Podstawy logopedii artystycznej PC-5S-PLA
- Omówienie problematyki ustawienia, rozwijania i doskonalenia głosu.
- Ćwiczenia oddechu całościowego.
- Wydłużanie fazy wydechowej.
- Ćwiczenia równomierności fazy wydechowej.
- Prezentacja technik rehabilitacji głosu.
- Prezentacja ćwiczeń fonacyjnych.
- Prezentacja ćwiczeń artykulacyjnych.
- Prezentacja ćwiczeń dykcyjnych.
- Nauka prawidłowego ustawienia i emisji głosu.
- Omówienie higieny głosu.
- Omówienie metod rehabilitacji głosu.
W cyklu 2023L:
TREŚCI PROGRAMOWE Ćwiczenia: Warsztaty: Zajęcia wymagają od studenta(ki) aktywności i zaangażowania. |
W cyklu 2024L:
TREŚCI PROGRAMOWE Ćwiczenia: Warsztaty: Zajęcia wymagają od studenta(ki) aktywności i zaangażowania. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna zagadnienia dotyczące ustawiania, rozwijania i doskonalenia głosu.
Zna i rozumie podstawy logopedii artystycznej.
Zna zasady dotyczące higieny głosu.
Zna rolę warsztatu pracy logopedy dotyczącą higieny głosu.
Zna ćwiczenia kształtujące prawidłową dykcję i emisję głosu.
Zna i rozumie podstawy logopedii artystycznej kształtujące prawidłową dykcję i emisję głosu.
Zna metody rehabilitacji głosu.
Zna i rozumie podstawy rehabilitacji głosu.
Umiejętności
Umie stworzyć program postępowania logopedycznego w zakresie dykcji, emisji i higieny głosu.
Potrafi analizować zaburzenia głosu i logopedię artystyczną.
Potrafi pracować w zespole oraz prowadzić zajęcia z grupą w danym obszarze logopedii.
Potrafi planować i realizować pracę logopedyczną w zespole z grupą.
Kompetencje społeczne
Ma świadomość konieczności samokształcenia w zakresie dykcji, emisji i higieny głosu.
Jest gotów do samodzielnego pogłębiania wiedzy pedagogicznej.
Literatura
W cyklu 2023L:
Literatura obowiązkowa: Jaros, K. (2022). Zaburzenia głosu a trema przed występem. Skala samopoczucia dzieci i młodzieży przed występem–walidacja narzędzia badawczego. Logopaedica Lodziensia, (6), 83-95. Literatura uzupełniająca: Sundberg, J., & Sataloff, R. T. (2005). Vocal tract resonance. Vocal health and pedagogy: Science, assessment, and treatment. |
W cyklu 2024L:
Literatura obowiązkowa: Jaros, K. (2022). Zaburzenia głosu a trema przed występem. Skala samopoczucia dzieci i młodzieży przed występem–walidacja narzędzia badawczego. Logopaedica Lodziensia, (6), 83-95. Literatura uzupełniająca: Sundberg, J., & Sataloff, R. T. (2005). Vocal tract resonance. Vocal health and pedagogy: Science, assessment, and treatment. |
Uwagi
W cyklu 2023L:
Metody kształcenia Godziny kontaktowe: 15 godzin (ćw. + war.) ECTS: 2 pkt. |
W cyklu 2024L:
Metody kształcenia Godziny kontaktowe: 15 godzin (ćw. + war.) ECTS: 2 pkt. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: