Metody pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu PC-5S-MUP
TREŚCI PROGRAMOWE
- Teoretyczne i metodyczne omówienie wybranych metod, programów i zestawów ćwiczeń wykorzystywanych w pracy z uczniami ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu m.in.: metoda barwno-dźwiękowa H. Meterowej, metoda 18 struktur wyrazowych, metody terapii trudności w czytaniu i pisaniu B. Zakrzewskiej, metoda Rocławskiego, metoda 101 kroków w nauce czytania i pisania, seria logopedyczna „Kocham czytać” J. Cieszyńskiej, program „Ortograffiti”, program „7 walizek. Inteligencje wielorakie w nauczaniu ortografii”, ćwiczenia w opracowaniu Z. Pietrzak-Stępowskiej i Z. Gąsowskiej, zeszyty ćwiczeń w opracowaniu Z. Saduś.
- Ćwiczenia praktyczne w zakresie wykorzystania poznanych metod, programów i zestawów ćwiczeń w pracy korekcyjno-kompensacyjnej.
W cyklu 2022L:
TREŚCI PROGRAMOWE - Teoretyczne i metodyczne omówienie metody barwno-dźwiękowej H. Meterowej, - Ćwiczenia praktyczne w zakresie wykorzystania poznanych metod, programów i zestawów ćwiczeń w pracy korekcyjno-kompensacyjnej. |
W cyklu 2022Ln:
TREŚCI PROGRAMOWE - Teoretyczne i metodyczne omówienie metody barwno-dźwiękowej H. Meterowej, - Ćwiczenia praktyczne w zakresie wykorzystania poznanych metod, programów i zestawów ćwiczeń w pracy korekcyjno-kompensacyjnej. |
W cyklu 2023L:
TREŚCI PROGRAMOWE |
W cyklu 2024L:
TREŚCI PROGRAMOWE |
W cyklu 2024Ln:
TREŚCI PROGRAMOWE |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna metody pracy z uczniami ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu oraz etapy postępowania zgodne z daną metodą.
Zna i rozumie założenia teoretyczne oraz terminologię dotyczącą wybranych metod, programów i zestawów ćwiczeń wykorzystywanych w pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu.
Zna i rozumie uwarunkowania efektywności działań korekcyjno-kompensacyjnych realizowanych z wykorzystaniem poznanych metod pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu.
Umiejętności
Potrafi analizować i stosować wybrane metody terapii w nauce czytania, pisania.
Posiada umiejętności przeprowadzania zajęć z zastosowaniem wybranych metod, programów i zestawów ćwiczeń do pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu.
Potrafi konstruować plan terapii ucznia ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, uwzględniający specyfikę poznanych metod, programów, zestawów ćwiczeń.
Kompetencje społeczne
Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania z zakresu terapii pedagogicznej.
Literatura
W cyklu 2022L:
Literatura podstawowa: |
W cyklu 2022Ln:
Literatura podstawowa: |
W cyklu 2023L:
Literatura podstawowa: |
W cyklu 2024L:
Literatura podstawowa: |
W cyklu 2024Ln:
Literatura podstawowa: |
Uwagi
W cyklu 2022L:
Metody kształcenia: dyskusja, pogadanka, praca z książką, pokaz, metoda problemowa, praca w grupach. |
W cyklu 2022Ln:
Metody kształcenia: dyskusja, pogadanka, praca z książką, pokaz, metoda problemowa, praca w grupach. |
W cyklu 2023L:
Metody kształcenia: dyskusja, pogadanka, praca z książką, pokaz, metoda problemowa, praca w grupach, prezentacja multimedialna Godziny kontaktowe: ćwiczenia 45 |
W cyklu 2024L:
Metody kształcenia: dyskusja, pogadanka, praca z książką, pokaz, metoda problemowa, praca w grupach, prezentacja multimedialna Godziny kontaktowe: ćwiczenia 45 |
W cyklu 2024Ln:
Metody kształcenia: dyskusja, pogadanka, praca z książką, pokaz, metoda problemowa, praca w grupach. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: