Diagnoza funkcjonalna dziecka z wadą słuchu PC-5S-DFS1
TREŚCI PROGRAMOWE
- Teoretyczne podstawy diagnozy funkcjonalnej.
- Metody i narzędzia wykorzystywane w procesie diagnozy funkcjonalnej dziecka z wadą słuchu.
- Rola zespołu specjalistów i innych osób wspierających w procesie rozpoznawania poziomu funkcjonowania dziecka z wadą słuchu.
- Projektowanie zadań diagnostycznych do oceny poziomu funkcjonowania ucznia w wybranej sferze.
- Sposoby oceny postępów w rehabilitacji dziecka w z wadą słuchu.
- Zasady interpretacji wyników rozpoznania i formułowanie wniosków do edukacji i rehabilitacji/terapii.
- Konstruowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla dziecka z wadą słuchu.
W cyklu 2022Z:
Treści: |
W cyklu 2023Z:
Treści: |
W cyklu 2023Zn:
Treści: |
W cyklu 2024Z:
Treści: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna i rozumie metody diagnozy zaburzeń i nieprawidłowości w rozwoju, a w tym na podstawowe wskaźniki subiektywnych i obiektywnych metod badań słuchu.
Ma podstawową wiedzę na temat różnic między testami diagnostycznych a przesiewowymi badań słuchu.
Zna i rozumie metody diagnozy zaburzeń i nieprawidłowości w rozwoju, a w tym ma podstawową wiedzę na temat diagnozy surdologopedycznej oraz stosowanych narzędzi badawczych.
Zna podstawowe koncepcje dotyczące wczesnej wielospecjalistycznej diagnozy i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z wadą słuchu.
Umiejętności
Potrafi stosować metody diagnozy zaburzeń i nieprawidłowości w rozwoju, a w tym potrafi dokonać diagnozy audiologicznej uszkodzenia narządu słuchu.
Umie zinterpretować dane z audiogramu i na tej podstawie scharakteryzować uszkodzenie narządu słuchu.
Potrafi wykonać proste behawioralne badanie przesiewowe w celu ustalenia ewentualnej wady słuchu.
Kompetencje społeczne
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju osobistego.
Jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych.
Odpowiedzialnie przygotowuje się do realizacji zadań zawodowych.
Literatura
W cyklu 2022Z:
Bieńkowska, K. (2011). Słucham, mówię, jestem. Program 60 kroków do oceny i terapii dzieci z wadą słuchu. Krosno: Stowarzyszenie Rodziców i Przyjaciół Dzieci z Wadą Słuchu. |
W cyklu 2023Z:
Bieńkowska, K. (2011). Słucham, mówię, jestem. Program 60 kroków do oceny i terapii dzieci z wadą słuchu. Krosno: Stowarzyszenie Rodziców i Przyjaciół Dzieci z Wadą Słuchu. |
W cyklu 2023Zn:
Bieńkowska, K. (2011). Słucham, mówię, jestem. Program 60 kroków do oceny i terapii dzieci z wadą słuchu. Krosno: Stowarzyszenie Rodziców i Przyjaciół Dzieci z Wadą Słuchu. |
W cyklu 2024Z:
Bieńkowska, K. (2011). Słucham, mówię, jestem. Program 60 kroków do oceny i terapii dzieci z wadą słuchu. Krosno: Stowarzyszenie |
Uwagi
W cyklu 2022Z:
Metody kształcenia: |
W cyklu 2023Z:
Metody kształcenia: |
W cyklu 2023Zn:
Metody kształcenia: |
W cyklu 2024Z:
Metody kształcenia: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: