Projektowanie działań na rzecz środowisk społecznych i ochrony przyrody PC-5F-PDR
TREŚCI PROGRAMOWE
- Dylematy współczesnej cywilizacji.
- Wprowadzenie w problematykę ochrony środowiska.
- Działania na rzecz społeczności lokalnej.
- Działania na rzecz ochrony środowiska.
- Wprowadzenie w problematykę pracy metodą projektów.
- Praca nad projektem związanym z działalnością na rzecz środowisk lokalnych lub ochrony środowiska.
- Prezentacje i ocena projektów.
W cyklu 2022L:
Problematyka cywilizacji XXI wieku – ubóstwo, postęp technologiczny, choroby cywilizacyjne, konsumpcyjny styl życia, ograniczenia i możliwości edukacji |
W cyklu 2023L:
Problematyka cywilizacji XXI wieku – ubóstwo, postęp technologiczny, choroby cywilizacyjne, konsumpcyjny styl życia, ograniczenia i możliwości edukacji |
W cyklu 2023Ln:
Problematyka cywilizacji XXI wieku – ubóstwo, postęp technologiczny, choroby cywilizacyjne, konsumpcyjny styl życia, ograniczenia i możliwości edukacji |
W cyklu 2024Ln:
Problematyka cywilizacji XXI wieku – ubóstwo, postęp technologiczny, choroby cywilizacyjne, konsumpcyjny styl życia, ograniczenia i możliwości edukacji |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2023L: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2023Ln: | W cyklu 2024Ln: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji.
Umiejętności
Potrafi identyfikować i interpretować złożone zjawiska i problemy społeczne, ukazując ich powiązania z różnymi obszarami pedagogiki specjalnej i innych nauk społecznych oraz humanistycznych i medycznych.
Potrafi pracować w zespole, pełniąc różne role, podejmować i wyznaczać zadania, planować, organizować i monitorować realizację złożonych zespołowych działań.
Potrafi analizować własne działania na rzecz środowisk społecznych, wskazywać obszary wymagające modyfikacji, eksperymentowania i wdrażania działań innowacyjnych.
Kompetencje społeczne
Jest gotów do świadomego podejmowania zobowiązań społecznych związanych z realizacją zadań zawodowych pedagoga specjalnego.
Jest gotów do inspirowania i organizowania działalności innych ludzi na rzecz środowiska społecznego osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Literatura
W cyklu 2022L:
Obowiązkowa: Alvyra Galkienė (red.), Universalne Projektowanie w Edukacji DOŚWIADCZENIA NAUCZYCIELI: Austria, Litwa, Polska, Finlandia, 2021 Alvyra Galkien https://sp128.krakow.pl/wp-content/uploads/2021/10/Uniwersalne-Projektowanie-w-Edukacji.pdf Uzupełniająca: |
W cyklu 2023L:
Obowiązkowa: Alvyra Galkienė (red.), Universalne Projektowanie w Edukacji DOŚWIADCZENIA NAUCZYCIELI: Austria, Litwa, Polska, Finlandia, 2021 Alvyra Galkien https://sp128.krakow.pl/wp-content/uploads/2021/10/Uniwersalne-Projektowanie-w-Edukacji.pdf Uzupełniająca: |
W cyklu 2023Ln:
Obowiązkowa: Alvyra Galkienė (red.), Universalne Projektowanie w Edukacji DOŚWIADCZENIA NAUCZYCIELI: Austria, Litwa, Polska, Finlandia, 2021 Alvyra Galkien https://sp128.krakow.pl/wp-content/uploads/2021/10/Uniwersalne-Projektowanie-w-Edukacji.pdf Uzupełniająca: |
W cyklu 2024Ln:
Obowiązkowa: Alvyra Galkienė (red.), Universalne Projektowanie w Edukacji DOŚWIADCZENIA NAUCZYCIELI: Austria, Litwa, Polska, Finlandia, 2021 Alvyra Galkien https://sp128.krakow.pl/wp-content/uploads/2021/10/Uniwersalne-Projektowanie-w-Edukacji.pdf Uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2022L:
Obecność na zajęciach Pomiar efektywności kształcenia: Umiejętności z zakresu analizy działań na rzecz środowisk społecznych i ochrony przyrody są weryfikowane na podstawie analizy kampanii społecznych , wskazując obszary wymagające modyfikacji, eksperymentowania i wdrożenia działań innowacyjnych. aktywizujące: burza mózgów, praca w grupach, metoda stolików eksperckich, 1 punkt ECTS |
W cyklu 2023L:
Obecność na zajęciach Pomiar efektywności kształcenia: Umiejętności z zakresu analizy działań na rzecz środowisk społecznych i ochrony przyrody są weryfikowane na podstawie analizy kampanii społecznych , wskazując obszary wymagające modyfikacji, eksperymentowania i wdrożenia działań innowacyjnych. aktywizujące: burza mózgów, praca w grupach, metoda stolików eksperckich, 1 punkt ECTS |
W cyklu 2023Ln:
Obecność na zajęciach Pomiar efektywności kształcenia: Umiejętności z zakresu analizy działań na rzecz środowisk społecznych i ochrony przyrody są weryfikowane na podstawie analizy kampanii społecznych , wskazując obszary wymagające modyfikacji, eksperymentowania i wdrożenia działań innowacyjnych. aktywizujące: burza mózgów, praca w grupach, metoda stolików eksperckich, 1 punkt ECTS |
W cyklu 2024Ln:
Obecność na zajęciach Pomiar efektywności kształcenia: Umiejętności z zakresu analizy działań na rzecz środowisk społecznych i ochrony przyrody są weryfikowane na podstawie analizy kampanii społecznych , wskazując obszary wymagające modyfikacji, eksperymentowania i wdrożenia działań innowacyjnych. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: