Diagnoza funkcjonalna dziecka z wadą słuchu PC-5S-DFS
TREŚCI PROGRAMOWE
- Teoretyczne podstawy diagnozy funkcjonalnej.
- Metody i narzędzia wykorzystywane w procesie diagnozy funkcjonalnej dziecka z wadą słuchu.
- Rola zespołu specjalistów i innych osób wspierających w procesie rozpoznawania poziomu funkcjonowania dziecka z wadą słuchu.
- Projektowanie zadań diagnostycznych do oceny poziomu funkcjonowania ucznia w wybranej sferze.
- Sposoby oceny postępów w rehabilitacji dziecka w z wadą słuchu.
- Zasady interpretacji wyników rozpoznania i formułowanie wniosków do edukacji i rehabilitacji/terapii.
- Konstruowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla dziecka z wadą słuchu.
W cyklu 2022Z:
Treści: |
W cyklu 2023Z:
Treści: |
W cyklu 2024Z:
Treści: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Z: | W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna wybrane metody i narzędzia diagnostyczne wykorzystywane w diagnozie funkcjonalnej dzieci z wadą słuchu.
Zna zasady konstruowania arkuszy obserwacyjnych.
Zna sposoby oceny postępów rewalidacji dziecka z wadą słuchu.
Ma uporządkowaną, pogłębioną wiedzę dotyczącą metod wspomagania rozwoju dziecka z wadą słuchu.
Umiejętności
Potrafi planować procedurę diagnozowania funkcjonalnego w oparciu o poznane narzędzia.
Potrafi opracować kwestionariusz wywiadu i arkusze obserwacji.
Potrafi interpretować dane diagnostyczne i ocenić postępy w rewalidacji dziecka z wadą słuchu.
Potrafi skonstruować w oparciu o wyniki diagnozy indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny dla dziecka z wadą słuchu.
Kompetencje społeczne
Ma świadomość konieczności zachowania zasad etyki w procesie diagnozy.
Literatura
W cyklu 2022Z:
Bieńkowska, K. (2011). Słucham, mówię, jestem. Program 60 kroków do oceny i terapii dzieci z wadą słuchu. Krosno: Stowarzyszenie Rodziców i Przyjaciół Dzieci z Wadą Słuchu. |
W cyklu 2023Z:
Bieńkowska, K. (2011). Słucham, mówię, jestem. Program 60 kroków do oceny i terapii dzieci z wadą słuchu. Krosno: Stowarzyszenie Rodziców i Przyjaciół Dzieci z Wadą Słuchu. |
W cyklu 2024Z:
Bieńkowska, K. (2011). Słucham, mówię, jestem. Program 60 kroków do oceny i terapii dzieci z wadą słuchu. Krosno: Stowarzyszenie Rodziców i Przyjaciół Dzieci z Wadą Słuchu. |
Uwagi
W cyklu 2022Z:
Metody kształcenia: |
W cyklu 2023Z:
Metody kształcenia: |
W cyklu 2024Z:
Metody kształcenia: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: