Projekt badawczy specjalnościowy - 1 PE-2F-PB1
TREŚCI PROGRAMOWE:
Pola badawcze związane ze studiowaną specjalnością – kwerenda literatury i wybór obszaru badań. Specyfika projektów badawczych o tematyce edukacyjnej. Zasady pracy w zespołach projektowych. Praca zespołowa nad konstrukcją projektu badawczego; poszerzenie wiedzy z zakresu przedmiotu projektu. Organizacja przebiegu badania i jego przeprowadzenie.
W cyklu 2020Z:
Pola badawcze studiowanej specjalności – kwerenda literatury i wybór obszaru badań. Jakościowa i ilościowa perspektywa badawcza (możliwości zastosowania metodologii jakościowej i ilościowej w badaniach z zakresu specjalności/ możliwości i ograniczenia różnych perspektyw badawczych/łączenie perspektyw jakościowej i ilościowej w badaniach). Działanie projektowe – wprowadzenie teoretyczne. Istota projektu badawczego w naukach społecznych. Specyfika projektów o tematyce edukacyjnej. Praca w zespołach projektowych. Struktura projektu – temat badawczy (inspiracje), wybór orientacji badawczej, przedmiot i cel badań, problem i pytania badawcze. Kryteria doboru grupy badawczej, metody techniki badawcze stosowane w projekcie. Praca zespołowa nad konstrukcją projektu badawczego. |
W cyklu 2020Zn:
Pola badawcze studiowanej specjalności – kwerenda literatury i wybór obszaru badań. Jakościowa i ilościowa perspektywa badawcza (możliwości zastosowania metodologii jakościowej i ilościowej w badaniach z zakresu specjalności/ możliwości i ograniczenia różnych perspektyw badawczych/łączenie perspektyw jakościowej i ilościowej w badaniach). Działanie projektowe – wprowadzenie teoretyczne. Istota projektu badawczego w naukach społecznych. Specyfika projektów o tematyce edukacyjnej. Praca w zespołach projektowych. Struktura projektu – temat badawczy (inspiracje), wybór orientacji badawczej, przedmiot i cel badań, problem i pytania badawcze. Kryteria doboru grupy badawczej, metody techniki badawcze stosowane w projekcie. Praca zespołowa nad konstrukcją projektu badawczego. |
W cyklu 2022Z:
1. Pola badawcze studiowanej specjalności – kwerenda literatury i wybór obszaru badań. |
W cyklu 2022Zn:
1. Pola badawcze studiowanej specjalności – kwerenda literatury i wybór obszaru badań. |
W cyklu 2023Z:
1. Pola badawcze studiowanej specjalności – kwerenda literatury i wybór obszaru badań. |
W cyklu 2023Zn:
1. Pola badawcze studiowanej specjalności – kwerenda literatury i wybór obszaru badań. |
W cyklu 2024Z:
1. Pola badawcze studiowanej specjalności – kwerenda literatury i wybór obszaru badań. |
W cyklu 2024Zn:
1. Pola badawcze studiowanej specjalności – kwerenda literatury i wybór obszaru badań. |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2024Z: | W cyklu 2020Zn: | W cyklu 2023Z: | W cyklu 2022Z: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2020Z: | W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2019Zn: | W cyklu 2024Zn: | W cyklu 2019Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma rozszerzoną wiedzę metodologiczną na temat projektowania i prowadzenia badań w pedagogice.
Umiejętności
Posiada rozwinięte umiejętności badawcze: potrafi, wykorzystując wiedzę z zakresu studiowanej specjalności, opracowywać i realizować projekty badawcze, w tym – określać i precyzować problemy oraz projektować ich eksplorację poznawczą w trakcie badań zespołowych.
Potrafi pracować w zespole badawczym w roli osoby współtworzącej postępowanie badawcze i realizującej powierzone jej zadania.
Kompetencje społeczne
Przejawia krytyczne podejście do poziomu swojej wiedzy i umiejętności w obszarze metodologii nauk społecznych, dąży do rozwoju osobistego i zawodowego w tym zakresie.
Literatura
W cyklu 2020Z:
1. Palka S., Podstawy metodologii badan w pedagogice, GWP, Gdańsk 2010 |
W cyklu 2020Zn:
1. Palka S., Podstawy metodologii badan w pedagogice, GWP, Gdańsk 2010 |
W cyklu 2021Zn:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca : |
W cyklu 2022Z:
Zakres literatury podany w grupach zajęciowych |
W cyklu 2022Zn:
Zakres literatury podany w grupach zajęciowych |
W cyklu 2023Z:
Zakres literatury podany w grupach zajęciowych |
W cyklu 2023Zn:
Zakres literatury podany w grupach zajęciowych |
W cyklu 2024Z:
Zakres literatury podany w grupach zajęciowych |
W cyklu 2024Zn:
Zakres literatury podany w grupach zajęciowych |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
FORMY REALIZACJI ZAJĘĆ NA ODLEGŁOŚĆ: W związku z sytuacją epidemiologiczną, realizujemy zajęcia zdalnie. Spotykamy się w godzinach rzeczywistych odpowiadających planom w USOSie. Podstawą uzyskania oceny dostatecznej jest udział we wszystkich zajęciach – jedna nieobecność usprawiedliwiona. Link do zajęć będzie przesłany na adres poczty uczelnianej e-mailowej. |
W cyklu 2020Zn:
Linki do Zespołów: Grupa 4: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a78a43b47de194f63916dbec26bc5b697%40thread.tacv2/conversations?groupId=1b128c9d-dc37-468d-904f-3f9f329e2d5e&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Grupa 5:https://teams.microsoft.com/l/team/19%3af49a77da620a4b55a861ce9807c7aac3%40thread.tacv2/conversations?groupId=3faab656-aa8e-4cfd-a7cc-0819bbe18453&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 FORMY REALIZACJI ZAJĘĆ NA ODLEGŁOŚĆ: |
W cyklu 2022Z:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe (warsztat, konsultacje): 30 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
W cyklu 2022Zn:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe (warsztat, konsultacje): 15 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
W cyklu 2023Z:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe (warsztat, konsultacje): 30 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
W cyklu 2023Zn:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe (warsztat, konsultacje): 15 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
W cyklu 2024Z:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe (warsztat, konsultacje): 30 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
W cyklu 2024Zn:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe (warsztat, konsultacje): 15 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: