Neurologiczne zaburzenia rozwojowe małego dziecka PC-5S-NZR
TREŚCI PROGRAMOWE
- Poradnictwo neurologiczne – cele, zakres, formy.
- Typy i rodzaje badań klinicznych w neurologii dziecięcej, znaczenie badań dodatkowych w procesie wczesnej interwencji i planowania pracy terapeutycznej.
- Charakterystyka wybranych zespołów klinicznych we wczesnej interwencji terapeutycznej (w tym m.in. zespoły napadowe, zaburzenia ruchu i postawy, tiki, zaburzenia neurorozwojowe, niepełnosprawność intelektualna, zaburzenia mowy, zaburzenia zachowania).
- Zadania lekarza neurologa w zespole transdyscyplinarnym.
W cyklu 2021L:
- Poradnictwo neurologiczne– cele, zakres, formy. |
W cyklu 2022L:
- Poradnictwo neurologiczne– cele, zakres, formy. |
W cyklu 2022Ln:
- Poradnictwo neurologiczne– cele, zakres, formy. |
W cyklu 2023L:
- Poradnictwo neurologiczne– cele, zakres, formy. |
W cyklu 2024L:
- Poradnictwo neurologiczne– cele, zakres, formy. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna podstawy neurologii.
Student ma podstawową, uporządkowaną wiedzę dotyczącą opieki neurologicznej nad dzieckiem zdrowym i chorym.
Zna biologiczne podstawy rozwoju, anatomię i fizjologię układu. Ma podstawową, uporządkowaną wiedzę na temat przyczyn, rodzajów i stopni uszkodzenia CUN z uwzględnieniem klasyfikacji zaburzeń i chorób ICD-10.
Posiada wiedzę na temat mechanizmów powstawania zaburzeń rozwojowych z uwzględnieniem wiedzy z zakresu neurologii dziecięcej.
Zna kryteria diagnostyczne i warunkowania zespołów klinicznych o podłożu neurologicznym u małych dzieci.
Umiejętności
Potrafi dokonać charakterystyki zadań neurologa w profilaktyce pierwotnej i wtórnej.
Potrafi analizować podstawy neurologii.
Potrafi analizować i intepretować biologiczne podstawy rozwoju, określić sygnały ostrzegawcze w przebiegu rozwoju małego dziecka.
Potrafi analizować anatomię i fizjologię układu nerwowego, scharakteryzować zespoły kliniczne neurologiczne występujące w okresie niemowlęcym i poniemowlęcym.
Potrafi scharakteryzować przebieg badania neurologicznego.
Kompetencje społeczne
Jest gotów do autorefleksji nad rozwojem zawodowym. Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju osobistego.
Ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzebie podejmowania działań wspomagających rozwój małego dziecka.
Odpowiedzialnie przygotowuje się do realizacji zadań. Podejmowania odpowiedzialności i wypełniania zobowiązań społecznych, w tym komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne.
Literatura
W cyklu 2021L:
1) Neurologia praktyczna; A. Prusiński, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2011 2) NEUROLOGIA Podręcznik dla studentów medycyny; W. Kozubski i P. Liberski; Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2011 3) Neurologia kliniczna w zarysie; W. Jakimowicz; Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 1981 4) Sekrety neurologii (The Secrets Series); L. Rolak (red. A Szczudlik); Elsevier Urban & Partner, 2008 |
W cyklu 2022L:
1) Neurologia praktyczna; A. Prusiński, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2011 2) NEUROLOGIA Podręcznik dla studentów medycyny; W. Kozubski i P. Liberski; Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2011 3) Neurologia kliniczna w zarysie; W. Jakimowicz; Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 1981 4) Sekrety neurologii (The Secrets Series); L. Rolak (red. A Szczudlik); Elsevier Urban & Partner, 2008 |
W cyklu 2022Ln:
1) Neurologia praktyczna; A. Prusiński, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2011 2) NEUROLOGIA Podręcznik dla studentów medycyny; W. Kozubski i P. Liberski; Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2011 3) Neurologia kliniczna w zarysie; W. Jakimowicz; Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 1981 4) Sekrety neurologii (The Secrets Series); L. Rolak (red. A Szczudlik); Elsevier Urban & Partner, 2008 |
W cyklu 2023L:
1) Neurologia praktyczna; A. Prusiński, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2011 2) NEUROLOGIA Podręcznik dla studentów medycyny; W. Kozubski i P. Liberski; Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2011 3) Neurologia kliniczna w zarysie; W. Jakimowicz; Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 1981 4) Sekrety neurologii (The Secrets Series); L. Rolak (red. A Szczudlik); Elsevier Urban & Partner, 2008 |
W cyklu 2024L:
1) Neurologia praktyczna; A. Prusiński, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2011 2) NEUROLOGIA Podręcznik dla studentów medycyny; W. Kozubski i P. Liberski; Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2011 3) Neurologia kliniczna w zarysie; W. Jakimowicz; Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 1981 4) Sekrety neurologii (The Secrets Series); L. Rolak (red. A Szczudlik); Elsevier Urban & Partner, 2008 |
Uwagi
W cyklu 2021L:
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy - rozmowa kierowana - wykład UMIEJĘTNOŚCI: - praca z tekstem KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - dialog - symulacja NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych - 30 Przygotowanie się do zajęć - 20 Przygotowanie się do zaliczenia - 40 Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 60 Liczba punktów ECTS - 3 |
W cyklu 2022L:
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy - rozmowa kierowana - wykład UMIEJĘTNOŚCI: - praca z tekstem KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - dialog - symulacja NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych - 30 Przygotowanie się do zajęć - 20 Przygotowanie się do zaliczenia - 40 Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 60 Liczba punktów ECTS - 3 |
W cyklu 2022Ln:
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy - rozmowa kierowana - wykład UMIEJĘTNOŚCI: - praca z tekstem KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - dialog - symulacja NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych - 21 Przygotowanie się do zajęć - 20 Przygotowanie się do zaliczenia - 40 Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 60 Liczba punktów ECTS - 3 |
W cyklu 2023L:
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy - rozmowa kierowana - wykład UMIEJĘTNOŚCI: - praca z tekstem KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - dialog - symulacja NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych - 30 Przygotowanie się do zajęć - 20 Przygotowanie się do zaliczenia - 40 Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 60 Liczba punktów ECTS - 3 |
W cyklu 2024L:
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy - rozmowa kierowana - wykład UMIEJĘTNOŚCI: - praca z tekstem KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - dialog - symulacja NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych - 30 Przygotowanie się do zajęć - 20 Przygotowanie się do zaliczenia - 40 Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 60 Liczba punktów ECTS - 3 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: