Praktyka asystencko-pedagogiczna w przedszkolach dla dzieci z niepełnosprawnością wzroku (20 godz.) PC-5P-TYF1
TREŚCI PROGRAMOWE
- Funkcjonowanie przedszkola dla dzieci z niepełnosprawnością wzroku. Struktura organizacyjna przedszkola. Ogólne plany pracy dydaktyczno-wychowawczej przedszkola oraz sposoby ich realizacji.
- Formy działań wpierających dziecko z niepełnosprawnością wzroku organizowanych w ramach zajęć w przedszkolu.
- Sposoby dokumentowania zajęć z zakresu edukacji przedszkolnej.
- Obserwacja zajęć dydaktycznych z zakresu edukacji przedszkolnej – 10h. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej obserwowanych zajęć, sytuacji dydaktyczno-wychowawczych – ujęcie ich w protokołach hospitacyjnych.
- Prowadzenie zajęć dydaktycznych z zakresu edukacji przedszkolnej – 8h. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej przeprowadzonych zajęć, sytuacji dydaktyczno-wychowawczych – ujęcie ich w scenariuszach zajęć.
DRUKI DO POBRANIA
Dokumenty należy drukować dwustronnie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna założenia organizacyjne przedszkola dla dzieci z niepełnosprawnością wzroku.
Zna założenia programowe, podstawę programową oraz zakres treści realizowanych w ramach edukacji przedszkolnej z dziećmi z niepełnosprawnością wzroku.
Zna zasady zapewniania bezpieczeństwa dzieciom w przedszkolu, uczniom w szkole i placówce systemu oświaty i poza nimi.
Umiejętności
Potrafi wyciągać wnioski z obserwacji pracy nauczycieli, ich interakcji z dziećmi i uczniami oraz sposobu, w jaki planują i przeprowadzają zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze.
Potrafi dokonać poprawnego opisu obserwacji zajęć dydaktycznych z zakresu edukacji przedszkolnej dla dzieci z niepełnosprawnością wzroku.
Potrafi dokonać oceny potrzeb i możliwości dzieci z niepełnosprawnością wzroku.
Potrafi zaplanować i przeprowadzić zajęcia dydaktyczne z zakresu edukacji przedszkolnej dzieci z niepełnosprawnością wzroku na podstawie samodzielnie przygotowanego scenariusza.
Kompetencje społeczne
Poprawnie komunikuje się i współpracuje z personelem przedszkola (nauczycielami, dyrekcją, terapeutami itp.).
Wykazuje cechy refleksyjnego praktyka w planowaniu, realizacji i ewaluacji prowadzonych zajęć z dziećmi z niepełnosprawnością wzroku.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: