Warsztat pracy pedagoga specjalnego pracującego z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu PC-5S-WPA
- Zajęcia prowadzone są w formie warsztatowej, w trakcie której student tworzy swój indywidualny warsztat pracy.
- Zadania pedagoga specjalnego w placówce edukacyjnej lub terapeutycznej.
- Dokumentacja pracy pedagoga specjalnego.
- Warsztat diagnostyczny (przygotowanie teczki narzędzie diagnozy dziecka/ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu).
- Warsztat metodyczno – terapeutyczny (dostosowanie warunków edukacji do specjalnych potrzeb edukacyjnych ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu).
- Warsztat poradniczy (przygotowanie poradnika dla rodziców dziecka/ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu).
- Zespół wypalenia sił oraz profilaktyka zespołu.
W cyklu 2023L:
Indywidualne/ew. w podgrupie przygotowanie teczki diagnozy do wybranego etapu terapii/edukacji z dzieckiem z ASD (wwr, przedszkole, etap I - klasy I-III , etap II - klasy IV-VIII, etap III - szkoła ponadpodstawowa), Indywidualne/ ew. w podgrupie przygotowanie skryptu metod pracy/terapii do pracy/terapii indywidualnej i grupowej danego etapu pracy/terapii, (wwr, przedszkole, etap I - klasy I-III , etap II - klasy IV-VIII, etap III - szkoła ponadpodstawowa), Przygotowanie w podgrupie poradnika dla rodzica dziecka z ASD wybranego etapu edukacyjnego (wwr, przedszkole, etap I - klasy I-III , etap II - klasy IV-VIII, etap III - szkoła ponadpodstawowa, Zespół wypalenia sił - spotkanie z praktykiem. |
W cyklu 2024L:
- indywidualne/ew. w podgrupie przygotowanie teczki diagnozy do wybranego etapu terapii/edukacji z dzieckiem z ASD (wwr i przedszkole, etap I - klasy I-III , etap II - klasy IV-VIII, etap III - szkoła ponadpodstawowa); - wspólne przygotowanie skryptu metod pracy/terapii do pracy/terapii indywidualnej i grupowej danego etapu pracy/terapii, (wwr i przedszkole, etap I - klasy I-III , etap II - klasy IV-VIII, etap III - szkoła ponadpodstawowa); - przygotowanie w podgrupie poradnika dla rodzica dziecka z ASD wybranego etapu edukacyjnego (wwr i przedszkole, etap I - klasy I-III , etap II - klasy IV-VIII, etap III - szkoła ponadpodstawowa. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023L: | W cyklu 2024L: |
Efekty kształcenia
EFEKTY UCZENIA SIĘ
Wiedza
Zna merytoryczne i metodyczne podstawy prowadzenia zajęć z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Umiejętności
Potrafi analizować własne działania pedagogiczne, dydaktyczne, wychowawcze, opiekuńcze i rehabilitacyjne, wskazywać obszary wymagające modyfikacji, eksperymentowania i wdrażania działań innowacyjnych; samodzielnie planować i realizować program własnego rozwoju osobowego i zawodowego a także inspirować uczestników procesów pedagogicznych do planowania i realizowania własnego rozwoju i uczenia się przez całe życie.
Kompetencje społeczne
Jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia roli zawodowej związanej z działalnością rehabilitacyjną, edukacyjną, terapeutyczną, w tym:
Przyjęcia odpowiedzialności za podejmowane decyzje, prowadzone działania i ich skutki
Jest gotów do autorefleksji nad rozwojem zawodowym.
Literatura
W cyklu 2023L:
Punktem wyjścia do stworzenia teczki diagnozy, metod terapii i pracy z dzieckiem z ASD są materiały gromadzone przez Studentów przez 9 semestrów studiów. Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2024L:
Literatura obowiązkowa: |
Uwagi
W cyklu 2023L:
Link do zespołu: Metody kształcenia: metoda zajęć praktycznych, metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy, pogadanka, dyskusja. Godziny kontaktowe - 15h Przygotowanie się do zajęć, lektury - 20h Przygotowanie narzędzi pracy: 10h Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 |
W cyklu 2024L:
Metody kształcenia: metoda zajęć praktycznych, metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy, pogadanka, dyskusja. Godziny kontaktowe - 15h Przygotowanie się do zajęć, lektury - 20h Przygotowanie narzędzi pracy: 10h Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: