Metodyka wychowania fizycznego PC-5F-MWF
1. Teoretyczne podstawy współczesnej metodyki wychowania fizycznego.
2. Bezpieczeństwo i higiena na zajęciach wychowania fizycznego.
3. Rola gier i zabaw ruchowych w wychowaniu fizycznym.
4. Metodyka nauczania gier i zabaw ruchowych.
5. Korektywa i kompensacja na zajęciach wychowania fizycznego.
6. Organizacja lekcji wychowania fizycznego - zasady, cele, metody, formy.
7. Diagnoza sprawności fizycznej - testy oceny sprawności motorycznej, wydolności fizycznej.
W cyklu 2020Ln:
- Cele edukacji fizycznej. |
W cyklu 2021L:
1. Teoretyczne podstawy współczesnej metodyki wychowania fizycznego. 2. Bezpieczeństwo i higiena na zajęciach wychowania fizycznego. 3. Rola gier i zabaw ruchowych w wychowaniu fizycznym. 4. Metodyka nauczania gier i zabaw ruchowych. 5. Korektywa i kompensacja na zajęciach wychowania fizycznego. |
W cyklu 2022L:
1. Teoretyczne podstawy współczesnej metodyki wychowania fizycznego. |
W cyklu 2022Ln:
- Cele edukacji fizycznej. - Rodzaje zajęć ruchowych. - Organizacja zajęć w-f w szkole – formy podziału uczniów - trudne warunki prowadzenia lekcji. - Bezpieczeństwo i higiena uczniów ćwiczących. - Poziom opanowania treści edukacji fizycznej przez uczniów okresowo zwolnionych z zajęć. - Specyfika kontroli i oceny wiadomości i umiejętności uczniów w zakresie edukacji fizycznej. - Projektowanie scenariuszy zajęć. |
W cyklu 2023Z:
Cele edukacji fizycznej. - Rodzaje zajęć ruchowych. - Organizacja zajęć w-f w szkole – formy podziału uczniów - trudne warunki prowadzenia lekcji. - Bezpieczeństwo i higiena uczniów ćwiczących. - Poziom opanowania treści edukacji fizycznej przez uczniów okresowo zwolnionych z zajęć. - Specyfika kontroli i oceny wiadomości i umiejętności uczniów w zakresie edukacji fizycznej. - Projektowanie scenariuszy zajęć. |
W cyklu 2023Zn:
Cele edukacji fizycznej. - Rodzaje zajęć ruchowych. - Organizacja zajęć w-f w szkole – formy podziału uczniów - trudne warunki prowadzenia lekcji. - Bezpieczeństwo i higiena uczniów ćwiczących. - Poziom opanowania treści edukacji fizycznej przez uczniów okresowo zwolnionych z zajęć. - Specyfika kontroli i oceny wiadomości i umiejętności uczniów w zakresie edukacji fizycznej. - Projektowanie scenariuszy zajęć. |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2024Z: | W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2023Z: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2020L: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2020Ln: | W cyklu 2024Zn: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
1. Zna merytoryczne i metodyczne podstawy prowadzenia zajęć z wychowania fizycznego.
Umiejętności
1. Potrafi planować i realizować zajęcia z zakresu wychowania fizycznego.
Kompetencje społeczne
1. Krytycznie ocenia własną wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy dydaktycznej z uczniem.
2. Jest gotów do realizacji zadań zawodowych związanych z prowadzeniem zajęć z zakresu wychowania fizycznego.
Literatura
W cyklu 2020L:
Przykładowa literatura 1. Madejski, E., Węglarz, J. (2018). Wybrane zagadnienia współczesnej metodyki wychowania fizycznego. Podręcznik dla nauczycieli i studentów. Kraków: Impuls. 2. Tatarczuk, J. (2011). Metodyka wychowania fizycznego. Zagadnienia wybrane. Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski. 3. Warchoł, K. (2015). Podstawy metodyki współczesnego wychowania fizycznego. Rzeszów: Wydawnictwo Oświatowe FOSZE. |
W cyklu 2020Ln:
Literatura obowiązkowa: 1.Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dni 14 lutego 2017r. Podstawa programowa kształcenia ogólnego. Dz.U. z 2017r.,poz 356. 2.Bondarowicz M.,Staniszewski T. ( 2015 ). Podstawy teorii i metodyki zabaw i gier ruchowych. AWF Warszawa 3.Kierczak U.( 2013 ). Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej. Poradnik metodyczny. Oficyna Wyd.Impuls 4.Warchoł K.( 2014 ). Autorski program nauczania wychowania fizycznego. Fosz 5.Kutzner -Kozińska M.(1997). Korekcja wad postawy.AWF Warszawa Literatura dostępna w IBUK libra i pdf. Literatura uzupełniająca: 1. Bielski J., (2005). Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego. Kraków: Oficyna Wyd. Impuls 2. Nitecka -Walerych A.(2007). (red..) Kultura fizyczna i zdrowie w kształceniu zintegrowanym. Gdańsk. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego 3. Trześniowski R., (1972). Gry i zabawy ruchowe. Warszawa 4. Bondarowicz M., (1997). Zabawy w grach sportowych Warszawa |
W cyklu 2021L:
Literatura obowiązkowa: 1.Bondarowicz M.,Staniszewski T. ( 2015 ). Podstawy teorii i metodyki zabaw i gier ruchowych. AWF Warszawa 2.Kierczak U.( 2013 ).Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej. Poradnik metodyczny. Oficyna Wyd.Impuls 3.Warchoł K.( 2014 ). Autorski program nauczania wychowania fizycznego. Fosz 4.Kutzner-Kozińska M.(1997). Korekcja wad postawy.AWF Warszawa Literatura dostępna w IBUK libra i pdf. Literatura uzupełniająca: 1. Bielski J., (2005). Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego. Kraków: Oficyna Wyd. Impuls 2. Nitecka -Walerych A.(2007). (red..) Kultura fizyczna i zdrowie w kształceniu zintegrowanym. Gdańsk. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego 3. Trześniowski R., (1972). Gry i zabawy ruchowe. Warszawa 4. Bondarowicz M., (1997). Zabawy w grach sportowych Warszawa |
W cyklu 2021Ln:
Literatura obowiązkowa: 1.Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dni 14 lutego 2017r. Podstawa programowa kształcenia ogólnego. Dz.U. z 2017r.,poz 356. 2.Bondarowicz M.,Staniszewski T. ( 2015 ). Podstawy teorii i metodyki zabaw i gier ruchowych. AWF Warszawa 3.Kierczak U.( 2013 ). Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej. Poradnik metodyczny. Oficyna Wyd.Impuls 4.Warchoł K.( 2014 ). Autorski program nauczania wychowania fizycznego. Fosz 5.Kutzner -Kozińska M.(1997). Korekcja wad postawy.AWF Warszawa Literatura dostępna w IBUK libra i pdf. Literatura uzupełniająca: 1. Bielski J., (2005). Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego. Kraków: Oficyna Wyd. Impuls 2. Nitecka -Walerych A.(2007). (red..) Kultura fizyczna i zdrowie w kształceniu zintegrowanym. Gdańsk. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego 3. Trześniowski R., (1972). Gry i zabawy ruchowe. Warszawa 4. Bondarowicz M., (1997). Zabawy w grach sportowych Warszawa |
W cyklu 2022L:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2022Ln:
Literatura obowiązkowa: 1.Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dni 14 lutego 2017r. Podstawa programowa kształcenia ogólnego. Dz.U. z 2017r.,poz 356. 2.Bondarowicz M.,Staniszewski T. ( 2015 ). Podstawy teorii i metodyki zabaw i gier ruchowych. AWF Warszawa 3.Kierczak U.( 2013 ). Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej. Poradnik metodyczny. Oficyna Wyd.Impuls 4.Warchoł K.( 2014 ). Autorski program nauczania wychowania fizycznego. Fosz 5.Kutzner -Kozińska M.(1997). Korekcja wad postawy.AWF Warszawa Literatura dostępna w IBUK libra i pdf. Literatura uzupełniająca: 1. Bielski J., (2005). Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego. Kraków: Oficyna Wyd. Impuls 2. Nitecka -Walerych A.(2007). (red..) Kultura fizyczna i zdrowie w kształceniu zintegrowanym. Gdańsk. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego 3. Trześniowski R., (1972). Gry i zabawy ruchowe. Warszawa 4. Bondarowicz M., (1997). Zabawy w grach sportowych Warszawa |
W cyklu 2023Z:
Literatura obowiązkowa: 1.Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dni 14 lutego 2017r. Podstawa programowa kształcenia ogólnego. Dz.U. z 2017r.,poz 356. 2.Bondarowicz M.,Staniszewski T. ( 2015 ). Podstawy teorii i metodyki zabaw i gier ruchowych. AWF Warszawa 3.Kierczak U.( 2013 ). Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej. Poradnik metodyczny. Oficyna Wyd.Impuls 4.Warchoł K.( 2014 ). Autorski program nauczania wychowania fizycznego. Fosz 5.Kutzner -Kozińska M.(1997). Korekcja wad postawy.AWF Warszawa Literatura dostępna w IBUK libra i pdf. Literatura uzupełniająca: 1. Bielski J., (2005). Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego. Kraków: Oficyna Wyd. Impuls 2. Nitecka -Walerych A.(2007). (red..) Kultura fizyczna i zdrowie w kształceniu zintegrowanym. Gdańsk. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego 3. Trześniowski R., (1972). Gry i zabawy ruchowe. Warszawa 4. Bondarowicz M., (1997). Zabawy w grach sportowych Warszawa |
W cyklu 2023Zn:
Literatura obowiązkowa: 1.Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dni 14 lutego 2017r. Podstawa programowa kształcenia ogólnego. Dz.U. z 2017r.,poz 356. 2.Bondarowicz M.,Staniszewski T. ( 2015 ). Podstawy teorii i metodyki zabaw i gier ruchowych. AWF Warszawa 3.Kierczak U.( 2013 ). Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej. Poradnik metodyczny. Oficyna Wyd.Impuls 4.Warchoł K.( 2014 ). Autorski program nauczania wychowania fizycznego. Fosz 5.Kutzner -Kozińska M.(1997). Korekcja wad postawy.AWF Warszawa Literatura dostępna w IBUK libra i pdf. Literatura uzupełniająca: 1. Bielski J., (2005). Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego. Kraków: Oficyna Wyd. Impuls 2. Nitecka -Walerych A.(2007). (red..) Kultura fizyczna i zdrowie w kształceniu zintegrowanym. Gdańsk. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego 3. Trześniowski R., (1972). Gry i zabawy ruchowe. Warszawa 4. Bondarowicz M., (1997). Zabawy w grach sportowych Warszawa |
Uwagi
W cyklu 2020L:
Zajęcia prowadzone prze dr A. Korwin - Szymanowską gr ćwiczeniowa dla II DMPC 8 |
W cyklu 2021L:
Opis Pokaz Pogadanka Dyskusja Metoda zajęć praktycznych - wykonywanie zadań ruchowych - frekwencja - aktywność na zajęciach - przygotowanie własnych scenariuszy bądź konspektów zajęć wychowania fizycznego dla klas I -III - samodzielne przeprowadzenie lekcji |
W cyklu 2021Ln:
Opis Pokaz Pogadanka Dyskusja Metoda zajęć praktycznych - wykonywanie zadań ruchowych - frekwencja - aktywność na zajęciach - przygotowanie własnych scenariuszy bądź konspektów zajęć wychowania fizycznego d - samodzielne przeprowadzenie lekcji |
W cyklu 2022L:
Osiągnięcie zakładanych efektów nauczania weryfikowane będzie na podstawie: |
W cyklu 2023Z:
Metody pracy: Nakład pracy studenta: Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 |
W cyklu 2023Zn:
Metody pracy: Osiągnięcie zakładanych efektów nauczania weryfikowane będzie na podstawie: Nakład pracy studenta: Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: