Metodyka kształcenia i wychowania uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną w szkołach podstawowych PC-5S-MNP
TREŚCI PROGRAMOWE
- Analiza programu nauczania oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych.
- Rola i miejsce poszczególnych przedmiotów w procesie edukacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w szkole podstawowej.
- Sposoby oceniania osiągnięć uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkole podstawowej.
- Sposoby i możliwości dostosowania procesu edukacyjno-terapeutycznego do indywidulanych potrzeb i możliwości uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną w szkole podstawowej.
- Sposoby i możliwości zastosowania środków informatycznych w edukacji i rehabilitacji uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną w szkole podstawowej.
- Specjalistyczne metody rozwijania kompetencji osobistych, komunikacyjnych i społecznych uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną w szkole podstawowej.
- Zasady organizowania przestrzeni szkolnej uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną.
- Rola współpracy z rodziną, nauczycielami i specjalistami uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną w szkole podstawowej.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna trudności w opanowaniu programu kształcenia przez uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną, ich przejawy, przyczyny, sposoby niwelowania.
Zna i rozumie znaczenie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia; opracowywanie oraz modyfikowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego.
Zna i rozumie rolę współpracy z rodziną, nauczycielami i specjalistami.
Zna cele oraz treści kształcenia i wychowania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym w szkole podstawowej.
Zna dokumentację edukacyjno-terapeutyczną obowiązującą
w kształceniu specjalnym uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną w szkole podstawowej.
Zna środki informatyczne możliwe do wykorzystania w edukacji i rehabilitacji uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną.
Umiejętności
Potrafi dostosować proces kształcenia i wychowania do indywidualnych specjalnych potrzeb ucznia z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną.
Potrafi dokonywać wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i opracowywać oraz modyfikować indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne.
Potrafi organizować przestrzeń szkolną oraz optymalne stanowisko pracy; współpracować z rodziną, nauczycielami i specjalistami.
Kompetencje społeczne
Jest gotów do profesjonalnego rozwiązywania konfliktów w klasie lub grupie uczniów.
Jest gotów do samodzielnego pogłębiania wiedzy pedagogicznej.
Jest gotów do współpracy z nauczycielami w celu doskonalenia swojego warsztatu pracy.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: