Metodyka kształcenia i wychowania uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną w szkołach przysposabiających do pracy PC-5S-MUN
TREŚCI PROGRAMOWE
- Podstawy prawne edukacji uczniów z umiarkowaną lub znaczną niepełnosprawnością intelektualną w szkole przysposabiającej do pracy.
- Analiza treści podstawy programowej kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych oraz kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy.
- Dokumentacja ucznia z umiarkowaną lub znaczną niepełnosprawnością intelektualną w szkole przysposabiającej do pracy.
- Trudności uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym w opanowaniu programu kształcenia, ich przejawy, przyczyny, sposoby niwelowania w warunkach szkoły przysposabiającej do pracy.
- Sposoby realizacji wybranych przedmiotów wynikających z podstawy programowej kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych oraz kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy.
- Sposoby przygotowania uczniów szkół specjalnych do życia dorosłego – niezależność, odpowiedzialność, umiejętność podejmowania decyzji, prawa osób z niepełnosprawnością intelektualną, podjęcie pracy.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna cele oraz treści kształcenia i wychowania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym w szkole przysposabiającej do pracy.
Zna metody i formy kształcenia i wychowania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym w szkole przysposabiającej do pracy.
Zna zasady kształcenia i wychowania uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną w szkole przysposabiającej do pracy.
Zna dokumentację edukacyjno-terapeutyczną obowiązującą w kształceniu specjalnym w szkole przysposabiającej do pracy.
Umiejętności
Potrafi dostosować proces kształcenia i wychowania do indywidualnych specjalnych potrzeb ucznia w szkole przysposabiającej do pracy. Potrafi zaplanować zajęcia dydaktyczne w szkole przysposabiającej do pracy.
Potrafi dokonać krytycznej analizy zajęć dydaktycznych realizowanych w szkole przysposabiającej do pracy.
Potrafi analizować i stosować specjalistyczne metody rozwijania kompetencji osobistych, komunikacyjnych i społecznych w szkole przysposabiającej do pracy.
Potrafi organizować przestrzeń szkolną oraz optymalne stanowisko pracy; współpracować z rodziną, nauczycielami i specjalistami.
Kompetencje społeczne
Jest gotów do współpracy z nauczycielami w celu doskonalenia swojego warsztatu pracy.
Jest gotów do profesjonalnego rozwiązywania konfliktów w klasie lub grupie uczniów.
Jest gotów do samodzielnego pogłębiania wiedzy pedagogicznej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: