Praktyka asystencko-pedagogiczna w przedszkolu (30 godz.) PC-5P-KIE2
- Zapoznanie się z całokształtem funkcjonowania przedszkola, gdzie praktyka jest realizowana, szczególnie z jej strukturą organizacyjną, zadaniami dydaktyczno-wychowawczo-terapeutycznymi, sposobem funkcjonowania, organizacją pracy pracowników, uczestników procesów pedagogicznych oraz prowadzoną dokumentacją.
- Poznanie pracy nauczyciela.
- Obserwacja pracy nauczyciela oraz działań podejmowanych na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Obserwacja funkcjonowania ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w życiu przedszkola.
- Analiza i interpretacja zaobserwowanych albo doświadczanych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych.
- Prowadzenie dokumentacji dotyczącej praktyki, w tym obserwowanych zajęć - ujęcie ich w protokołach hospitacyjnych zamieszczonych w dzienniku praktyk.
DRUKI DO POBRANIA
Dokumenty należy drukować dwustronnie.
W cyklu 2020L:
4.1. Metody pracy: hospitowanie zajęć prowadzonych przez pracowników przedszkola, analiza dokumentacji dotyczącej funkcjonowania placówki. 4.2. Obowiązki: Do obowiązków studenta w miejscu praktyki należy: Opiekun praktyk w placówce (zakładzie pracy) sprawując swoją rolę: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2020L: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2020Ln: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna specyfikę, w tym: strukturę organizacyjną, cele, podstawy prawne i organizację pracy przedszkola, szkoły lub placówki w której realizowana jest praktyka, zadania opiekuńczo-wychowawcze, organizację pracy, zakresy zadań pracowników, uczestników procesów pedagogicznych oraz rodzaj prowadzonej dokumentacji.
Potrafi w sposób rozbudowany scharakteryzować działania nauczyciela o charakterze edukacyjnym, diagnostycznym, konsultacyjnym, terapeutycznym podejmowanych wobec uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Zna w zaawansowany stopniu zasady zapewniania bezpieczeństwa dzieciom w przedszkolu i uczniom w szkole i poza nimi.
Umiejętności
Obserwuje procesy rozwojowe uczniów.
Wykorzystuje i integruje rozbudowaną wiedzę teoretyczną w celu dokonania obserwacji funkcjonowanie ucznia i nauczyciela w życiu szkoły oraz analizy i interpretacji zaobserwowanych albo doświadczonych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych.
Potrafi zaobserwować funkcjonowanie społeczne dziecka, ucznia i nauczyciela w życiu przedszkola lub szkoły.
Kompetencje społeczne
Przestrzega zasad etyki zawodowej.
Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy i wykonuje działania pedagogiczne.
Prezentuje postawę otwartą na potrzeby uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Potrafi skutecznie współdziałać z opiekunem praktyk zawodowych oraz z innymi nauczycielami, w celu poszerzania swojej wiedzy.
Uwagi
W cyklu 2020L:
5. OCENA I ZALICZENIE PRAKTYKI 6. NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI |
W cyklu 2021L:
Link do zespołu: |
W cyklu 2021Ln:
Link do zespołu: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: