Funkcjonowanie psychospołeczne ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się PC-5S-FTU
TREŚCI PROGRAMOWE
- Patomechanizm dysleksji rozwojowej w sytuacji braku pomocy – mechanizm błędnego koła i spirali – wpływ na funkcjonowanie psychospołeczne młodzieży z dysleksją.
- Wybrane aspekty funkcjonowania psychospołecznego ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się: kompetencje społeczne, poczucie kontroli, poczucie koherencji, samoocena, jakość życia.
- Style radzenia sobie ze stresem uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
- Postawy nauczycieli wobec uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Postawy nauczycieli a funkcjonowanie ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
- Poczucie wsparcia społecznego w percepcji ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
- Znaczenie funkcjonowania edukacyjnego dla funkcjonowania społecznego.
- Funkcjonowanie psychospołeczne ucznia z dysleksją – stereotypy i fakty.
- Samodzielne przeprowadzanie wywiadu z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
W cyklu 2024Z:
1. Patomechanizm dysleksji rozwojowej w sytuacji braku pomocy – mechanizm błędnego koła. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna obraz kliniczny i psychologiczny ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, z uwzględnieniem funkcjonowania psychospołecznego.
Zna postawy nauczycieli wobec ucznia z dysleksją rozwojową.
Zna i rozumie na czym polega mechanizm błędnego koła oraz mechanizm spierali w przypadku uczniów z dysleksją rozwojową.
Umiejętności
Potrafi dokonać interpretacji zachowania ucznia odwołując się do mechanizmów błędnego koła.
Potrafi opisać na czym polega złożoność sytuacji edukacyjnej ucznia z dysleksją uwzględniając funkcjonowanie psychospołeczne.
Potrafi analizować związek między funkcjonowaniem edukacyjnym a społecznym ucznia z dysleksją.
Potrafi prezentować obraz kliniczny i psychologiczny ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się z uwzględnieniem jego funkcjonowania psychospołecznego.
Potrafi określać postawy nauczycieli wobec ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
Kompetencje społeczne
Jest gotów do inspirowania działań na rzecz uczniów z dysleksją rozwojową zarówno w klasie, jak i w szkole.
Uwagi
W cyklu 2024Z:
metody kształcenia: wykład, prezentacja, analiza materiału filmowego, dyskusja Nakład pracy studenta: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: