Rehabilitacja małego dziecka z wadą słuchu PC-5S-RDS
- Metody rehabilitacji dziecka z wada słuchu-strategie postępowania.
- Rehabilitacja dziecka z implantem ślimakowym.
- Planowanie pracy z dzieckiem z wadą słuchu.
W cyklu 2022L:
Treści: |
W cyklu 2023L:
Treści: |
W cyklu 2023Ln:
Treści: |
W cyklu 2024L:
Treści: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna i rozumie zasady rehabilitacji i wychowania słuchowego dziecka z uszkodzonym słuchem. Zna założenia rehabilitacji dzieci z wadą słuchu.
Ma podstawową wiedzę dotycząca rehabilitacji dzieci z implantem ślimakowym.
Umiejętności
Potrafi analizować rehabilitację i wychowanie słuchowe dziecka z uszkodzonym słuchem.
Posiada umiejętność przygotowania oraz przeprowadzania analizy prezentacji metod wykorzystywanych we wspomaganiu rozwoju i rehabilitacji dziecka z wadą słuchu z przykładowymi ćwiczeniami do zajęć.
Potrafi przygotować w oparciu o diagnozę wstępną plan oraz opracować scenariusz zajęć rehabilitacyjnych dla dziecka z uszkodzeniem słuchu i przeprowadzić takie zajęcia.
Potrafi właściwie dobrać, zmodyfikować oraz opracować i wykonać pomoce do zajęć rehabilitacyjnych z dzieckiem z wadą słuchu.
Potrafi zaproponować i przeprowadzić zajęcia edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne.
Kompetencje społeczne
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju osobistego.
Jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych.
Potrafi współpracować ze specjalistami z teamu diagnostyczno-rehabilitacyjnego w zakresie konstruowania programu diagnozy i terapii dziecka z wadą słuchu.
Wykazuje wrażliwość na potrzeby dziecka z wadą słuchu i jego rodziny, jest chętny do niesienia pomocy dziecku z wadą słuchu i jego rodzinie w zakresie wczesnej opieki pedagogiczne.
Potrafi przyjąć odpowiedzialność za przygotowane i prowadzone zajęcia dzieckiem z wadą słuchu.
Literatura
W cyklu 2022L:
1. Cieszyńska-Rożek, J. (2019). Neurobiologiczne podstawy rozowju poznawczego. Wzrok. Kraków: Centrum Metody Krakowskiej. |
W cyklu 2023L:
1. Cieszyńska-Rożek, J. (2019). Neurobiologiczne podstawy rozowju poznawczego. Wzrok. Kraków: Centrum Metody Krakowskiej. |
W cyklu 2023Ln:
1. Cieszyńska-Rożek, J. (2019). Neurobiologiczne podstawy rozowju poznawczego. Wzrok. Kraków: Centrum Metody Krakowskiej. |
W cyklu 2024L:
1. Cieszyńska-Rożek, J. (2019). Neurobiologiczne podstawy rozowju poznawczego. Wzrok. Kraków: Centrum Metody Krakowskiej. |
Uwagi
W cyklu 2022L:
Metody kształcenia: Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
W cyklu 2023L:
Metody kształcenia: Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
W cyklu 2023Ln:
Metody kształcenia: Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
W cyklu 2024L:
Metody kształcenia: Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: