Praktyka asystencko-pedagogiczna w szkole (30 godz.) PC-5P-KIE3
- Zapoznanie się z całokształtem funkcjonowania szkoły, gdzie praktyka jest realizowana, szczególnie z jej strukturą organizacyjną, zadaniami dydaktyczno-wychowawczo-terapeutycznymi, sposobem funkcjonowania, organizacją pracy pracowników, uczestników procesów pedagogicznych oraz prowadzoną dokumentacją.
- Poznanie pracy nauczyciela.
- Poznanie organizacji nauczania oraz przebiegu uczenia się dziecka, ze szczególnym zwróceniem uwagi na dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi pod względem psychopedagogicznych uwarunkowań i trudności w nabywaniu wiedzy.
- Obserwacja funkcjonowania ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w życiu szkoły.
- Obserwacja pracy nauczyciela oraz działań podejmowanych na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Współdziałanie z opiekunem praktyk w podejmowaniu działań i prowadzeniu zajęć.
- Analiza i interpretacja zaobserwowanych albo doświadczanych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych.
- Prowadzenie dokumentacji dotyczącej praktyki, w tym obserwowanych zajęć - ujęcie ich w protokołach hospitacyjnych zamieszczonych w dzienniku praktyk.
DRUKI DO POBRANIA
Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2020L: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2020Ln: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna specyfikę przedszkola, szkoły lub placówki oświatowej, w której jest realizowana praktyka, w szczególności działania edukacyjne, terapeutyczne i opiekuńczo-wychowawcze, organizację pracy, zakresy zadań pracowników, uczestników procesów pedagogicznych oraz rodzaj prowadzonej dokumentacji;
Potrafi scharakteryzować działania nauczyciela o charakterze edukacyjnym, diagnostycznym, konsultacyjnym, terapeutycznym podejmowanych wobec uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Wie na czym polega specyfiką edukacji włączającej dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole.
Zna zasady zapewniania bezpieczeństwa uczniom w szkole i poza nią.
Umiejętności
Potrafi zaobserwować funkcjonowanie ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i nauczyciela w szkole.
Wykorzystuje i integruje wiedzę teoretyczną w celu obserwowania, analizowania i interpretowania doświadczonych albo zaobserwowanych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych.
Kompetencje społeczne
Przestrzega zasad etyki zawodowej.
Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy i wykonuje działania pedagogiczne.
Prezentuje postawę otwartą na potrzeby dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Jest zdolny do współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych oraz z innymi nauczycielami, w celu poszerzania swojej wiedzy i rozwijania umiejętności niezbędnych do pracy w placówkach zajmujących się edukacją włączającą.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: