Praktyka specjalistyczna: diagnoza i terapia zaburzeń wymowy (20 godz.) PC-5P-LOG2
- Analiza istniejącej dokumentacji logopedycznej i innej specjalistycznej podopiecznego z zaburzeniami wymowy.
- Zaplanowanie indywidualnego programu terapii logopedycznej dziecka z dyslalią.
- Zaplanowanie poszczególnych zajęć logopedycznych, opracowanie ich scenariuszy oraz przygotowanie pomocy dydaktycznch do tych zajęć.
- Przeprowadzenie zajęć logopedycznych zgodnie z opracowanym programem terapii.
- Weryfikacja diagnozy logopedycznej dokonywana w trakcie realizacji programu terapii logopedycznej dziecka z dyslalią (sformułowanie diagnozy wynikającej z terapii).
- Dokumentacja przebiegu praktyk - scenariusze realizacji zajęć logopedycznych, opinia logopedyczna praktykanta o podopiecznym (diagnoza weryfikująca wstępne rozpoznanie logopedyczne.
DRUKI DO POBRANIA
Dokumenty należy drukować dwustronnie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Potrafi wyjaśnić patomechanizmy zaburzonej artykulacji
oraz zauważyć i właściwie scharakteryzować objawy dyslalii.
Potrafi scharakteryzować różne rodzaje ćwiczeń logopedycznych stosowanych w przypadku dzieci z dyslalią oraz podać przykładowe formy ćwiczeń.
Potrafi opisać zadania charakterystyczne dla przedszkola, szkoły lub placówki oświatowej oraz środowisko, w jakim one działają; organizację, statut i plan pracy przedszkola lub szkoły oraz program wychowawczo-profilaktyczny.
Zna zadania charakterystyczne dla przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty oraz środowisko, w jakim one działają.
Zna organizację, statut i plan pracy przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty oraz program wychowawczo-profilaktyczny.
Umiejętności
Potrafi realizować czynnie zaplanowany przez siebie program terapii logopedycznej u wybranego dziecka z dyslalią (zaburzeniami wymowy).
Potrafi zaplanować i przeprowadzić zajęcia pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych.
Potrafi weryfikować program terapii w trakcie prowadzonego z wybranym podopiecznym usprawniania logopedycznego.
Potrafi zaplanować i przeprowadzić zajęcia pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych..
Ma umiejętność weryfikowania diagnozy wraz z podaniem uzasadnienia, po zakończeniu wyznaczonego cyklu usprawniania logopedycznego.
Potrafi wyciągać wnioski z obserwacji pracy specjalistów, ich interakcji z dziećmi i uczniami oraz sposobu, w jaki planują i przeprowadzają zajęcia terapeutyczne a także sposobu integracji działań opiekuńczo-wychowawczych, dydaktycznych, terapeutycznych przez terapeutów.
Potrafi wyciągać wnioski z obserwacji pracy nauczycieli, ich interakcji z dziećmi i uczniami oraz sposobu, w jaki planują i przeprowadzają zajęcia dydaktyczne, wychowawcze, opiekuńcze i terapeutyczne.
Potrafi wyciągać wnioski z obserwacji sposobu integracji działań opiekuńczo-wychowawczych, dydaktycznych i terapeutycznych przez nauczycieli lub terapeutów.
Potrafi wyciągać wnioski z bezpośredniej obserwacji zajęć terapeutycznych.
Potrafi analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczyciela akademickiego prowadzącego zajęcia w zakresie przygotowania psychologiczno-pedagogicznego, sytuacje i zdarzenia pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone w czasie praktyk zawodowych.
Potrafi analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia w zakresie przygotowania psychologiczno-pedagogicznego, sytuacje i zdarzenia pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone w czasie praktyk.
Kompetencje społeczne
Potrafi współdziałać z opiekunami podopiecznego oraz z innymi specjalistami włączonymi w proces usprawniania logopedycznego dziecka z dyslalia.
Przestrzega zasad etyki zawodowej w trakcie prowadzenia terapii logopedycznej dziecka z zaburzeniami wymowy.
Skutecznie współdziała z opiekunem praktyk zawodowych oraz z nauczycielami, w celu poszerzania swojej wiedzy.
Jest gotów do skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych oraz z nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: