Diagnoza funkcjonalna PC-5S-DFU
- Wielospecjalistyczna ocena funkcjonowania dziecka z niepełnosprawnością intelektualną - główne założenia, cel, zakres.
- Metody i narzędzia wykorzystywane w diagnozie funkcjonalnej dziecka z niepełnosprawnością intelektualną.
- Rola zespołu specjalistów i innych osób wspierających w procesie rozpoznawania poziomu funkcjonowania dzieci z niepełnosprawnością intelektualną.
- Konstruowanie arkuszy obserwacyjnych, serii zadań diagnostycznych dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym, głębokim.
- Zaplanowanie wywiadu z rodzicami dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym, głębokim.
- Projektowanie arkuszy monitorujących postępy ucznia z lekką, umiarkowaną lub znaczną niepełnosprawnością intelektualną z wykorzystaniem odpowiedniej podstawy programowej.
- Interpretacja wyników rozpoznania i formułowanie wniosków do edukacji i rehabilitacji/terapii dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym i głębokim.
W cyklu 2021L:
1. Teoretyczne podstawy diagnozy funkcjonalnej. Przedmiot i zakres diagnozy funkcjonalnej. Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia – cel, zakres. |
W cyklu 2021Ln:
1. Teoretyczne podstawy diagnozy funkcjonalnej. Przedmiot i zakres diagnozy funkcjonalnej. Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia – cel, zakres. 7. Rola zespołu specjalistów i innych osób wspierających w procesie rozpoznawania poziomu funkcjonowania osoby z niepełnosprawnością. (7) Etyczne postępowanie w procesie diagnozy funkcjonalnej. |
W cyklu 2022L:
1. Teoretyczne podstawy diagnozy funkcjonalnej. Przedmiot i zakres diagnozy funkcjonalnej. Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia – cel, zakres. |
W cyklu 2023L:
1. Teoretyczne podstawy diagnozy funkcjonalnej. Przedmiot i zakres diagnozy funkcjonalnej. Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia – cel, zakres. 7. Rola zespołu specjalistów i innych osób wspierających w procesie rozpoznawania poziomu funkcjonowania osoby z niepełnosprawnością. (7) Etyczne postępowanie w procesie diagnozy funkcjonalnej. |
W cyklu 2023Ln:
1. Teoretyczne podstawy diagnozy funkcjonalnej. Przedmiot i zakres diagnozy funkcjonalnej. Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia – cel, zakres. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2023L: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2023Ln: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna główne założenia wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania dziecka z niepełnosprawnością intelektualną.
Zna wybrane metody i narzędzia diagnostyczne wykorzystywane w wielospecjalistycznej ocenie funkcjonowania dziecka z niepełnosprawnością intelektualną.
Umiejętności
Rozumie znaczenie współpracy specjalistów w wielospecjalistycznej ocenie funkcjonowania dziecka z niepełnosprawnością intelektualną.
Potrafi opracować arkusz obserwacyjny, zaprojektować zadania diagnostyczne dla dziecka z niepełnosprawnością intelektualną.
Potrafi przeprowadzić wielospecjalistyczną ocenę funkcjonowania dziecka z niepełnosprawnością intelektualną przy zastosowaniu wybranych narzędzi diagnostycznych.
Potrafi rozpoznawać potencjał dziecka z niepełnosprawnością intelektualną.
Kompetencje społeczne
Jest świadomy zasad etycznych w diagnozie i planowaniu działań rehabilitacyjnych.
Literatura
W cyklu 2021L:
1. Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010): Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną.(Rozdział I, II, IV) |
W cyklu 2021Ln:
1. Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010): Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną.(Rozdział I, II, IV) |
W cyklu 2022L:
1. Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010): Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną.(Rozdział I, II, IV) |
W cyklu 2023L:
1. Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010): Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną.(Rozdział I, II, IV) |
W cyklu 2023Ln:
1. Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010): Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną.(Rozdział I, II, IV) |
Uwagi
W cyklu 2021L:
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: wykład dyskusja praca z tekstem działania praktyczne metoda sytuacyjna NAKŁAD PRACY STUDENTA: liczba godzin kontaktowych: ćwiczenia - 45 liczba godzin przygotowania się do zajęć, lektury - 15 liczba godzin przygotowania się do zaliczenia - 15 Liczba punktów ETCS - 3.00 |
W cyklu 2021Ln:
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: wykład dyskusja praca z tekstem działania praktyczne metoda sytuacyjna NAKŁAD PRACY STUDENTA: liczba godzin kontaktowych: ćwiczenia - 30 liczba godzin przygotowania się do zajęć, lektury - 15 liczba godzin przygotowania się do zaliczenia - 15 Liczba punktów ETCS - 3.00 |
W cyklu 2022L:
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: wykład dyskusja praca z tekstem działania praktyczne metoda sytuacyjna NAKŁAD PRACY STUDENTA: liczba godzin kontaktowych: ćwiczenia - 45 liczba godzin przygotowania się do zajęć, lektury - 15 liczba godzin przygotowania się do zaliczenia - 15 Liczba punktów ETCS - 3.00 |
W cyklu 2023L:
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: wykład dyskusja praca z tekstem działania praktyczne metoda sytuacyjna NAKŁAD PRACY STUDENTA: liczba godzin kontaktowych: ćwiczenia - 30 liczba godzin przygotowania się do zajęć, lektury - 15 liczba godzin przygotowania się do zaliczenia - 15 Liczba punktów ETCS - 3.00 |
W cyklu 2023Ln:
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: wykład dyskusja praca z tekstem działania praktyczne metoda sytuacyjna NAKŁAD PRACY STUDENTA: liczba godzin kontaktowych: ćwiczenia - 45 liczba godzin przygotowania się do zajęć, lektury - 15 liczba godzin przygotowania się do zaliczenia - 15 Liczba punktów ETCS - 3.00 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: