Praktyka asystencko-pedagogiczna w przedszkolu (40 godz.) PC-5P-KIE4
TREŚCI PROGRAMOWE
- Zapoznanie się z całokształtem funkcjonowania przedszkola, w którym praktyka jest realizowana, szczególnie z jego strukturą organizacyjną, zadaniami dydaktyczno-wychowawczo-terapeutycznymi, sposobem funkcjonowania, organizacją pracy pracowników, uczestników procesów pedagogicznych oraz prowadzoną dokumentacją.
- Poznanie pracy nauczyciela w przedszkolu integracyjnym lub ogólnodostępnym.
- Obserwacja funkcjonowania zespołu klasowego pod kątem włączenia i integracji ucznia
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w życie przedszkola.
- Obserwacja pracy nauczyciela oraz działań podejmowanych na rzecz uczniów
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Prowadzenie zajęć w grupie zróżnicowanej, gdzie są uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Współdziałanie z opiekunem praktyk w podejmowaniu działań i prowadzeniu zajęć opiekuńczo-wychowawczych.
- Analiza i interpretacja zaobserwowanych albo doświadczanych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych.
- Prowadzenie dokumentacji dotyczącej praktyki, w tym obserwowanych zajęć - ujęcie ich
w protokołach hospitacyjnych zamieszczonych w dzienniku praktyk oraz scenariuszy zajęć prowadzonych samodzielnie.
DRUKI DO POBRANIA
Dokumenty należy drukować dwustronnie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2023L: | W cyklu 2025Ln: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2025L: | W cyklu 2023Ln: | W cyklu 2024Ln: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2022L: | W cyklu 2021Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna strukturę organizacyjną, cele, podstawy prawne i funkcjonowanie przedszkola.
Potrafi scharakteryzować działania nauczyciela o charakterze wychowawczym, edukacyjnym, diagnostycznym, konsultacyjnym, terapeutycznym podejmowanych wobec dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi.
Wie na czym polega specyfiką edukacji włączającej dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi.
Umiejętności
Wykorzystuje i integruje wiedzę teoretyczną w celu analizowania
i interpretowania sytuacji i zdarzeń pedagogicznych.
Potrafi zaprojektować i przeprowadzić zajęcia w grupie przedszkolnej, w której są dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi.
Kompetencje społeczne
Przestrzega zasad etyki zawodowej.
Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy i wykonuje działania pedagogiczne.
Prezentuje postawę otwartą na potrzeby dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: