Wprowadzenie do komunikacji alternatywnej i wspomagającej PC-5F-WKA1
TREŚCI PROGRAMOWE
- Pojęcie komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC).
- Poziomy komunikacji wspomagającej i alternatywnej w aspekcie procesu uczenia.
- Systemy komunikacji AAC.
- Profil komunikacyjny ucznia - ocena predyspozycji dziecka do zastosowania wspomagających
i alternatywnych metod komunikacji.
- Zasady doboru metod alternatywnych i wspomagających komunikacji.
- Porozumiewanie się z użyciem AAC- zasady pracy z dzieckiem.
- Rodzaje, dobór oraz wykorzystanie środków technicznych do komunikacji z dzieckiem niepełnosprawnym.
W cyklu 2023Z:
Treści ćwiczeń: |
W cyklu 2023Zn:
Treści ćwiczeń: |
W cyklu 2024Z:
Treści ćwiczeń: |
W cyklu 2024Zn:
Treści ćwiczeń: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2024Zn: | W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: | W cyklu 2025Zn: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna założenia metodyczne procesu komunikacji wspomagającej i alternatywnej.
Zna prawidłowy przebieg procesu diagnostycznego ukierunkowanego na dobór strategii komunikacyjnych.
Umiejętności
Potrafi właściwie scharakteryzować strategie komunikacji na poszczególnych poziomach AAC.
Potrafi scharakteryzować metody i formy AAC.
Kompetencje społeczne
Ma świadomość potrzeby dostosowywania technik informacyjno-komunikacyjnych do zróżnicowanych potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Przestrzega zasad własności intelektualnej i praw autorskich.
Dostrzega potrzebę ciągłego samokształcenia się w zakresie korzystania z technologii.
Literatura
W cyklu 2023Z:
1. Błeszyński J. (red.), 2008, Alternatywne i wspomagające metody komunikacji, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. |
W cyklu 2023Zn:
1. Błeszyński J. (red.), 2008, Alternatywne i wspomagające metody komunikacji, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. |
W cyklu 2024Z:
1. Błeszyński J. (red.), 2008, Alternatywne i wspomagające metody komunikacji, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. |
W cyklu 2024Zn:
1. Błeszyński J. (red.), 2008, Alternatywne i wspomagające metody komunikacji, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. |
Uwagi
W cyklu 2023Z:
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTÓW |
W cyklu 2023Zn:
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTÓW |
W cyklu 2024Z:
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTÓW |
W cyklu 2024Zn:
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTÓW |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: