Terapia dziecka z zaburzeniami zachowania i emocji PC-5S-TZE
TREŚCI PROGRAMOWE
- Obraz funkcjonowania dziecka z zaburzeniami zachowania i emocji w środowisku edukacyjnym, rówieśniczym oraz domowym.
- Systemowa pomoc niesiona dziecku z zaburzeniami zachowania i emocji.
- Multimodalny model współpracy na rzecz optymalnego funkcjonowania dziecka z zaburzeniami zachowania i emocji.
- Analiza, interpretacja potrzeb oraz trudności dziecka z zaburzeniami zachowania i emocji: przygotowanie planu terapii w dwóch środowiskach życia dziecka; konsultacja planu z innymi podmiotami uczestniczącymi w realizacji planu terapii.
- Wdrożenie planu terapii, podjęcie działań w momencie dostrzeżenia symptomów trudności w realizacji planu terapii, gotowość do wzięcia udziału w superwizji lub innych formach doskonalenia warsztatu pracy pedagoga specjalnego.
- Prowadzenie dokumentacji dziecka z zaburzeniami zachowania i emocji objętego planem terapii na użytek dwóch środowisk terapii.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna i rozumie problematykę funkcjonowania edukacyjnego, społecznego dziecka z zaburzeniami zachowania i emocji.
Zna modele współpracy pedagogów specjalnych z nauczycielami, specjalistami oraz rodzicami dzieci z zaburzeniami zachowania i emocji.
Zna i rozumie potrzebę stosowania zasad i norm etycznych związanych z realizacją terapii dziecka z zaburzeniami zachowania i emocji.
Umiejętności
Potrafi przygotować profil trudności i potrzeb dziecka z zaburzeniami zachowania i emocji.
Potrafi zaprojektować, wdrożyć plan terapii dziecka z zaburzeniami zachowania i emocji w jednym i/lub dwóch środowiskach.
Potrafi dostrzec problemy w prowadzeniu założonego planu terapii oraz wdraża niezbędne modyfikacje w prowadzeniu optymalnej terapii dziecka z zaburzeniami zachowania i emocji.
Potrafi projektować oraz monitorować proces terapii ze specjalistami i osobami spoza środowiska pedagogicznego.
Kompetencje społeczne
Jest gotów do innowacyjnego korzystania z wiedzy naukowej w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, zasięgania opinii innych specjalistów.
Jest gotów do przyjęcia odpowiedzialności za podejmowane decyzje, prowadzone działania i ich skutki.
Jest świadomy potrzeby samodoskonalenia się.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: