Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych PC-5S-KIT1
TREŚCI PROGRAMOWE
- Miejsce i rola indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych /IPET w procesie edukacji osób z niepełnosprawnością intelektualną.
- Podstawy i zasady konstruowania IPET dla osób z niepełnosprawnością intelektualną.
- Etapy konstruowania IPET w tym: określanie obszarów wsparcia, celów i warunków ich realizacji, monitorowanie realizacji programów, planowanie i przeprowadzanie ewaluacji.
- Cechy dobrego IPET-u opracowywanego dla osób z różnym stopniem niepełnosprawności intelektualnej (lekkim, umiarkowanym, znacznym).
- Akty prawne regulujące opracowywanie IPET-u dla osób z niepełnosprawnością intelektualną.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna uwarunkowania edukacji i rehabilitacji dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną.
Zna podstawy, założenia i etapy konstruowania IPET dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną na różnych etapach kształcenia.
Zna uwarunkowania procesu realizacji IPET.
Umiejętności
Potrafi konstruować i dokonać ewaluacji indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych. Potrafi określić obszary wsparcia, cele i warunki realizacji IPET.
Potrafi współpracować z różnymi specjalistami na etapie konstruowania IPET-u, jego realizacji i ewaluacji.
Kompetencje społeczne
Wykazuje gotowość krytycznej oceny własnych umiejętności oraz gotowość konsultacji z innymi uczestnikami procesu edukacyjno-terapeutycznego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: