Logorytmika PC-5S-LOR
- Podstawowe wiadomości z teorii muzyki.
- Definicje i zadania logorytmiki.
- Założenia metodyczne.
- Fizjologia ruchu.
- Ocena sprawności ruchowej dzieci.
- Zajęcia muzyczno-ruchowe, czyli praktyczne ćwiczenia logorytmiczne:
* ćwiczenia oddechowe,
* ćwiczenia głosowe – fonacyjne, emisyjne, intonacyjne,
* ćwiczenia usprawniające małą i dużą motorykę,
* śpiew,
* odtwarzanie i tworzenie muzyki,
* gra na instrumentach perkusyjnych,
* ćwiczenia słowno-ruchowe i słowno-rytmiczne: różnicowanie tempa, dynamiki, wysokości dźwięku, rytmu, metrum, kształtowanie szybkiej reakcji na sygnał.
W cyklu 2021L:
1. Podstawowe wiadomości z teorii muzyki. |
W cyklu 2022L:
1. Podstawowe wiadomości z teorii muzyki. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna definicję pojęcia logorytmika.
Zna i rozumie podstawy logorytmiki.
Rozumie znaczenie logorytmiki w procesie kształtowania i korygowania mowy dziecka.
Zna i rozumie działania profilaktyczno-wspomagające w procesie kształtowania i korygowania mowy.
Potrafi scharakteryzować elementy wspólne dla muzyki i mowy.
Zna i rozumie metody wychowania słuchowego i językowego.
Uznaje zasadność włączenia logorytmiki do działań profilaktycznych i terapeutycznych w logopedii.
Zna i rozumie działania profilaktyczno-wspomagające w logopedii.
Umiejętności
Umie stworzyć program i przeprowadzić zajęcia logorytmiczne.
W zakresie umiejętności absolwent potrafi stosować logorytmikę.
Kompetencje społeczne
Potrafi pracować w zespole oraz prowadzić zajęcia z grupą w danym obszarze logopedii.
Jest gotów do współpracy z nauczycielami i specjalistami w celu doskonalenia swojego warsztatu pracy.
Jest gotów do profesjonalnego rozwiązywania konfliktów w klasie szkolnej i grupie wychowawczej.
Literatura
W cyklu 2021L:
Kilińska- Ewertowska E., 1993, Badania nad zastosowaniem ćwiczeń muzyczno-ruchowych w rehabilitacji dzieci z zaburzeniami mowy, Gdańsk. Kilińska- Ewertowska E., 1993, Ćwiczenia logorytmiczne, Gdańsk. Kilińska- Ewertowska E., 1987, Logorytmika, Lublin. Rozentalowa A., 1971, O logorytmice, Logopedia Nr 10, Lublin. Stadnicki A., 1987, Logorytmika i choreorytmika, Warszawa. |
W cyklu 2022L:
Kilińska- Ewertowska E., 1993, Badania nad zastosowaniem ćwiczeń muzyczno-ruchowych w rehabilitacji dzieci z zaburzeniami mowy, Gdańsk. Kilińska- Ewertowska E., 1993, Ćwiczenia logorytmiczne, Gdańsk. Kilińska- Ewertowska E., 1987, Logorytmika, Lublin. Rozentalowa A., 1971, O logorytmice, Logopedia Nr 10, Lublin. Stadnicki A., 1987, Logorytmika i choreorytmika, Warszawa. |
Uwagi
W cyklu 2021L:
|
W cyklu 2022L:
15 godz. ćwiczeń |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: