Ocena funkcjonalna dziecka z wadą słuchu PC-5S-ODS
TREŚCI PROGRAMOWE
- Etiologia powstawania zaburzeń mowy spowodowanych uszkodzeniem słuchu.
- Symptomatologia zaburzeń funkcjonowania słuchowo-językowego dziecka z niepełnosprawnością słuchową.
- Logopedyczna (funkcjonalna) klasyfikacja uszkodzeń słuchu.
- Rozwój mowy i funkcji słuchowych dzieci słyszących i niesłyszących - analiza porównawcza.
- Program Powszechnych Przesiewowych Badań Słuchu u Noworodków w Polsce.
- Ocena funkcjonalna dziecka z uszkodzonym słuchem.
- Narzędzia do diagnozy funkcjonalnej dziecka z uszkodzonym słuchem.
- Sposoby oceny postępów w rewalidacji małego dziecka.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna i rozumie metody diagnozy zaburzeń i nieprawidłowości w rozwoju, a w tym na podstawowe wskaźniki subiektywnych i obiektywnych metod badań słuchu.
Ma podstawową wiedzę na temat różnic między testami diagnostycznych a przesiewowymi badań słuchu.
Zna i rozumie metody diagnozy zaburzeń i nieprawidłowości w rozwoju, a w tym ma podstawową wiedzę na temat diagnozy surdologopedycznej oraz stosowanych narzędzi badawczych.
Zna podstawowe koncepcje dotyczące wczesnej wielospecjalistycznej diagnozy i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z wadą słuchu.
Umiejętności
Potrafi stosować metody diagnozy zaburzeń i nieprawidłowości w rozwoju, a w tym potrafi dokonać diagnozy audiologicznej uszkodzenia narządu słuchu.
Umie zinterpretować dane z audiogramu i na tej podstawie scharakteryzować uszkodzenie narządu słuchu.
Potrafi wykonać proste behawioralne badanie przesiewowe w celu ustalenia ewentualnej wady słuchu.
Kompetencje społeczne
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju osobistego.
Jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych.
Odpowiedzialnie przygotowuje się do realizacji zadań zawodowych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: