Praktyka dyplomowa: diagnoza różnicowa zaburzeń mowy (35 godz.) PC-5P-LOG4
- Analiza dokumentacji logopedycznej i innej specjalistycznej podopiecznego ze złożonymi zaburzeniami mowy, zaplanowanie zajęć logopedycznych i przygotowanie do nich pomocy terapeutycznych.
- Prowadzenie zajęć logopedycznych zgodnie z opracowaną koncepcją.
- Dokumentowanie prowadzonych przez siebie zajęć – ujęcie ich w scenariuszach realizacji zajęć logopedycznych.
- Sporządzanie opinii logopedycznej dotyczącej podopiecznego ze złożonymi zaburzeniami w komunikacji językowej.
- Nabycie umiejętności planowania, prowadzenia i dokumentowania terapii logopedycznej u wybranego podopiecznego ze złożonymi zaburzeniami w komunikacji językowej.
- Doskonalenie warsztatu zawodowego nauczyciela - logopedy.
- Wdrażanie do wykonywania czynności logopedy (zarówno w oświacie jak i w ochronie zdrowia): diagnostycznych i terapeutycznych.
- Dokonanie obserwacji niezbędnych do wyjaśnienia poruszanych na zajęciach zagadnień teoretycznych z zakresu diagnozy i terapii logopedycznej.
- Rozwijanie umiejętności analizy pracy logopedy i jego podopiecznych podczas wspólnego omawiania praktyki, rozwijanie umiejętności analizowania własnej pracy, jej efektów.
- Praktyczna weryfikacja wiedzy zdobytej podczas studiów oraz doskonalenie umiejętności logopedycznych.
- Rozwijanie umiejętności samodzielnego opracowania scenariuszy zajęć oraz prowadzenie zajęć z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i możliwości podopiecznego logopedy.
DRUKI DO POBRANIA
Dokumenty należy drukować dwustronnie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Umie wyjaśnić złożone patomechanizmy (podać formy złożonych zaburzeń mowy) trudności w językowym porozumiewaniu zarówno u dzieci jak i u osób dorosłych.
Potrafi scharakteryzować różne formy terapii logopedycznej (zna różne przykłady ćwiczeń) w przypadkach złożonych zaburzeń w komunikacji językowej.
Zna i rozumie organizację, statut i plan pracy przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty oraz program wychowawczo-profilaktyczny
Umiejętności
Potrafi realizować czynnie program terapii logopedycznej u wybranego podopiecznego ze złożonymi zaburzeniami w komunikacji językowej.
Potrafi zaplanować i przeprowadzić zajęcia pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych.
Ma umiejętność weryfikowania diagnozy wraz z podaniem dowodów po zakończeniu wyznaczonego cyklu usprawniania logopedycznego z pacjentem ze złożonymi zaburzeniami w komunikacji językowej oraz trafnie wskazuje konieczność podjęcia dodatkowych działań (diagnostycznych i terapeutycznych). Potrafi analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia w zakresie przygotowania psychologiczno-pedagogicznego, sytuacje i zdarzenia pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone w czasie praktyk.
Potrafi weryfikować program terapii w trakcie prowadzonego z wybranym podopiecznym (ze złożonymi zaburzeniami w komunikacji językowej) usprawniania logopedycznego.
Potrafi wyciągać wnioski z bezpośredniej obserwacji zajęć terapeutycznych;
Potrafi analizować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone w czasie praktyk.
Kompetencje społeczne
Potrafi współdziałać z opiekunami podopiecznego (dziecka lub osoby dorosłej) oraz z innymi specjalistami włączonymi w proces usprawniania pacjenta.
Ma poczucie pełnej odpowiedzialności za wydawane o pacjencie opinie logopedyczne.
Jest gotów do skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych oraz z nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy.
Uwagi
W cyklu 2023L:
Spotkanie ws. praktyki dyplomowej: 14.03.24 godz. 10.00 - 11.30 (Teams). Proszę łączyć się poprzez zespół. Podaję także link do spotkania: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: