Rewalidacja indywidualna PC-5S-REI
- Teoretyczne podstawy rewalidacji. Przedmiot i zakres rewalidacji. Główne kierunki oddziaływań oraz rodzaje zajęć rewalidacyjnych. Zasady konstruowania programów rewalidacji indywidualnej.
- Interpretacja wyników rozpoznania i formułowanie celów do rewalidacji. Określenie trudności ucznia w poszczególnych sferach wynikające z oceny poziomu funkcjonowania.
- Program zajęć rewalidacyjnych – projektowanie w oparciu o diagnozę i opis indywidualnego przypadku.
W cyklu 2023Z:
1.Teoretyczne podstawy rewalidacji. |
W cyklu 2023Zn:
1.Teoretyczne podstawy rewalidacji. |
W cyklu 2024Z:
1.Teoretyczne oraz prawne podstawy rewalidacji. |
W cyklu 2024Zn:
1.Teoretyczne podstawy rewalidacji. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2024Zn: | W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna cele wychowania i kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Zna metody i formy wychowania i kształcenia uczniów z niepełnosprawnością.
Zna istotę zajęć z zakresu rewalidacji indywidualnej.
Umiejętności
Potrafi dostosować proces kształcenia i wychowania do indywidualnych specjalnych potrzeb ucznia z niepełnosprawnością intelektualną.
Potrafi planować zajęcia rewalidacyjne.
Kompetencje społeczne
Potrafi współpracować w grupie realizując zadania.
Literatura
W cyklu 2023Z:
1.Ames, L., B., Baker, S., M., Ilg., F., L. (1994, 2013). Rozwój psychiczny dziecka od 0 do 10 lat. Poradnik dla rodziców, psychologów i lekarzy. Sopot: GWP. Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2023Zn:
1.Ames, L., B., Baker, S., M., Ilg., F., L. (1994, 2013). Rozwój psychiczny dziecka od 0 do 10 lat. Poradnik dla rodziców, psychologów i lekarzy. Sopot: GWP. Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2024Z:
1.Ames, L., B., Baker, S., M., Ilg., F., L. (1994, 2013). Rozwój psychiczny dziecka od 0 do 10 lat. Poradnik dla rodziców, psychologów i lekarzy. Sopot: GWP. Akty prawne: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2024Zn:
1. Oleńska-Pawlak, T., Wyczesany, J., Majewicz, P., Wójcik, A., Klaczak, M., Prożych, A., & Sitarczyk, M. (2006). Diagnoza i rewalidacja indywidualna dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków. Akty prawne: |
Uwagi
W cyklu 2023Z:
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTÓW |
W cyklu 2023Zn:
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTÓW |
W cyklu 2024Z:
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTÓW |
W cyklu 2024Zn:
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTÓW |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: