Metody wspomagające terapię i edukację osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu PC-5S-MSA
TREŚCI PROGRAMOWE
- Metody wspomagające terapię osób z ASD: trening uwagi słuchowej Johansena; trening słuchowy Tomatisa; programy Aktywności Knill; metoda Dobrego Startu; metoda Domana; modelowanie z użyciem nagrań wideo w nauczaniu dzieci z zaburzeniami w spektrum autyzmu; metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne; metoda Kepharta; metoda symultaniczno-sekwencyjna; metoda Frostig; metoda malowania dziesięcioma palcami; metody oparte na kontakcie ze zwierzętami; metody oparte na kontakcie ze sztuką.
- Programowanie pracy z dzieckiem – scenariusze zajęć z wykorzystaniem wspomagających metod terapii i edukacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
- Komputer, media i nowe technologie w terapii osób z ASD.
W cyklu 2021L:
1. Cele i zadania metod edukacyjno- terapeutycznych. 2. Metody wspomagające terapię osób z ASD: 2. Programowanie pracy z dzieckiem – scenariusze zajęć z wykorzystaniem wspomagających metod terapii i edukacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. |
W cyklu 2022L:
1. Cele i zadania metod edukacyjno- terapeutycznych. 2. Metody wspomagające terapię osób z ASD: 2. Programowanie pracy z dzieckiem – scenariusze zajęć z wykorzystaniem wspomagających metod terapii i edukacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. |
W cyklu 2023L:
1. Cele i zadania metod edukacyjno- terapeutycznych. 2. Metody wspomagające terapię osób z ASD: 2. Programowanie pracy z dzieckiem – scenariusze zajęć z wykorzystaniem wspomagających metod terapii i edukacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. |
W cyklu 2024L:
1. Cele i zadania metod edukacyjno- terapeutycznych. 2. Metody wspomagające terapię osób z ASD: 2. Programowanie pracy z dzieckiem – scenariusze zajęć z wykorzystaniem wspomagających metod terapii i edukacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna w pogłębionym stopniu koncepcje terapii wspomagającej edukację i terapię osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz uwarunkowania skuteczności podejmowanych oddziaływań terapeutycznych.
Zna merytoryczne i metodyczne podstawy prowadzenia działań terapeutycznych z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Umiejętności
Potrafi projektować oraz prowadzić zajęcia terapeutyczne dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, dokonywać ewaluacji realizowanych zajęć oraz generować niestandardowe rozwiązania konkretnych problemów terapeutycznych.
Analizować własne działania terapeutyczne, wskazywać obszary wymagające modyfikacji, eksperymentowania i wdrażania działań innowacyjnych.
Kompetencje społeczne
Jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia roli zawodowej związanej z działalnością rehabilitacyjną, edukacyjną, terapeutyczną i resocjalizacyjną, w tym:
- przyjęcia odpowiedzialności za podejmowane decyzje, prowadzone działania i ich skutki;
- wykazywania cech refleksyjnego praktyka, świadomego znaczenia profesjonalizmu w pracy zawodowej.
Literatura
W cyklu 2021L:
1.Bogdanowicz M. (1996)."Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziec", WSiP, Warszawa. |
W cyklu 2022L:
1.Bogdanowicz M. (1996)."Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziec", WSiP, Warszawa. |
W cyklu 2023L:
1.Bogdanowicz M. (1996)."Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziec", WSiP, Warszawa. |
W cyklu 2024L:
1.Bogdanowicz M. (1996)."Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziec", WSiP, Warszawa. |
Uwagi
W cyklu 2021L:
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTÓW: sumaryczna liczba punktów ECTS - 1 |
W cyklu 2022L:
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTÓW: |
W cyklu 2023L:
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTÓW: Zaplanowano hospitacje w przedszkolu ogólnodostępnym/integracyjnym. |
W cyklu 2024L:
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTÓW: Zaplanowano hospitacje w przedszkolu ogólnodostępnym/integracyjnym. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: