Metodyka pracy z osobami zaopatrzonymi w implant ślimakowy PC-5S-MOI
TREŚCI PROGRAMOWE
- Budowa i działanie systemu implantu ślimakowego.
- Kwalifikacja do zabiegu wszczepienia implantu ślimakowego.
- Program wielospecjalistycznej opieki (medyczno-terapeutycznej) przed- i pooperacyjnej.
- Etapy rehabilitacji słuchowej osób zaopatrzonych w implanty ślimakowe.
- Ocena postępów rehabilitacji osoby zaopatrzonej w implant ślimakowy (dobór narzędzi diagnostycznych).
- Konstruowanie ćwiczeń słuchowych na materiale słownym – ćwiczenia „żywym” głosem.
W cyklu 2023Z:
- Budowa i działanie systemu implantu ślimakowego. - Kwalifikacja do zabiegu wszczepienia implantu ślimakowego. - Program wielospecjalistycznej opieki (medyczno-terapeutycznej) przed- i pooperacyjnej. - Etapy rehabilitacji słuchowej osób zaopatrzonych w implanty ślimakowe. - Ocena postępów rehabilitacji osoby zaopatrzonej w implant ślimakowy (dobór narzędzi diagnostycznych). - Konstruowanie ćwiczeń słuchowych na materiale słownym – ćwiczenia „żywym” głosem. |
W cyklu 2024Z:
- Budowa i działanie systemu implantu ślimakowego. - Kwalifikacja do zabiegu wszczepienia implantu ślimakowego. - Program wielospecjalistycznej opieki (medyczno-terapeutycznej) przed- i pooperacyjnej. - Etapy rehabilitacji słuchowej osób zaopatrzonych w implanty ślimakowe. - Ocena postępów rehabilitacji osoby zaopatrzonej w implant ślimakowy (dobór narzędzi diagnostycznych). - Konstruowanie ćwiczeń słuchowych na materiale słownym – ćwiczenia „żywym” głosem. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna koncepcje nauczania-uczenia się i rehabilitacji osób z wadą słuchu oraz różnorodne uwarunkowania skuteczności podejmowanych oddziaływań.
Merytoryczne i metodyczne podstawy prowadzenia zajęć z osobami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (osobami zaopatrzonymi w implanty ślimakowe).
Zasady dotyczące efektywnego posługiwania się głosem przez nauczyciela.
Umiejętności
Dokonuje pogłębionej diagnozy i oceniania złożonych sytuacji rehabilitacyjnych, edukacyjnych i terapeutycznych.
Projektuje i przeprowadza zajęcia rehabilitacyjne i terapeutyczne, dokonywać ewaluacji realizowanych zajęć, generować niestandardowe rozwiązania konkretnych problemów.
Pracuje w zespole pełniąc różne role, podejmować i wyznaczać zadania, współpracować z innymi specjalistami i uczestnikami procesu rehabilitacji i terapii; kierować pracą zespołu, podejmować w nim wiodącą rolę w tym: planować, organizować i monitorować realizację złożonych zespołowych działań pedagogicznych.
Efektywnie korzysta z głosu.
Kompetencje społeczne
Rozumie potrzebę odpowiedzialnego pełnienia roli zawodowej związanej z działalnością rehabilitacyjną, edukacyjną i terapeutyczną.
Dostrzega potrzebę samodoskonalenia się.
Kryteria oceniania
Metoda kształcenia - problemowa, praktycznego działania
Nakład pracy studenta:
Ćwiczenia - godziny kontaktowe 30 godz.
Przygotowanie do zajęć - 20 godz.
Przeprowadzenie ćwiczeń słuchowych - 30 godz.
Przygotowanie ćwiczeń - 20 godz.
Literatura
W cyklu 2023Z:
1. Lorens A, Skarżyński H. Technologia implantów ślimakowych. Nowa Audiofonologia, 2012; 1(3): 18–23. |
W cyklu 2024Z:
1. Lorens A, Skarżyński H. Technologia implantów ślimakowych. Nowa Audiofonologia, 2012; 1(3): 18–23. |
Uwagi
W cyklu 2023Z:
Metoda kształcenia - problemowa, praktycznego działania Nakład pracy studenta: Ćwiczenia - godziny kontaktowe 30 godz. Przygotowanie do zajęć - 20 godz. Przeprowadzenie ćwiczeń słuchowych - 30 godz. Przygotowanie ćwiczeń - 20 godz. |
W cyklu 2024Z:
Metoda kształcenia - problemowa, praktycznego działania Nakład pracy studenta: Ćwiczenia - godziny kontaktowe 30 godz. Przygotowanie do zajęć - 20 godz. Przeprowadzenie ćwiczeń słuchowych - 30 godz. Przygotowanie ćwiczeń - 20 godz. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: