Praktyka asystencko-pedagogiczna w szkole (80 godz.) PC-5P-KIE5
TREŚCI PROGRAMOWE
- Zapoznanie się z całokształtem funkcjonowania szkoły, w której praktyka jest realizowana, szczególnie z jej strukturą organizacyjną, zadaniami dydaktyczno-wychowawczo-terapeutycznymi, sposobem funkcjonowania, organizacją pracy pracowników, uczestników procesów pedagogicznych oraz prowadzoną dokumentacją.
- Poznanie pracy nauczyciela w szkole integracyjnej lub ogólnodostępnej.
- Poznanie organizacji nauczania oraz przebiegu uczenia się dziecka, ze szczególnym zwróceniem uwagi na dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi pod względem psychopedagogicznych uwarunkowań i trudności w nabywaniu wiedzy.
- Obserwacja funkcjonowania zespołu klasowego pod kątem włączenia i integracji ucznia
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w życie szkoły.
- Obserwacja pracy nauczyciela oraz działań podejmowanych na rzecz uczniów
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Prowadzenie zajęć w grupie zróżnicowanej, w której są uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Współdziałanie z opiekunem praktyk w podejmowaniu działań i prowadzeniu zajęć.
- Analiza i interpretacja zaobserwowanych albo doświadczanych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych.
- Prowadzenie dokumentacji dotyczącej praktyki, w tym obserwowanych zajęć - ujęcie ich w protokołach hospitacyjnych zamieszczonych w dzienniku praktyk oraz scenariuszy zajęć prowadzonych samodzielnie.
DRUKI DO POBRANIA
Dokumenty należy drukować dwustronnie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2023L: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2023Ln: | W cyklu 2024Ln: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2022L: | W cyklu 2021Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna strukturę organizacyjną, cele, podstawy prawne i funkcjonowanie szkoły.
Potrafi scharakteryzować działania nauczyciela o charakterze edukacyjnym, diagnostycznym, konsultacyjnym, terapeutycznym podejmowanych wobec uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Wie na czym polega specyfiką edukacji włączającej dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole.
Umiejętności
Wykorzystuje i integruje wiedzę teoretyczną w celu analizowania i interpretowania sytuacji i zdarzeń pedagogicznych.
Potrafi zaprojektować i przeprowadzić zajęcia w grupie szkolnej, w której są uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Kompetencje społeczne
Przestrzega zasad etyki zawodowej.
Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy i wykonuje działania pedagogiczne.
Prezentuje postawę otwartą na potrzeby dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: