W cyklu 2021L:
Cichosz, M. (2020). Pedagogiki społeczna. Kraków: Impuls. Smolińska-Theiss, B., & Theiss, W. (2019). Pedagogika społeczna. In Z. Kwieciński & B. Śliwerski (Eds.), Pedagogika: podręcznik akademicki. Warszawa: PWN. UNICEF. (2018). Niesprawiedliwy Start. Nierówności edukacyjne wśród dzieci w krajach wysokorozwiniętych. Innocenti Report Card 15. Florencja: UNICEF OFFICE of Research - Innocenti. http://edukacjaidialog.pl/_upload/file/2018_10/niesprawiedliwy_start.pdf Wiatr, M. (2014). Rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym - rodzicielstwo między wsparciem a stygmatyzacją. In J. Brągiel & B. Górnicka (Eds.), Rodzicielstwo w obliczu niepełnosprawności i zaniedbania (pp. 99–108). Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.
|
W cyklu 2021Ln:
Cichosz, M. (2020). Pedagogiki społeczna. Kraków: Impuls. Smolińska-Theiss, B., & Theiss, W. (2019). Pedagogika społeczna. In Z. Kwieciński & B. Śliwerski (Eds.), Pedagogika: podręcznik akademicki. Warszawa: PWN. UNICEF. (2018). Niesprawiedliwy Start. Nierówności edukacyjne wśród dzieci w krajach wysokorozwiniętych. Innocenti Report Card 15. Florencja: UNICEF OFFICE of Research - Innocenti. http://edukacjaidialog.pl/_upload/file/2018_10/niesprawiedliwy_start.pdf Wiatr, M. (2014). Rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym - rodzicielstwo między wsparciem a stygmatyzacją. In J. Brągiel & B. Górnicka (Eds.), Rodzicielstwo w obliczu niepełnosprawności i zaniedbania (pp. 99–108). Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.
|
W cyklu 2022L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Cichosz, M. (2020). Pedagogika społeczna. Kraków: Impuls. 2. Smolińska-Theiss, B., & Theiss, W. (2019). Pedagogika społeczna. In Z. Kwieciński & B. Śliwerski (Eds.), Pedagogika: podręcznik akademicki. Warszawa: PWN. 3. UNICEF. (2018). Niesprawiedliwy Start. Nierówności edukacyjne wśród dzieci w krajach wysokorozwiniętych. Innocenti Report Card 15. Florencja: UNICEF OFFICE of Research - Innocenti. http://edukacjaidialog.pl/_upload/file/2018_10/niesprawiedliwy_start.pdf 4. Woźniak, R. B. (2012). Mikrosocjologia edukacji w zarysie. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek (s. 344-350 oraz 353-376).
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Środowiskowe uwarunkowania – nierówności społeczne: Kwieciński, Z. (2009). Wolność czy równość w edukacji ? In A. Męczkowska-Christiansen & P. Mikiewicz (Eds.), Idee – diagnozy – nadzieje: szkoła polska a idee równości (pp. 19–24). Wydawnictwo Naukowe DSW. Mikiewicz, P. (2009). Potencjalny model budowania równych szans w edukacji. In A. Męczkowska-Christiansen & P. Mikiewicz (Eds.), Idee – diagnozy – nadzieje: szkoła polska a idee równości (pp. 19–24). Wydawnictwo Naukowe DSW . 264–275 Ryynänen, S., & Nivala, E. (2019). Inequality as a social pedagogical question. International Journal of Social Psychiatry, 7(1), 1–16. https://doi.org/10.1177/0020764007084665 Vân, P. T. (2017). Education as a breaker of poverty: a critical perspective. Papers of Social Pedagogy, 2(7), 34–36. Geneza i tożsamość Hämäläinen, J. (2003). The Concept of Social Pedagogy in the Field of Social Work. Journal of Social Work, 3(1), 69–80. https://doi.org/10.1177/1468017303003001005 (Geneza) Hämäläinen, J., & Úcar, X. (2016). Presentation: Social pedagogy in the world/Pedagogía Social en el mundo. Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria, 27, 13–18. https://doi.org/10.7179/PSRI
Pojęcia, zakres, funkcje, model działania Marynowicz-Hetka, E. (2015). Pedagogika społeczna. Wstępy i kontynuacje. t. I i II. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. A. Przecławska & W. Theiss (Eds.), Pedagogika społeczna. W kręgu pytań. Wydawnictwo Akademickie “Żak.” (1 rozdział) Środowisko, przestrzeń, miejsce: Radlińska, H. (1961). Pedagogika społeczna t. 1. (pp. 31-33) Mendel, M. (2006). Pedagogika miejsca i animacja na miejsca wrażliwa. In Pedagogika miejsca (red.) M. Mendel. (pp. 21–37). Mendel, M. (2018). Pedagogika miejsca wspólnego. Miasto i szkoła. Wydawnictwo Naukowe Katedra Środowisko rodzinne Piekarski, J. (1986). Zróżnicowanie wychowawcze środowisk rodzinnych w małym mieście. Acta Univeritatis Lodziensis. Folia Psychologica et Psychologica, 15, 3–19. Wiatr, M. (2015). Kategoria „środowisko” w badaniach nad rodziną w polskiej pedagogice społecznej – tradycja i nowe kierunki. Pedagogika Społeczna, 56(2), 101–110. Hołub, J. (2021). Beze mnie jesteś nikim. Przemoc w polskich domach. Czarne. Staśko, M., & Wieczorkiewicz, P. (2020). Gwałt polski. Krytyka Polityczna. Środowisko szkolne: Kruk, J. (2011). Przestrzeń rzeczy, jako środowisko uczenia się, w: Pedagogika wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Łośgraf (pp. 487-500) Smolińska-Theiss, B. (2015). Funkcja opiekuńczo-wychowawcza szkoły – relikt przeszłości czy współczesne wyzwanie.pdf. Pedagogika Społeczna, 57(3). Środowisko lokalne Theiss, W. (2001). Mała ojczyzna. Kultura. Edukacja. Rozwój lokalny. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie "Żak" (7-22). + wybrany rozdział Montgomery, C. (2015). Miasto szczęśliwe. Jak Zmienić Nasze Życie. Wysoki Zamek. Kapitał społeczny i społeczeństwo obywatelskie Mikiewicz, P. (2019). Kapitał społeczny i edukacja - różne konceptualizacje i ich konsekwencje dla badań edukacyjnych. In M. J. Szymański (Ed.), Krótkie wykłady z socjologii edukacji (pp. 37–63). Wolters Kluwer Jaros, A., Margiela, D., & Mikiewicz, P. (2009). Niwelowanie nierówności poprzez wzmacnianie kapitału społecznego – historia pewnego projektu. In A. Męczkowska-Christiansen & P. Mikiewicz (Eds.), Idee – diagnozy – nadzieje: szkoła polska a idee równośc (pp. 243–263). Wydawnictwo Naukowe DSW. Bendyk, E. (2020). W Polsce, czyli wszędzie. Rzecz o upadku i przyszłości świata. Polityka Sp. z o.o. (idea zrównoważonego rozwoju)
|
W cyklu 2022Ln:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Cichosz, M. (2020). Pedagogika społeczna. Kraków: Impuls. 2. Smolińska-Theiss, B., & Theiss, W. (2019). Pedagogika społeczna. In Z. Kwieciński & B. Śliwerski (Eds.), Pedagogika: podręcznik akademicki. Warszawa: PWN. 3. UNICEF. (2018). Niesprawiedliwy Start. Nierówności edukacyjne wśród dzieci w krajach wysokorozwiniętych. Innocenti Report Card 15. Florencja: UNICEF OFFICE of Research - Innocenti. http://edukacjaidialog.pl/_upload/file/2018_10/niesprawiedliwy_start.pdf 4. Woźniak, R. B. (2012). Mikrosocjologia edukacji w zarysie. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek (s. 344-350 oraz 353-376).
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Środowiskowe uwarunkowania – nierówności społeczne: Kwieciński, Z. (2009). Wolność czy równość w edukacji ? In A. Męczkowska-Christiansen & P. Mikiewicz (Eds.), Idee – diagnozy – nadzieje: szkoła polska a idee równości (pp. 19–24). Wydawnictwo Naukowe DSW. Mikiewicz, P. (2009). Potencjalny model budowania równych szans w edukacji. In A. Męczkowska-Christiansen & P. Mikiewicz (Eds.), Idee – diagnozy – nadzieje: szkoła polska a idee równości (pp. 19–24). Wydawnictwo Naukowe DSW . 264–275 Ryynänen, S., & Nivala, E. (2019). Inequality as a social pedagogical question. International Journal of Social Psychiatry, 7(1), 1–16. https://doi.org/10.1177/0020764007084665 Vân, P. T. (2017). Education as a breaker of poverty: a critical perspective. Papers of Social Pedagogy, 2(7), 34–36. Geneza i tożsamość Hämäläinen, J. (2003). The Concept of Social Pedagogy in the Field of Social Work. Journal of Social Work, 3(1), 69–80. https://doi.org/10.1177/1468017303003001005 (Geneza) Hämäläinen, J., & Úcar, X. (2016). Presentation: Social pedagogy in the world/Pedagogía Social en el mundo. Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria, 27, 13–18. https://doi.org/10.7179/PSRI
Pojęcia, zakres, funkcje, model działania Marynowicz-Hetka, E. (2015). Pedagogika społeczna. Wstępy i kontynuacje. t. I i II. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. A. Przecławska & W. Theiss (Eds.), Pedagogika społeczna. W kręgu pytań. Wydawnictwo Akademickie “Żak.” (1 rozdział) Środowisko, przestrzeń, miejsce: Radlińska, H. (1961). Pedagogika społeczna t. 1. (pp. 31-33) Mendel, M. (2006). Pedagogika miejsca i animacja na miejsca wrażliwa. In Pedagogika miejsca (red.) M. Mendel. (pp. 21–37). Mendel, M. (2018). Pedagogika miejsca wspólnego. Miasto i szkoła. Wydawnictwo Naukowe Katedra Środowisko rodzinne Piekarski, J. (1986). Zróżnicowanie wychowawcze środowisk rodzinnych w małym mieście. Acta Univeritatis Lodziensis. Folia Psychologica et Psychologica, 15, 3–19. Wiatr, M. (2015). Kategoria „środowisko” w badaniach nad rodziną w polskiej pedagogice społecznej – tradycja i nowe kierunki. Pedagogika Społeczna, 56(2), 101–110. Hołub, J. (2021). Beze mnie jesteś nikim. Przemoc w polskich domach. Czarne. Staśko, M., & Wieczorkiewicz, P. (2020). Gwałt polski. Krytyka Polityczna. Środowisko szkolne: Kruk, J. (2011). Przestrzeń rzeczy, jako środowisko uczenia się, w: Pedagogika wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Łośgraf (pp. 487-500) Smolińska-Theiss, B. (2015). Funkcja opiekuńczo-wychowawcza szkoły – relikt przeszłości czy współczesne wyzwanie.pdf. Pedagogika Społeczna, 57(3). Środowisko lokalne Theiss, W. (2001). Mała ojczyzna. Kultura. Edukacja. Rozwój lokalny. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie "Żak" (7-22). + wybrany rozdział Montgomery, C. (2015). Miasto szczęśliwe. Jak Zmienić Nasze Życie. Wysoki Zamek. Kapitał społeczny i społeczeństwo obywatelskie Mikiewicz, P. (2019). Kapitał społeczny i edukacja - różne konceptualizacje i ich konsekwencje dla badań edukacyjnych. In M. J. Szymański (Ed.), Krótkie wykłady z socjologii edukacji (pp. 37–63). Wolters Kluwer Jaros, A., Margiela, D., & Mikiewicz, P. (2009). Niwelowanie nierówności poprzez wzmacnianie kapitału społecznego – historia pewnego projektu. In A. Męczkowska-Christiansen & P. Mikiewicz (Eds.), Idee – diagnozy – nadzieje: szkoła polska a idee równośc (pp. 243–263). Wydawnictwo Naukowe DSW. Bendyk, E. (2020). W Polsce, czyli wszędzie. Rzecz o upadku i przyszłości świata. Polityka Sp. z o.o. (idea zrównoważonego rozwoju)
|
W cyklu 2023L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Cichosz, M. (2020). Pedagogika społeczna. Kraków: Impuls. 2. Smolińska-Theiss, B., & Theiss, W. (2019). Pedagogika społeczna. In Z. Kwieciński & B. Śliwerski (Eds.), Pedagogika: podręcznik akademicki. Warszawa: PWN. 3. UNICEF. (2018). Niesprawiedliwy Start. Nierówności edukacyjne wśród dzieci w krajach wysokorozwiniętych. Innocenti Report Card 15. Florencja: UNICEF OFFICE of Research - Innocenti. http://edukacjaidialog.pl/_upload/file/2018_10/niesprawiedliwy_start.pdf 4. Woźniak, R. B. (2012). Mikrosocjologia edukacji w zarysie. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek (s. 344-350 oraz 353-376).
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Środowiskowe uwarunkowania – nierówności społeczne: Kwieciński, Z. (2009). Wolność czy równość w edukacji ? In A. Męczkowska-Christiansen & P. Mikiewicz (Eds.), Idee – diagnozy – nadzieje: szkoła polska a idee równości (pp. 19–24). Wydawnictwo Naukowe DSW. Mikiewicz, P. (2009). Potencjalny model budowania równych szans w edukacji. In A. Męczkowska-Christiansen & P. Mikiewicz (Eds.), Idee – diagnozy – nadzieje: szkoła polska a idee równości (pp. 19–24). Wydawnictwo Naukowe DSW . 264–275 Ryynänen, S., & Nivala, E. (2019). Inequality as a social pedagogical question. International Journal of Social Psychiatry, 7(1), 1–16. https://doi.org/10.1177/0020764007084665 Vân, P. T. (2017). Education as a breaker of poverty: a critical perspective. Papers of Social Pedagogy, 2(7), 34–36. Geneza i tożsamość Hämäläinen, J. (2003). The Concept of Social Pedagogy in the Field of Social Work. Journal of Social Work, 3(1), 69–80. https://doi.org/10.1177/1468017303003001005 (Geneza) Hämäläinen, J., & Úcar, X. (2016). Presentation: Social pedagogy in the world/Pedagogía Social en el mundo. Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria, 27, 13–18. https://doi.org/10.7179/PSRI
Pojęcia, zakres, funkcje, model działania Marynowicz-Hetka, E. (2015). Pedagogika społeczna. Wstępy i kontynuacje. t. I i II. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. A. Przecławska & W. Theiss (Eds.), Pedagogika społeczna. W kręgu pytań. Wydawnictwo Akademickie “Żak.” (1 rozdział) Środowisko, przestrzeń, miejsce: Radlińska, H. (1961). Pedagogika społeczna t. 1. (pp. 31-33) Mendel, M. (2006). Pedagogika miejsca i animacja na miejsca wrażliwa. In Pedagogika miejsca (red.) M. Mendel. (pp. 21–37). Mendel, M. (2018). Pedagogika miejsca wspólnego. Miasto i szkoła. Wydawnictwo Naukowe Katedra Środowisko rodzinne Piekarski, J. (1986). Zróżnicowanie wychowawcze środowisk rodzinnych w małym mieście. Acta Univeritatis Lodziensis. Folia Psychologica et Psychologica, 15, 3–19. Wiatr, M. (2015). Kategoria „środowisko” w badaniach nad rodziną w polskiej pedagogice społecznej – tradycja i nowe kierunki. Pedagogika Społeczna, 56(2), 101–110. Hołub, J. (2021). Beze mnie jesteś nikim. Przemoc w polskich domach. Czarne. Staśko, M., & Wieczorkiewicz, P. (2020). Gwałt polski. Krytyka Polityczna. Środowisko szkolne: Kruk, J. (2011). Przestrzeń rzeczy, jako środowisko uczenia się, w: Pedagogika wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Łośgraf (pp. 487-500) Smolińska-Theiss, B. (2015). Funkcja opiekuńczo-wychowawcza szkoły – relikt przeszłości czy współczesne wyzwanie.pdf. Pedagogika Społeczna, 57(3). Środowisko lokalne Theiss, W. (2001). Mała ojczyzna. Kultura. Edukacja. Rozwój lokalny. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie "Żak" (7-22). + wybrany rozdział Montgomery, C. (2015). Miasto szczęśliwe. Jak Zmienić Nasze Życie. Wysoki Zamek. Kapitał społeczny i społeczeństwo obywatelskie Mikiewicz, P. (2019). Kapitał społeczny i edukacja - różne konceptualizacje i ich konsekwencje dla badań edukacyjnych. In M. J. Szymański (Ed.), Krótkie wykłady z socjologii edukacji (pp. 37–63). Wolters Kluwer Jaros, A., Margiela, D., & Mikiewicz, P. (2009). Niwelowanie nierówności poprzez wzmacnianie kapitału społecznego – historia pewnego projektu. In A. Męczkowska-Christiansen & P. Mikiewicz (Eds.), Idee – diagnozy – nadzieje: szkoła polska a idee równośc (pp. 243–263). Wydawnictwo Naukowe DSW. Bendyk, E. (2020). W Polsce, czyli wszędzie. Rzecz o upadku i przyszłości świata. Polityka Sp. z o.o. (idea zrównoważonego rozwoju)
|
W cyklu 2023Ln:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Cichosz, M. (2020). Pedagogika społeczna. Kraków: Impuls. 2. Smolińska-Theiss, B., & Theiss, W. (2019). Pedagogika społeczna. In Z. Kwieciński & B. Śliwerski (Eds.), Pedagogika: podręcznik akademicki. Warszawa: PWN. 3. UNICEF. (2018). Niesprawiedliwy Start. Nierówności edukacyjne wśród dzieci w krajach wysokorozwiniętych. Innocenti Report Card 15. Florencja: UNICEF OFFICE of Research - Innocenti. http://edukacjaidialog.pl/_upload/file/2018_10/niesprawiedliwy_start.pdf 4. Woźniak, R. B. (2012). Mikrosocjologia edukacji w zarysie. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek (s. 344-350 oraz 353-376).
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Środowiskowe uwarunkowania – nierówności społeczne: Kwieciński, Z. (2009). Wolność czy równość w edukacji ? In A. Męczkowska-Christiansen & P. Mikiewicz (Eds.), Idee – diagnozy – nadzieje: szkoła polska a idee równości (pp. 19–24). Wydawnictwo Naukowe DSW. Mikiewicz, P. (2009). Potencjalny model budowania równych szans w edukacji. In A. Męczkowska-Christiansen & P. Mikiewicz (Eds.), Idee – diagnozy – nadzieje: szkoła polska a idee równości (pp. 19–24). Wydawnictwo Naukowe DSW . 264–275 Ryynänen, S., & Nivala, E. (2019). Inequality as a social pedagogical question. International Journal of Social Psychiatry, 7(1), 1–16. https://doi.org/10.1177/0020764007084665 Vân, P. T. (2017). Education as a breaker of poverty: a critical perspective. Papers of Social Pedagogy, 2(7), 34–36. Geneza i tożsamość Hämäläinen, J. (2003). The Concept of Social Pedagogy in the Field of Social Work. Journal of Social Work, 3(1), 69–80. https://doi.org/10.1177/1468017303003001005 (Geneza) Hämäläinen, J., & Úcar, X. (2016). Presentation: Social pedagogy in the world/Pedagogía Social en el mundo. Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria, 27, 13–18. https://doi.org/10.7179/PSRI
Pojęcia, zakres, funkcje, model działania Marynowicz-Hetka, E. (2015). Pedagogika społeczna. Wstępy i kontynuacje. t. I i II. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. A. Przecławska & W. Theiss (Eds.), Pedagogika społeczna. W kręgu pytań. Wydawnictwo Akademickie “Żak.” (1 rozdział) Środowisko, przestrzeń, miejsce: Radlińska, H. (1961). Pedagogika społeczna t. 1. (pp. 31-33) Mendel, M. (2006). Pedagogika miejsca i animacja na miejsca wrażliwa. In Pedagogika miejsca (red.) M. Mendel. (pp. 21–37). Mendel, M. (2018). Pedagogika miejsca wspólnego. Miasto i szkoła. Wydawnictwo Naukowe Katedra Środowisko rodzinne Piekarski, J. (1986). Zróżnicowanie wychowawcze środowisk rodzinnych w małym mieście. Acta Univeritatis Lodziensis. Folia Psychologica et Psychologica, 15, 3–19. Wiatr, M. (2015). Kategoria „środowisko” w badaniach nad rodziną w polskiej pedagogice społecznej – tradycja i nowe kierunki. Pedagogika Społeczna, 56(2), 101–110. Hołub, J. (2021). Beze mnie jesteś nikim. Przemoc w polskich domach. Czarne. Staśko, M., & Wieczorkiewicz, P. (2020). Gwałt polski. Krytyka Polityczna. Środowisko szkolne: Kruk, J. (2011). Przestrzeń rzeczy, jako środowisko uczenia się, w: Pedagogika wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Łośgraf (pp. 487-500) Smolińska-Theiss, B. (2015). Funkcja opiekuńczo-wychowawcza szkoły – relikt przeszłości czy współczesne wyzwanie.pdf. Pedagogika Społeczna, 57(3). Środowisko lokalne Theiss, W. (2001). Mała ojczyzna. Kultura. Edukacja. Rozwój lokalny. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie "Żak" (7-22). + wybrany rozdział Montgomery, C. (2015). Miasto szczęśliwe. Jak Zmienić Nasze Życie. Wysoki Zamek. Kapitał społeczny i społeczeństwo obywatelskie Mikiewicz, P. (2019). Kapitał społeczny i edukacja - różne konceptualizacje i ich konsekwencje dla badań edukacyjnych. In M. J. Szymański (Ed.), Krótkie wykłady z socjologii edukacji (pp. 37–63). Wolters Kluwer Jaros, A., Margiela, D., & Mikiewicz, P. (2009). Niwelowanie nierówności poprzez wzmacnianie kapitału społecznego – historia pewnego projektu. In A. Męczkowska-Christiansen & P. Mikiewicz (Eds.), Idee – diagnozy – nadzieje: szkoła polska a idee równośc (pp. 243–263). Wydawnictwo Naukowe DSW. Bendyk, E. (2020). W Polsce, czyli wszędzie. Rzecz o upadku i przyszłości świata. Polityka Sp. z o.o. (idea zrównoważonego rozwoju)
|
W cyklu 2024L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Cichosz, M. (2020). Pedagogika społeczna. Kraków: Impuls. 2. Smolińska-Theiss, B., & Theiss, W. (2019). Pedagogika społeczna. In Z. Kwieciński & B. Śliwerski (Eds.), Pedagogika: podręcznik akademicki. Warszawa: PWN. 3. UNICEF. (2018). Niesprawiedliwy Start. Nierówności edukacyjne wśród dzieci w krajach wysokorozwiniętych. Innocenti Report Card 15. Florencja: UNICEF OFFICE of Research - Innocenti. http://edukacjaidialog.pl/_upload/file/2018_10/niesprawiedliwy_start.pdf 4. Woźniak, R. B. (2012). Mikrosocjologia edukacji w zarysie. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek (s. 344-350 oraz 353-376).
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Środowiskowe uwarunkowania – nierówności społeczne: Kwieciński, Z. (2009). Wolność czy równość w edukacji ? In A. Męczkowska-Christiansen & P. Mikiewicz (Eds.), Idee – diagnozy – nadzieje: szkoła polska a idee równości (pp. 19–24). Wydawnictwo Naukowe DSW. Mikiewicz, P. (2009). Potencjalny model budowania równych szans w edukacji. In A. Męczkowska-Christiansen & P. Mikiewicz (Eds.), Idee – diagnozy – nadzieje: szkoła polska a idee równości (pp. 19–24). Wydawnictwo Naukowe DSW . 264–275 Ryynänen, S., & Nivala, E. (2019). Inequality as a social pedagogical question. International Journal of Social Psychiatry, 7(1), 1–16. https://doi.org/10.1177/0020764007084665 Vân, P. T. (2017). Education as a breaker of poverty: a critical perspective. Papers of Social Pedagogy, 2(7), 34–36. Geneza i tożsamość Hämäläinen, J. (2003). The Concept of Social Pedagogy in the Field of Social Work. Journal of Social Work, 3(1), 69–80. https://doi.org/10.1177/1468017303003001005 (Geneza) Hämäläinen, J., & Úcar, X. (2016). Presentation: Social pedagogy in the world/Pedagogía Social en el mundo. Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria, 27, 13–18. https://doi.org/10.7179/PSRI
Pojęcia, zakres, funkcje, model działania Marynowicz-Hetka, E. (2015). Pedagogika społeczna. Wstępy i kontynuacje. t. I i II. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. A. Przecławska & W. Theiss (Eds.), Pedagogika społeczna. W kręgu pytań. Wydawnictwo Akademickie “Żak.” (1 rozdział) Środowisko, przestrzeń, miejsce: Radlińska, H. (1961). Pedagogika społeczna t. 1. (pp. 31-33) Mendel, M. (2006). Pedagogika miejsca i animacja na miejsca wrażliwa. In Pedagogika miejsca (red.) M. Mendel. (pp. 21–37). Mendel, M. (2018). Pedagogika miejsca wspólnego. Miasto i szkoła. Wydawnictwo Naukowe Katedra Środowisko rodzinne Piekarski, J. (1986). Zróżnicowanie wychowawcze środowisk rodzinnych w małym mieście. Acta Univeritatis Lodziensis. Folia Psychologica et Psychologica, 15, 3–19. Wiatr, M. (2015). Kategoria „środowisko” w badaniach nad rodziną w polskiej pedagogice społecznej – tradycja i nowe kierunki. Pedagogika Społeczna, 56(2), 101–110. Hołub, J. (2021). Beze mnie jesteś nikim. Przemoc w polskich domach. Czarne. Staśko, M., & Wieczorkiewicz, P. (2020). Gwałt polski. Krytyka Polityczna. Środowisko szkolne: Kruk, J. (2011). Przestrzeń rzeczy, jako środowisko uczenia się, w: Pedagogika wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Łośgraf (pp. 487-500) Smolińska-Theiss, B. (2015). Funkcja opiekuńczo-wychowawcza szkoły – relikt przeszłości czy współczesne wyzwanie.pdf. Pedagogika Społeczna, 57(3). Środowisko lokalne Theiss, W. (2001). Mała ojczyzna. Kultura. Edukacja. Rozwój lokalny. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie "Żak" (7-22). + wybrany rozdział Montgomery, C. (2015). Miasto szczęśliwe. Jak Zmienić Nasze Życie. Wysoki Zamek. Kapitał społeczny i społeczeństwo obywatelskie Mikiewicz, P. (2019). Kapitał społeczny i edukacja - różne konceptualizacje i ich konsekwencje dla badań edukacyjnych. In M. J. Szymański (Ed.), Krótkie wykłady z socjologii edukacji (pp. 37–63). Wolters Kluwer Jaros, A., Margiela, D., & Mikiewicz, P. (2009). Niwelowanie nierówności poprzez wzmacnianie kapitału społecznego – historia pewnego projektu. In A. Męczkowska-Christiansen & P. Mikiewicz (Eds.), Idee – diagnozy – nadzieje: szkoła polska a idee równośc (pp. 243–263). Wydawnictwo Naukowe DSW. Bendyk, E. (2020). W Polsce, czyli wszędzie. Rzecz o upadku i przyszłości świata. Polityka Sp. z o.o. (idea zrównoważonego rozwoju)
|
W cyklu 2024Ln:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Cichosz, M. (2020). Pedagogika społeczna. Kraków: Impuls. 2. Smolińska-Theiss, B., & Theiss, W. (2019). Pedagogika społeczna. In Z. Kwieciński & B. Śliwerski (Eds.), Pedagogika: podręcznik akademicki. Warszawa: PWN. 3. UNICEF. (2018). Niesprawiedliwy Start. Nierówności edukacyjne wśród dzieci w krajach wysokorozwiniętych. Innocenti Report Card 15. Florencja: UNICEF OFFICE of Research - Innocenti. http://edukacjaidialog.pl/_upload/file/2018_10/niesprawiedliwy_start.pdf 4. Woźniak, R. B. (2012). Mikrosocjologia edukacji w zarysie. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek (s. 344-350 oraz 353-376).
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Środowiskowe uwarunkowania – nierówności społeczne: Kwieciński, Z. (2009). Wolność czy równość w edukacji ? In A. Męczkowska-Christiansen & P. Mikiewicz (Eds.), Idee – diagnozy – nadzieje: szkoła polska a idee równości (pp. 19–24). Wydawnictwo Naukowe DSW. Mikiewicz, P. (2009). Potencjalny model budowania równych szans w edukacji. In A. Męczkowska-Christiansen & P. Mikiewicz (Eds.), Idee – diagnozy – nadzieje: szkoła polska a idee równości (pp. 19–24). Wydawnictwo Naukowe DSW . 264–275 Ryynänen, S., & Nivala, E. (2019). Inequality as a social pedagogical question. International Journal of Social Psychiatry, 7(1), 1–16. https://doi.org/10.1177/0020764007084665 Vân, P. T. (2017). Education as a breaker of poverty: a critical perspective. Papers of Social Pedagogy, 2(7), 34–36. Geneza i tożsamość Hämäläinen, J. (2003). The Concept of Social Pedagogy in the Field of Social Work. Journal of Social Work, 3(1), 69–80. https://doi.org/10.1177/1468017303003001005 (Geneza) Hämäläinen, J., & Úcar, X. (2016). Presentation: Social pedagogy in the world/Pedagogía Social en el mundo. Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria, 27, 13–18. https://doi.org/10.7179/PSRI
Pojęcia, zakres, funkcje, model działania Marynowicz-Hetka, E. (2015). Pedagogika społeczna. Wstępy i kontynuacje. t. I i II. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. A. Przecławska & W. Theiss (Eds.), Pedagogika społeczna. W kręgu pytań. Wydawnictwo Akademickie “Żak.” (1 rozdział) Środowisko, przestrzeń, miejsce: Radlińska, H. (1961). Pedagogika społeczna t. 1. (pp. 31-33) Mendel, M. (2006). Pedagogika miejsca i animacja na miejsca wrażliwa. In Pedagogika miejsca (red.) M. Mendel. (pp. 21–37). Mendel, M. (2018). Pedagogika miejsca wspólnego. Miasto i szkoła. Wydawnictwo Naukowe Katedra Środowisko rodzinne Piekarski, J. (1986). Zróżnicowanie wychowawcze środowisk rodzinnych w małym mieście. Acta Univeritatis Lodziensis. Folia Psychologica et Psychologica, 15, 3–19. Wiatr, M. (2015). Kategoria „środowisko” w badaniach nad rodziną w polskiej pedagogice społecznej – tradycja i nowe kierunki. Pedagogika Społeczna, 56(2), 101–110. Hołub, J. (2021). Beze mnie jesteś nikim. Przemoc w polskich domach. Czarne. Staśko, M., & Wieczorkiewicz, P. (2020). Gwałt polski. Krytyka Polityczna. Środowisko szkolne: Kruk, J. (2011). Przestrzeń rzeczy, jako środowisko uczenia się, w: Pedagogika wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Łośgraf (pp. 487-500) Smolińska-Theiss, B. (2015). Funkcja opiekuńczo-wychowawcza szkoły – relikt przeszłości czy współczesne wyzwanie.pdf. Pedagogika Społeczna, 57(3). Środowisko lokalne Theiss, W. (2001). Mała ojczyzna. Kultura. Edukacja. Rozwój lokalny. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie "Żak" (7-22). + wybrany rozdział Montgomery, C. (2015). Miasto szczęśliwe. Jak Zmienić Nasze Życie. Wysoki Zamek. Kapitał społeczny i społeczeństwo obywatelskie Mikiewicz, P. (2019). Kapitał społeczny i edukacja - różne konceptualizacje i ich konsekwencje dla badań edukacyjnych. In M. J. Szymański (Ed.), Krótkie wykłady z socjologii edukacji (pp. 37–63). Wolters Kluwer Jaros, A., Margiela, D., & Mikiewicz, P. (2009). Niwelowanie nierówności poprzez wzmacnianie kapitału społecznego – historia pewnego projektu. In A. Męczkowska-Christiansen & P. Mikiewicz (Eds.), Idee – diagnozy – nadzieje: szkoła polska a idee równośc (pp. 243–263). Wydawnictwo Naukowe DSW. Bendyk, E. (2020). W Polsce, czyli wszędzie. Rzecz o upadku i przyszłości świata. Polityka Sp. z o.o. (idea zrównoważonego rozwoju)
|