Praktyka wprowadzająca: zaburzenia wymowy (20 godz.) PC-5P-LOG1
- Zapoznanie się z całokształtem funkcjonowania placówki, szczególnie z jej strukturą organizacyjną, zadaniami wynikającymi z działań diagnostyczno - terapeutycznych oraz sposobami ich realizacji.
- Dokonanie ogólnej analizy koncepcji pracy zespołu diagnostyczno - terapeutycznego wspierającego rozwój ucznia, m.in. logopedy, pedagoga, psychologa, innych specjalistów.
- Poznanie warsztatu pracy nauczyciela-logopedy.
- Dokonanie obserwacji niezbędnych do wyjaśnienia poruszanych na zajęciach zagadnień teoretycznych z zakresu tematyki zajęć metodycznych.
- Poznanie organizacyjnych, dydaktycznych i wychowawczych czynności nauczyciela-logopedy, w szczególności: zapoznanie z przebiegiem postępowania logopedycznego - diagnozy i terapii dzieci z dyslalią, zapoznanie z dokumentacją logopedyczną, zapoznanie z wyposażeniem gabinetu logopedycznego.
- Nabycie umiejętności planowania, prowadzenia i dokumentowania zajęć logopedycznych z dziećmi z dyslalią, prowadzenie dokumentacji dotyczącej obserwowanych zajęć- ujęcie ich w protokołach hospitacyjnych zamieszczonych w dzienniku praktyk.
- Nabycie umiejętności samodzielnego opracowania scenariuszy zajęć oraz prowadzenie zajęć z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka/ucznia, ujęcie ich w scenariuszach realizacji zajęć zamieszczonych w dzienniku praktyk.
- Nabycie umiejętności analizy pracy nauczyciela-logopedy i dzieci podczas wspólnego omawiania praktyki z logopedą prowadzącym studenta podczas praktyk indywidualnych w danej placówce.
- Nabycie umiejętności analizowania własnej pracy, jej efektów oraz pracy uczniów.
- Praktyczna weryfikacja wiedzy zdobytej podczas studiów oraz pozyskanie nowych wiadomości i umiejętności pedagogicznych i logopedycznych.
DRUKI DO POBRANIA
Dokumenty należy drukować dwustronnie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna założenia organizacyjne placówki, w której realizuje praktykę oraz założenia programowe i zakres treści realizowanych w ramach zajęć logopedycznych.
Zna i rozumie zadania charakterystyczne dla przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty oraz środowisko, w jakim one działają.
Zna i rozumie organizację, statut i plan pracy przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty oraz program wychowawczo-profilaktyczny.
Zna zasady zapewniania bezpieczeństwa dzieciom w przedszkolu i uczniom w szkole lub placówce systemu oświaty i poza nimi.
Zna terminologię z zakresu logopedii, szczególnie dyslalii.
Zna założenia procesu usprawniania logopedycznego, metody i formy przeprowadzenia diagnozy logopedycznej oraz metodykę pracy logopedycznej z dziećmi z dyslali.
Umiejętności
Potrafi dokonać analizy obserwowanych zajęć logopedycznych i przeprowadzić rozmowę z logopedą na temat dzieci z dyslalią.
Potrafi wyciągać wnioski z bezpośredniej obserwacji zajęć terapeutycznych.
Potrafi samodzielnie przygotować i przeprowadzić zajęcia logopedyczne z dzieckiem z dyslalią.
Potrafi zaplanować i przeprowadzić zajęcia pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych.
Kompetencje społeczne
Zachowuje się w sposób profesjonalny i przestrzega zasad etyki zawodowej.
Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczno-terapeutyczne.
Skutecznie współdziała z opiekunem praktyk zawodowych oraz z nauczycielami, w celu poszerzania swojej wiedzy.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: