Terapia w procesie resocjalizacji PC-5S-TPR
- Wyjaśnienie podstawowych pojęć: psychoterapia, terapia, resocjalizacja.
- Główne nurty psychoterapii i ich zastosowanie w procesie resocjalizacji.
- Wybrane metody pracy terapeutycznej.
- Podstawy prawne oddziaływań terapeutycznych i psychokorekcyjnych w procesie resocjalizacji.
- Formy organizacji oddziaływań terapeutycznych (system terapeutyczny - oddziały terapeutyczne – indywidualne programy terapii) w procesie resocjalizacji.
- Adresaci oddziaływań terapeutycznych i psychokorekcyjnych w procesie resocjalizacji.
- Wybrane przykłady programów terapeutycznych i psychokorekcyjnych.
- Superwizja w resocjalizacji.
W cyklu 2022L:
Wprowadzenie do tematu. Wyjaśnienie pojęć Czynniki leczące w terapii. |
W cyklu 2023L:
Wprowadzenie do tematu. Wyjaśnienie pojęć |
W cyklu 2024L:
Wprowadzenie do tematu. Wyjaśnienie pojęć Czynniki leczące w terapii. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023L: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna w stopniu pogłębionym psychologiczne koncepcje oraz nurty psychoterapii mające swoje zastosowanie w procesie resocjalizacji.
Posiada wiedzę na temat populacji osób, do których adresowane są oddziaływania terapeutyczne i psychokorekcyjne.
Zna w pogłębionym stopniu prawne i etyczne podstawy oddziaływań terapeutycznych w systemie resocjalizacji.
Rozumie pojęcie superwizji w pracy resocjalizacyjnej.
Umiejętności
Potrafi przedstawić zastosowanie wybranych podejść terapeutycznych w procesie resocjalizacji.
Potrafi opisać potrzeby resocjalizacyjne i terapeutyczne osób nieprzystosowanych społecznie.
Potrafi dokonywać pogłębionej analizy trudności związanych z prowadzeniem oddziaływań terapeutycznych w procesie resocjalizacji, stosować superwizję w resocjalizacji.
Kompetencje społeczne
Jest gotów do zasięgania opinii ekspertów w celu doskonalenia swojego warsztatu pracy a także do pracy zespołowej w obszarze oddziaływań terapeutycznych.
Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w realizacji indywidualnych i zespołowych zadań zawodowych wynikających z roli pedagoga resocjalizacyjnego i terapeuty.
Dostrzega potrzebę pogłębiania swojej wiedzy pedagogicznej i samodoskonalenia się.
Wykazuje się cechami refleksyjnego praktyka, świadomego znaczenia profesjonalizmu w pracy zawodowej.
Literatura
W cyklu 2022L:
Czabała Cz. J., Czynniki leczące w psychoterapii. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008. |
W cyklu 2023L:
Czabała Cz. J., Czynniki leczące w psychoterapii. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008. |
W cyklu 2024L:
Czabała Cz. J., Czynniki leczące w psychoterapii. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008. |
Uwagi
W cyklu 2022L:
Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 15 |
W cyklu 2023L:
Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 15 |
W cyklu 2024L:
Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 15 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: