Wprowadzenie do komunikacji alternatywnej i wspomagającej PC-5F-WKA
- Pojęcie komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC).
- Poziomy komunikacji wspomagającej i alternatywnej w aspekcie procesu uczenia.
- Systemy komunikacji AAC.
- Profil komunikacyjny ucznia - ocena predyspozycji dziecka do zastosowania wspomagających i alternatywnych metod komunikacji.
- Zasady doboru metod alternatywnych i wspomagających komunikacji.
- Porozumiewanie się z użyciem AAC- zasady pracy z dzieckiem.
- Rodzaje, dobór oraz wykorzystanie środków technicznych do komunikacji z dzieckiem niepełnosprawnym.
W cyklu 2020Z:
Treści ćwiczeń: |
W cyklu 2020Zn:
Treści ćwiczeń: |
W cyklu 2021Z:
Treści ćwiczeń: |
W cyklu 2021Zn:
Treści ćwiczeń: |
W cyklu 2022Z:
Treści ćwiczeń: |
W cyklu 2022Zn:
Treści ćwiczeń: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna założenia metodyczne procesu komunikacji wspomagającej i alternatywnej.
Zna prawidłowy przebiegu procesu diagnostycznego ukierunkowanego na dobór strategii komunikacyjnych.
Umiejętności
Potrafi właściwie scharakteryzować strategie komunikacji na poszczególnych poziomach AAC.
Potrafi scharakteryzować metody i formy AAC.
Kompetencje społeczne
Ma świadomość potrzeby dostosowywania technik informacyjno-komunikacyjnych do zróżnicowanych potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Przestrzega zasad własności intelektualnej i praw autorskich.
Dostrzega potrzebę ciągłego samokształcenia się w zakresie korzystania z technologii.
Literatura
W cyklu 2020Z:
1. Błeszyński J. (red.), 2008, Alternatywne i wspomagające metody komunikacji, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. |
W cyklu 2020Zn:
1. Błeszyński J. (red.), 2008, Alternatywne i wspomagające metody komunikacji, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. |
W cyklu 2021Z:
1. Błeszyński J. (red.), 2008, Alternatywne i wspomagające metody komunikacji, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. |
W cyklu 2021Zn:
Błeszyński J. (red.), 2008, Alternatywne i wspomagające metody komunikacji, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. |
W cyklu 2022Z:
1. Błeszyński J. (red.), 2008, Alternatywne i wspomagające metody komunikacji, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. |
W cyklu 2022Zn:
1. Błeszyński J. (red.), 2008, Alternatywne i wspomagające metody komunikacji, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTÓW Informacje dla gr. ćwiczeniowa dla II DM PC 1 - 4 prowadzący dr I. Konieczna znajdują się w zakładce informacje dla grupy od 1 do Informacje dla gr. ćwiczeniowa dla II DMPC 5-9 prowadzący dr K. Smolińska znajdują się w zakładce informacje dla grupy od 5-9 Zajęcia odbywają się na platformie MS zgodnie z planem. |
W cyklu 2020Zn:
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTÓW Informacje dla gr. ćwiczeniowa dla II ZUDM PC 1 prowadzący dr I. Konieczna znajdują się w zakładce informacje dla grupy 1. Informacje dla gr. ćwiczeniowa dla II ZUDMPC 2-3 prowadzący dr K. Smolińska znajdują się w zakładce informacje dla grupy od 2-3. Zajęcia odbywają się na platformie MS zgodnie z planem. |
W cyklu 2021Z:
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTÓW |
W cyklu 2021Zn:
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTÓW |
W cyklu 2022Z:
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTÓW |
W cyklu 2022Zn:
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTÓW |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: