: http://www.aps.edu.pl/media/2391869/filozoficzne_podstawy.pdf Górniewicz J., Kategorie pedagogiczne, Olsztyn 2000, s. 13-115. Gromkowska-Melosik A., Pat socjalizacyjny. Kontrowersje wokół społecznych konstrukcji kobiecości i męskości, w: Wychowanie. Pojęcia. Procesy. Konteksty, tom 5, red. M. Dudzikowa, M. Czerepaniak-Walczak, Gdańsk 2010, s. 185-200. Karkowska M., Socjologia wychowania. Wybrane elementy. Mechanizmy socjalizacji i edukacja szkolna, Łódź 2007, s. 25-60. Kohlberg L., Mayer R., Rozwój jako cel wychowania, w: Alternatywy myślenia o/dla edukacji, red. Z. Kwieciński, Warszawa 2000, s. 21-65. Kruger H.-H., Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu, Gdańsk 2005, s. 15-139. Kubiak-Szymborska E., W czym wyraża się pluralizm teoretycznej wiedzy o wychowaniu, w: Wychowanie w kręgu pytań, red. E. Kubiak-Szymborska, D. Zając, Bydgoszcz 2013, s. 11-23. Kunowski S., Wartości w procesie wychowania, Kraków 2003, s. 19-64. Łobocki M., W trosce o wychowanie w szkole, Kraków 2007, s. 15-53. M. Łobocki, Teoria wychowania, Kraków 2004, s. 59-92. Mikiewicz P., Kapitał społeczny i edukacja, Warszawa 2012, s. 90-135, 191-260. Nowak M., Metodologia pedagogiki między „naukowością/teoretycznością” a „praktycznością”. W: Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, red. D. Kubinowski, M. Nowak, Kraków: 2006, s. 145-170. Nowak M., Od pedagogiki celów do pedagogiki zadań i kompetencji, w: Poza paradygmaty. Pedagogika wielostronna. Księga dedykowana profesorowi Tadeuszowi Lewowickiemu, tom 1, red. E. Ogrodzka-Mazur, A. Szczurek-Boruta, Toruń 2012, s. 409-431. Nowak M., Podstawy pedagogiki otwartej, Lublin 2001, s. 230-269. Nowak M., Teorie i koncepcje wychowania, Warszawa 2008, s. 232-287. Petrykowski P.P., Podstawy teorii wychowania. Wprowadzenie w problematykę, Włocławek 2003, s. 13-54. Schulz R., Trzy myśli o aksjologii wychowania, w: Idee pedagogiki filozoficznej, red. S. Sztobryn, B. Śliwerski, Łódź 2003, s. 151-160. Szmyd K., Między tradycją a zmianą w teleologii wychowania, „Kwartalnik Pedagogiczny”, nr 3/2003, s. 91-104. Śliwerski B., Cztery orientacje badawcze w teoriach wychowania, w: Pedagogika, tom. 2, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Warszawa 2003, s. 28-50. Śliwerski B., Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości, Kraków 2012, s. 67-96. Śliwerski B., Pedagogika ogólna: Podstawowe prawidłowości, Kraków 2012, s. 144-284. Śliwerski B., Wychowanie. Pojęcie – znaczenie – dylematy, w: Wychowanie. Pojęcia. Procesy. Konteksty, tom 1, Gdańsk 2006, s. 25-76. Tchorzewski A. M. de, Wstęp do teorii wychowania, Kraków 2018, s. 17-52. Tchorzewski A.M.de, Wychowanie na tle różnych koncepcji rzeczywistości społecznej, w: Współczesne konteksty wychowania. W kręgu pytań i dyskusji, red. A.M. de Tchorzewski, Bydgoszcz 2002, s. 39-48. Tillmann K.J., Teorie socjalizacji: społeczność, instytucja, upodmiotowienie, Warszawa 2005, s. 5-39, 110-171. Wiśniewski Cz., Wychowanie – studia teoriopoznawcze i aksjologiczne, Łódź 2009, s. 121-207. Zubulewicz J., Filozofia wychowania. Aksjocentryzm i pajdocentryzm, Warszawa 2002, s. 8-84.
|
W cyklu 2021Ln:
Literatura: Benner D., Pedagogika ogólna. Wprowadzenie do myślenia i działania pedagogicznego w ujęciu systematycznym i historyczno-problemowym, Warszawa 2015, s. 69-232. Gara J., Egzystencjalna problematyzacja poszukiwania, poznawania i tworzenia samego siebie, „Przegląd Pedagogiczny” 2017 nr. 2, s. 9-33. http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-93bdee2a-f53a-457b-b985-21aeafe0c1c9 Gara J., Idea interdyscyplinarności i interdyscyplinarna natura wiedzy pedagogicznej, „Forum Pedagogiczne” 2014 nr 1, s. 35-54. http://bazhum.muzhp.pl/media//files/Forum_Pedagogiczne/Forum_Pedagogiczne-r2014-t1/Forum_Pedagogiczne-r2014-t1-s35-54/Forum_Pedagogiczne-r2014-t1-s35-54.pdf Górniewicz J., Kategorie pedagogiczne, Olsztyn 2000, s. 13-115. Górniewicz J., Teoria wychowania, Olsztyn 2008, s. 5-72 Kron F. W., Pedagogika. Kluczowe zagadnienia. Pojęcia. Procesy. Modele, Sopot 2012, s. 81-214. Kubiak-Szymborska E., Zając D., Wokół podstawowych zagadnień teorii wychowania, Bydgoszcz, 2002, s. 14-64. Kubiak-Szymborska E., Zając D., Wokół podstawowych zagadnień teorii wychowania, Bydgoszcz, 2002, s. 97-132. Łobocki M., Teoria wychowania, Kraków 2004, s. 13-28. Nowak M., Teorie i koncepcje wychowania, Warszawa 2008, s. 121-176. Ostrowska U., Aksjologiczne podstawy wychowania, w: Pedagogika. Podstawy nauk o wychowaniu, tom 1, Gdańsk 2006, 391-415. Śliwerski B., Badania porównawcze teorii wychowania, w: Pedagogika, tom. 2, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Warszawa 2003, s. 51-58.
Literatura uzupełniająca: Gara J., Antropologia i etyka - wzajemne relacje, w: red. W. Kaczyńska, Etyka służb społecznych, wyd. 2, UW, Warszawa 2010, s. 326-341. Gara J., Człowiek i wartości. Powinność i odpowiedzialność.” w: Opieka. Terapia. Wychowanie, 2000, nr. 4, s. 14-17. Gara J., Istnienie i wychowanie. Egzystencjalne inspiracje myślenia i działania pedagogicznego, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2021. Gara J., O pojęciu teleologiczności pedagogicznej jako funkcji formowania transgresyjnych i autoafirmacyjnych kierunków aktywności, w: Edukacja bez granic – mimo granic, red. A. Czajkowska, D. Rondalska, Wydaw. WSB, Poznań 2008, s. 277-286. Gara J., Od filozoficznych podstaw wychowania do ejdetycznej filozofii wychowania, Warszawa 2009, s. 43-131, 102-115, 116-130.Dostęp on-line: http://www.aps.edu.pl/media/2391869/filozoficzne_podstawy.pdf Górniewicz J., Kategorie pedagogiczne, Olsztyn 2000, s. 13-115. Gromkowska-Melosik A., Pat socjalizacyjny. Kontrowersje wokół społecznych konstrukcji kobiecości i męskości, w: Wychowanie. Pojęcia. Procesy. Konteksty, tom 5, red. M. Dudzikowa, M. Czerepaniak-Walczak, Gdańsk 2010, s. 185-200. Karkowska M., Socjologia wychowania. Wybrane elementy. Mechanizmy socjalizacji i edukacja szkolna, Łódź 2007, s. 25-60. Kohlberg L., Mayer R., Rozwój jako cel wychowania, w: Alternatywy myślenia o/dla edukacji, red. Z. Kwieciński, Warszawa 2000, s. 21-65. Kruger H.-H., Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu, Gdańsk 2005, s. 15-139. Kubiak-Szymborska E., W czym wyraża się pluralizm teoretycznej wiedzy o wychowaniu, w: Wychowanie w kręgu pytań, red. E. Kubiak-Szymborska, D. Zając, Bydgoszcz 2013, s. 11-23. Kunowski S., Wartości w procesie wychowania, Kraków 2003, s. 19-64. Łobocki M., W trosce o wychowanie w szkole, Kraków 2007, s. 15-53. M. Łobocki, Teoria wychowania, Kraków 2004, s. 59-92. Mikiewicz P., Kapitał społeczny i edukacja, Warszawa 2012, s. 90-135, 191-260. Nowak M., Metodologia pedagogiki między „naukowością/teoretycznością” a „praktycznością”. W: Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, red. D. Kubinowski, M. Nowak, Kraków: 2006, s. 145-170. Nowak M., Od pedagogiki celów do pedagogiki zadań i kompetencji, w: Poza paradygmaty. Pedagogika wielostronna. Księga dedykowana profesorowi Tadeuszowi Lewowickiemu, tom 1, red. E. Ogrodzka-Mazur, A. Szczurek-Boruta, Toruń 2012, s. 409-431. Nowak M., Podstawy pedagogiki otwartej, Lublin 2001, s. 230-269. Nowak M., Teorie i koncepcje wychowania, Warszawa 2008, s. 232-287. Petrykowski P.P., Podstawy teorii wychowania. Wprowadzenie w problematykę, Włocławek 2003, s. 13-54. Schulz R., Trzy myśli o aksjologii wychowania, w: Idee pedagogiki filozoficznej, red. S. Sztobryn, B. Śliwerski, Łódź 2003, s. 151-160. Szmyd K., Między tradycją a zmianą w teleologii wychowania, „Kwartalnik Pedagogiczny”, nr 3/2003, s. 91-104. Śliwerski B., Cztery orientacje badawcze w teoriach wychowania, w: Pedagogika, tom. 2, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Warszawa 2003, s. 28-50. Śliwerski B., Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości, Kraków 2012, s. 67-96. Śliwerski B., Pedagogika ogólna: Podstawowe prawidłowości, Kraków 2012, s. 144-284. Śliwerski B., Wychowanie. Pojęcie – znaczenie – dylematy, w: Wychowanie. Pojęcia. Procesy. Konteksty, tom 1, Gdańsk 2006, s. 25-76. Tchorzewski A. M. de, Wstęp do teorii wychowania, Kraków 2018, s. 17-52. Tchorzewski A.M.de, Wychowanie na tle różnych koncepcji rzeczywistości społecznej, w: Współczesne konteksty wychowania. W kręgu pytań i dyskusji, red. A.M. de Tchorzewski, Bydgoszcz 2002, s. 39-48. Tillmann K.J., Teorie socjalizacji: społeczność, instytucja, upodmiotowienie, Warszawa 2005, s. 5-39, 110-171. Wiśniewski Cz., Wychowanie – studia teoriopoznawcze i aksjologiczne, Łódź 2009, s. 121-207. Zubulewicz J., Filozofia wychowania. Aksjocentryzm i pajdocentryzm, Warszawa 2002, s. 8-84.
|