Audiologia pedagogiczna i techniczne środki korekcyjne PC-5S-APT
TREŚCI PROGRAMOWE
- Anatomia narządu słuchu.
- Charakterystyka uszkodzenia słuchu ze względu na stopień, miejsce i czas uszkodzenia.
- Przyczyny uszkodzenia słuchu.
- Charakterystyka obiektywnych badań słuchu.
- Charakterystyka subiektywnych badań słuchu.
- Badanie szeptem i mową - opracowanie testu, analiza wyników badania.
- Badanie audiometryczne - konstruowanie wykresu krzywych słyszenia.
- Badania słuchu w kamerze ciszy.
- Badanie audiometryczne – konstruowanie i analiza wykresu krzywych słyszenia.
- Nowoczesne możliwości protezowania osób z wadą słuchu.
- Budowa, rodzaje i zasady dopasowywania aparatów słuchowych, systemów implantów ślimakowych i implantów pniowych.
- Indywidualna i stacjonarna aparatura wspomagające słyszenie osób z wadą słuchu
- Aparatura wspomagająca słyszenie, rodzaje technicznych środków wspomagających słyszenie.
- Systemy implantów ślimakowych.
W cyklu 2021L:
Anatomia, fizjologia i higiena narządu słuchu |
W cyklu 2022L:
Anatomia, fizjologia i higiena narządu słuchu |
W cyklu 2022Ln:
Anatomia, fizjologia i higiena narządu słuchu |
W cyklu 2023L:
Anatomia, fizjologia i higiena narządu słuchu |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Zna i rozumie podstawy audiologii.
Ma podstawową wiedzę na temat budowy i fizjologii narządu słuchu.
M podstawową, uporządkowaną wiedzę na temat przyczyn, rodzajów i stopnia uszkodzenia słuchu.
Ma podstawową wiedzę na temat budowy i zastosowania implantów ślimakowych, a także na temat zasad kwalifikowania pacjentów do wszczepienia implantu ślimakowego.
Ma podstawową wiedzę na temat środków technicznych wspomagające słyszenie.
Umiejętności
Potrafi analizować podstawy audiologii.
Potrafi scharakteryzować uszkodzenie narządu słuchu uwzględniając przyczynę, czas wystąpienia wady, typ i stopień wady.
Potrafi dokonać diagnozy audiologicznej uszkodzenia narządu słuchu.
Umie zinterpretować dane z audiogramu i na tej podstawie scharakteryzować uszkodzenie narządu słuchu.
Kompetencje społeczne
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju osobistego.
Ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzebie podejmowania działań wspomagających rozwój małego dziecka.
Odpowiedzialnie przygotowuje się do realizacji zadań. Podejmowania odpowiedzialności i wypełniania zobowiązań społecznych, w tym komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne.
Literatura
W cyklu 2021L:
Góralówna M.: Dziecko z trwałym kalectwem słuchu, Wyd. PZWL, 1970 |
W cyklu 2022L:
Góralówna M.: Dziecko z trwałym kalectwem słuchu, Wyd. PZWL, 1970 |
W cyklu 2022Ln:
Góralówna M.: Dziecko z trwałym kalectwem słuchu, Wyd. PZWL, 1970 |
W cyklu 2023L:
Góralówna M.: Dziecko z trwałym kalectwem słuchu, Wyd. PZWL, 1970 |
Uwagi
W cyklu 2021L:
Godziny kontaktowe ćwiczenia 15 https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aW8E1YSRmN3dPBLT8DcaC3yZC0E6nCmPSaCftNIprcg01%40thread.tacv2/conversations?groupId=c908e8ca-81d4-4051-9952-6b866c6fa968&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
W cyklu 2022L:
Metody kształcenia: prezentacje, ćwiczenia, warsztaty praktyczne Godziny kontaktowe ćwiczenia 15 |
W cyklu 2022Ln:
Metody kształcenia: prezentacje, ćwiczenia, warsztaty praktyczne |
W cyklu 2023L:
Metody kształcenia: prezentacje, ćwiczenia, warsztaty praktyczne Godziny kontaktowe ćwiczenia 15 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: