Projekt badawczy specjalnościowy PC-5S-PBS5
TREŚCI PROGRAMOWE
- Zespół badawczy - podział zadań związanych z grupowym projektem badawczym.
- Odpowiedzialność za realizację badań zespołowych.
- Etyka pracy zespołowej podczas realizacji projektu badawczego.
- Obszary badań w zakresie studiowanej specjalności.
- Analiza literatury przedmiotu związanej z tematyką projektu badawczego – dyskusja grupowa.
- Możliwości zastosowania metodologii jakościowej i ilościowej w badaniach z zakresu specjalności; możliwości i ograniczenia różnych perspektyw badawczych, łączenie perspektyw jakościowej i ilościowej w badaniach specjalnościowych.
- Opracowanie i realizacja projektu badawczego: przygotowanie koncepcji metodologicznej badań, opracowanie narzędzi badawczych, przeprowadzenie badań, opracowanie i prezentacja wyników badań - podział zadań i współodpowiedzialność za realizację projektu badawczego.
W cyklu 2022Z:
Procedura badawcza w pedagogice specjalnej Nabywanie wiedzy i umiejętności związanych z prowadzeniem procedury postępowania badawczego. Poznanie metod opracowywania i prezentacji wyników badań. Jakościowa i ilościowa perspektywa badawcza (możliwości zastosowania metodologii jakościowej i ilościowej w badaniach z zakresu specjalności/ możliwości i ograniczenia różnych perspektyw badawczych/łączenie perspektyw jakościowej i ilościowej w badaniach). Obszary badań w zakresie studiowanej specjalności (analiza literatury przedmiotu). Opracowanie projektu badawczego: przedmiot badań, cel, problemy badawcze, hipotezy badawcze, kryteria doboru grupy badawczej, metody techniki badawcze. Przygotowanie narzędzi badawczych. |
W cyklu 2023Z:
Procedura badawcza w pedagogice specjalnej Nabywanie wiedzy i umiejętności związanych z prowadzeniem procedury postępowania badawczego. Poznanie metod opracowywania i prezentacji wyników badań. Jakościowa i ilościowa perspektywa badawcza (możliwości zastosowania metodologii jakościowej i ilościowej w badaniach z zakresu specjalności/ możliwości i ograniczenia różnych perspektyw badawczych/łączenie perspektyw jakościowej i ilościowej w badaniach). Obszary badań w zakresie studiowanej specjalności (analiza literatury przedmiotu). Opracowanie projektu badawczego: przedmiot badań, cel, problemy badawcze, hipotezy badawcze, kryteria doboru grupy badawczej, metody techniki badawcze. Przygotowanie narzędzi badawczych. |
W cyklu 2023Zn:
Procedura badawcza w pedagogice specjalnej Nabywanie wiedzy i umiejętności związanych z prowadzeniem procedury postępowania badawczego. Poznanie metod opracowywania i prezentacji wyników badań. Jakościowa i ilościowa perspektywa badawcza (możliwości zastosowania metodologii jakościowej i ilościowej w badaniach z zakresu specjalności/ możliwości i ograniczenia różnych perspektyw badawczych/łączenie perspektyw jakościowej i ilościowej w badaniach). Obszary badań w zakresie studiowanej specjalności (analiza literatury przedmiotu). Opracowanie projektu badawczego: przedmiot badań, cel, problemy badawcze, hipotezy badawcze, kryteria doboru grupy badawczej, metody techniki badawcze. Przygotowanie narzędzi badawczych. |
W cyklu 2024Z:
Procedura badawcza w pedagogice specjalnej Nabywanie wiedzy i umiejętności związanych z prowadzeniem procedury postępowania badawczego. Poznanie metod opracowywania i prezentacji wyników badań. Jakościowa i ilościowa perspektywa badawcza (możliwości zastosowania metodologii jakościowej i ilościowej w badaniach z zakresu specjalności/ możliwości i ograniczenia różnych perspektyw badawczych/łączenie perspektyw jakościowej i ilościowej w badaniach). Obszary badań w zakresie studiowanej specjalności (analiza literatury przedmiotu). Opracowanie projektu badawczego: przedmiot badań, cel, problemy badawcze, hipotezy badawcze, kryteria doboru grupy badawczej, metody techniki badawcze. Przygotowanie narzędzi badawczych. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat procedury postępowania badawczego.
Zna podstawowe metody opracowywania i prezentacji wyników badań.
Umiejętności
Potrafi komunikować się przy pomocy różnych kanałów komunikacyjnych z członkami zespołu badawczego w celu opracowania i realizacji projektu badawczego.
Uczestniczy w debatach poświęconych realizacji badań naukowych, prezentuje swoje opinie, dokonuje ich twórczej modyfikacji pod wpływem merytorycznych argumentów.
Potrafi czynnie uczestniczyć w badaniach zespołowych w charakterze współtwórcy postępowania badawczego i realizatora powierzonych mu zadań szczegółowych.
Kompetencje społeczne
Jest gotów do świadomego podejmowania zobowiązań i odpowiedzialności za realizację zadań związanych z zespołowym projektem badawczym.
Jest gotowy do komunikowania się z członkami zespołu badawczego w celu wspólnego projektowania i realizowania badan naukowych.
Literatura
W cyklu 2022Z:
Babbie, E. (2008). Góralski A. red. Metody badań pedagogicznych w zarysie: Wydawnictwo UR Podstawy badań społecznych. Warszawa: PWN. Łobocki, M. (2006). Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków: Wyd. Impuls. Pilch, T., Bauman, T. (2010). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wyd. Akademickie Żak. Jemielniak, D. (red.) (2012). Badania jakościowe. Podejścia i teorie, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
W cyklu 2023Z:
Babbie, E. (2008). Góralski A. red. Metody badań pedagogicznych w zarysie: Wydawnictwo UR Podstawy badań społecznych. Warszawa: PWN. Łobocki, M. (2006). Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków: Wyd. Impuls. Pilch, T., Bauman, T. (2010). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wyd. Akademickie Żak. Jemielniak, D. (red.) (2012). Badania jakościowe. Podejścia i teorie, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
W cyklu 2023Zn:
Babbie, E. (2008). Góralski A. red. Metody badań pedagogicznych w zarysie: Wydawnictwo UR Podstawy badań społecznych. Warszawa: PWN. Łobocki, M. (2006). Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków: Wyd. Impuls. Pilch, T., Bauman, T. (2010). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wyd. Akademickie Żak. Jemielniak, D. (red.) (2012). Badania jakościowe. Podejścia i teorie, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
W cyklu 2024Z:
Babbie, E. (2008). Góralski A. red. Metody badań pedagogicznych w zarysie: Wydawnictwo UR Podstawy badań społecznych. Warszawa: PWN. Łobocki, M. (2006). Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków: Wyd. Impuls. Pilch, T., Bauman, T. (2010). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wyd. Akademickie Żak. Jemielniak, D. (red.) (2012). Badania jakościowe. Podejścia i teorie, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
Uwagi
W cyklu 2022Z:
Nakład pracy studenta: Ćwiczenia - 30 godz. Przygotowanie do zajęć - 10 godz. Przeprowadzenie badań - 20 godz. Przygotowanie prezentacji - 10 godz. ECTS - 2 |
W cyklu 2023Z:
Metody: - dyskusja, analiza tekstów w ramach literatury przedmiotu oraz danych, praca w grupie, prezentacjeNakład pracy studenta: Ćwiczenia - 30 godz. Przygotowanie do zajęć - 5 godz. Przeprowadzenie badań - 10 godz. Przygotowanie prezentacji - 5 godz. ECTS - 2 |
W cyklu 2023Zn:
Metody: - dyskusja, analiza tekstów w ramach literatury przedmiotu oraz danych, praca w grupie, prezentacjeNakład pracy studenta: Ćwiczenia - 30 godz. Przygotowanie do zajęć - 5 godz. Przeprowadzenie badań - 10 godz. Przygotowanie prezentacji - 5 godz. ECTS - 2 |
W cyklu 2024Z:
Metody: - dyskusja, analiza tekstów w ramach literatury przedmiotu oraz danych, praca w grupie, prezentacjeNakład pracy studenta: Ćwiczenia - 30 godz. Przygotowanie do zajęć - 5 godz. Przeprowadzenie badań - 10 godz. Przygotowanie prezentacji - 5 godz. ECTS - 2 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: