Podstawy andragogiki PE-2F-PAN
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a98d584a93c994c85a8faea404cfda697%40thread.tacv2/conversations?groupId=f7b34632-d6b0-4137-99bc-c23016244b5a&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2020Z)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a4e4e4816d8544ff9b22acfa2b598499b%40thread.tacv2/conversations?groupId=9b42d4a3-c430-4a7e-9066-890ffe8f2f04&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2020Zn)
TREŚCI PROGRAMOWE
Pojęcie, przedmiot badań i obszary problemowe andragogiki.
Zakres badań i dorobek naukowy andragogiki.
Człowiek dorosły jako przedmiot procesów edukacyjnych.
Ogólna charakterystyka człowieka dorosłego, możliwości i potrzeby edukacji dorosłych, dojrzałość i dorosłość, fazy życia i cele społeczno-zawodowe dorosłych.
Linia rozwoju zawodowego w dorosłości.
Cechy współczesnej edukacji dorosłych - edukacje permanentna a kształcenie ustawiczne dorosłych.
Wybrane teorie aktywności edukacyjnej dorosłych.
Edukacja przez sztukę aktywność kulturalno-oświatową.
Potrzeby kulturalno-oświatowe dorosłych.
Aktywność i aktywizacja kulturalno- oświatowa.
Właściwości kształcenia i samokształcenia dorosłych.
Właściwości procesu nauczania-uczenia się dorosłych.
Organizacja, przebieg i wyniki procesu nauczania-uczenia się.
Właściwości procesu samokształcenia dorosłych.
Istota potrzeby możliwości wychowania dorosłych i samowychowania dorosłych.
Współczesne dylematy wychowania dorosłych.
Edukacja dorosłych w wymiarze międzynarodowym.
Tendencje rozwojowe edukacji dorosłych.
W cyklu 2021Z:
Pojęcie, przedmiot badań i obszary problemowe andragogiki. |
W cyklu 2021Zn:
Pojęcie, przedmiot badań i obszary problemowe andragogiki. |
W cyklu 2022Z:
1. Pojęcie, przedmiot badań i obszary problemowe andragogiki. |
W cyklu 2022Zn:
1. Pojęcie, przedmiot badań i obszary problemowe andragogiki. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
- Zna teorie dotyczące andragogiki.
- Zna związki andragogiki z innymi dyscyplinami.
- Potrafi wskazać miejsce andragogiki w systemie nauk.
- Potrafi wykazać autonomię andragogiki w stosunku do innych nauk zajmujących się wychowaniem człowieka-
- Zna terminologię używaną w zakresie andragogiki i rozumie prawidłowości w jej stosowaniu.
- Ma wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia.
- Zna strukturę i zadania instytucji oświaty dorosłych.
- Ma pogłębioną wiedzę na temat różnych środowisk osób dorosłych i ich zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych.
Umiejętności
- Potrafi samodzielnie gromadzić informacje na temat zjawisk związanych z oświatą dorosłych, analizować je i interpretować.
- Potrafi w sposób jasny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie na tematy dotyczące zagadnień andragogicznych.
Kompetencje społeczne
- Potrafi dokonać samooceny własnych kompetencji i dąży do ich rozwoju
- Ma odpowiedzialny stosunek do zadań przygotowujących do pracy pedagogicznej
Literatura
W cyklu 2020Z:
OBOWIĄZKOWA: 1. Aleksander T., Andragogika : podręcznik akademicki, Instytut Technologii Eksploatacji - Państwowy Instytut Badawczy, Radom - Kraków, 2009. UZUPEŁNIAJĄCA: 1. Boczukowa B., Jak kształcić dorosłych : refleksje andragoga, „Adam Marszałek”, Toruń, 2010. |
W cyklu 2020Zn:
OBOWIĄZKOWA: 1. Aleksander T., Andragogika : podręcznik akademicki, Instytut Technologii Eksploatacji - Państwowy Instytut Badawczy, Radom - Kraków, 2009. UZUPEŁNIAJĄCA: 1. Boczukowa B., Jak kształcić dorosłych : refleksje andragoga, „Adam Marszałek”, Toruń, 2010. |
W cyklu 2021Z:
OBOWIĄZKOWA: 1. Aleksander T., Andragogika : podręcznik akademicki, Instytut Technologii Eksploatacji - Państwowy Instytut Badawczy, Radom - Kraków, 2009. UZUPEŁNIAJĄCA: 1. Boczukowa B., Jak kształcić dorosłych : refleksje andragoga, „Adam Marszałek”, Toruń, 2010. |
W cyklu 2021Zn:
OBOWIĄZKOWA: 1. Aleksander T., Andragogika : podręcznik akademicki, Instytut Technologii Eksploatacji - Państwowy Instytut Badawczy, Radom - Kraków, 2009. UZUPEŁNIAJĄCA: 1. Boczukowa B., Jak kształcić dorosłych : refleksje andragoga, „Adam Marszałek”, Toruń, 2010. |
W cyklu 2022Z:
OBOWIĄZKOWA: 1. Aleksander T., Andragogika : podręcznik akademicki, Instytut Technologii Eksploatacji - Państwowy Instytut Badawczy, Radom - Kraków, 2009. UZUPEŁNIAJĄCA: 1. Boczukowa B., Jak kształcić dorosłych : refleksje andragoga, „Adam Marszałek”, Toruń, 2010. |
W cyklu 2022Zn:
OBOWIĄZKOWA: 1. Aleksander T., Andragogika : podręcznik akademicki, Instytut Technologii Eksploatacji - Państwowy Instytut Badawczy, Radom - Kraków, 2009. UZUPEŁNIAJĄCA: 1. Boczukowa B., Jak kształcić dorosłych : refleksje andragoga, „Adam Marszałek”, Toruń, 2010. |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe (wykład w aplikacji MS Teams): 30 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 W okresie obowiązywania trybu pracy zdalnej wykłady odbywają się w aplikacji MS Teams w grupie: Podstawy andragogiki STACJONARNE II rok DU-PE |
W cyklu 2020Zn:
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe (wykład w aplikacji MS Teams): 15 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 W okresie obowiązywania trybu pracy zdalnej wykłady odbywają się w aplikacji MS Teams w grupie: Podstawy andragogiki NIESTACJONARNE II rok ZU-PE |
W cyklu 2021Z:
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe (wykład): 30 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 |
W cyklu 2021Zn:
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe (wykład w aplikacji MS Teams): 15 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 |
W cyklu 2022Z:
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe (wykład): 30 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
W cyklu 2022Zn:
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe (wykład): 15 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: