Wspieranie rozwoju dzieci i młodzieży z mózgowym porażeniem dziecięcym PC-5S-WMD1
TREŚCI PROGRAMOWE
- Mózgowe porażenie dziecięce: terminologia, etiologia, postacie i stopnie zaburzenia, klasyfikacja wg ICD X.
- Postać porażenia a poziom funkcjonowania osoby z mpd.
- Ocena funkcjonalna obejmująca opis różnych sfer funkcjonowania osób z mózgowym porażeniem dziecięcym.
- Jakość życia osób z mózgowym porażeniem dziecięcym i ich rodzin.
- Wybrane metody rehabilitacji ruchowej, pedagogicznej, psychologicznej, m.in.: NDT Bobath, Metoda Vojty, Peto.
- Pielęgnacja i codzienna opieka nad osobą z mpd – zasady postępowania (przenoszenie, ubieranie, karmienie, trening czystości).
- Funkcjonowanie osób z mpd w dorosłym życiu – zasoby i utrudnienia.
- Zasady efektywnego wykorzystania materiałów dydaktycznych, środków rehabilitacyjnych i zaopatrzenia ortopedycznego we wspomaganiu rozwoju dziecka z mpd.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna uwarunkowania specyficznych potrzeb i możliwości osób z mpd.
Zna zasady, metody, formy edukacji i terapii osób z mpd.
Zna specyficzne środki możliwe do wykorzystania w edukacji i terapii osób z mpd.
Umiejętności
Potrafi dostosować proces edukacji i terapii do indywidualnych potrzeb osób z mpd.
Kompetencje społeczne
Potrafi współpracować w grupie realizując zadania.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: