Metody pracy z dzieckiem z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się PC-5S-MRU
TREŚCI PROGRAMOWE
- Przegląd technik i metod pracy z dzieckiem z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się: pląsy, masażyki i wierszyki, edukacja przez ruch Doroty Dziamskiej, metoda Hany Tymichovej, program rozwijający percepcję wzrokową Marianne Frostig i Horne, metoda Ireny Majchrzak, metoda Dobrego Startu (od wierszyka do literki, od piosenki do literki, od piosenki do rysowania itd.).
- Projektowanie ćwiczeń/zajęć w odniesieniu do studium przypadku dziecka oraz grupy dzieci z kręgu ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się z wykorzystaniem jednej z poznanych metod pracy.
- Przygotowanie planu pracy dla dziecka oraz grupy dzieci z kręgu ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się.
W cyklu 2022Z:
- Omówienie strategii przebiegu procesu terapeutycznego dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się. |
W cyklu 2022Zn:
- Omówienie strategii przebiegu procesu terapeutycznego dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się. |
W cyklu 2023Z:
- Omówienie strategii przebiegu procesu terapeutycznego dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się. |
W cyklu 2024Z:
TREŚCI PROGRAMOWE: |
W cyklu 2024Zn:
TREŚCI PROGRAMOWE: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Z: | W cyklu 2024Zn: | W cyklu 2024Z: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2023Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna metody stosowane w pracy z dzieckiem z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się.
Umiejętności
Potrafi rzetelnie ocenić trafność zastosowania poszczególnych metod w terapii wybranego dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się.
Potrafi przygotować oraz przeprowadzić ćwiczenia i zajęcia według wybranej metody z uwzględnieniem możliwości i potrzeb dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się.
Potrafi przygotować plan terapii dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się oraz dokonać jego ewaluacji.
Kompetencje społeczne
Jest przekonany o wartości realizowanych działań, wykazuje się dojrzałością i rozwagą w ich planowaniu i realizowaniu.
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy oraz rozumie potrzebę ustawicznego dokształcania się.
Literatura
W cyklu 2022Z:
1. Kurowska, B. (2011). Dziecko ryzyka dysleksji w przedszkolu. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego. |
W cyklu 2022Zn:
1. Kurowska, B. (2011). Dziecko ryzyka dysleksji w przedszkolu. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego. |
W cyklu 2023Z:
1. Kurowska, B. (2011). Dziecko ryzyka dysleksji w przedszkolu. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego. |
W cyklu 2024Z:
LITERATURA: |
W cyklu 2024Zn:
LITERATURA: |
Uwagi
W cyklu 2022Z:
Metody kształcenia: Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2022Zn:
Metody kształcenia: Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2023Z:
Metody kształcenia: Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2024Z:
Metody kształcenia: Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2024Zn:
Metody kształcenia: Nakład pracy studenta: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: