Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych PC-5S-KIT
- Miejsce i rola indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych /IPET w procesie edukacji osób z niepełnosprawnością.
- Podstawy i zasady konstruowania IPET.
- Etapy konstruowania IPET / w tym określanie obszarów wsparcia, celów i warunków ich realizacji, monitorowanie realizacji programów, planowanie i przeprowadzanie ewaluacji.
- Cechy dobrego IPET.
- Akty prawne regulujące opracowywanie IPET.
W cyklu 2022L:
Prawne podstawy organizacji i udzielania pomocy psychologicznej uczniom z SPE |
W cyklu 2022Ln:
Prawne podstawy organizacji i udzielania pomocy psychologicznej uczniom z SPE |
W cyklu 2023L:
Pedagogiczne i prawne podstawy konstruowania IPET |
W cyklu 2023Ln:
Prawne podstawy organizacji i udzielania pomocy psychologicznej uczniom z SPE |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023L: | W cyklu 2023Ln: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna uwarunkowania edukacji i rehabilitacji ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Zna podstawy, założenia i etapy konstruowania IPET dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną na różnych etapach kształcenia.
Zna uwarunkowania procesu realizacji IPET.
Umiejętności
Potrafi konstruować i ewaluować indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne na I etapie edukacyjnym; Potrafi określić obszary wsparcia, cele i warunki realizacji IPET.
Potrafi projektować i przeprowadzić ewaluacje IPET.
Potrafi pracować w zespole i podejmować współprace z różnymi specjalistami.
Kompetencje społeczne
Wykazuje gotowość krytycznej oceny własnych umiejętność oraz gotowość konsultacji z innymi uczestnikami procesu edukacyjno – terapeutycznego.
Literatura
W cyklu 2022L:
Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010): Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Warszawa, Wyd. APS. Rozporządzenie MEN z dn.28.08.2017 z późniejszymi zmianami |
W cyklu 2022Ln:
Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010): Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Warszawa, Wyd. APS. Rozporządzenie MEN z dn.28.08.2017 z późniejszymi zmianami |
W cyklu 2023L:
Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010): Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Warszawa, Wyd. APS. Rozporządzenie MEN z dn.09.08.2017 z późniejszymi zmianami |
W cyklu 2023Ln:
Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010): Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Warszawa, Wyd. APS. Rozporządzenie MEN z dn.28.08.2017 z późniejszymi zmianami |
Uwagi
W cyklu 2022L:
Metody kształcenia Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: 15 |
W cyklu 2022Ln:
Metody kształcenia Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: 15 |
W cyklu 2023L:
Metody kształcenia Godziny kontaktowe , ćwiczenia: 30 |
W cyklu 2023Ln:
Metody kształcenia Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: 15 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: