Metodyka kształcenia uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się PC-5F-MUU
TREŚCI PROGRAMOWE
- Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
- Dostosowanie warunków edukacji do specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
- Dostosowanie zajęć pod względem organizacyjnym, metodycznym i terapeutycznym do potrzeb ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
- Specyfika planowania pracy wychowawczo-dydaktycznej na każdym etapie edukacyjnym. Cele i zadania edukacji uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
- Metody, formy i środki dydaktyczne wykorzystywane w pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
- Skuteczność podejmowanych oddziaływań dydaktyczno–wychowawczych i terapeutycznych.
- Projektowanie zajęć z uczniem specyficznymi trudnościami w uczeniu się w grupie zróżnicowanej.
W cyklu 2022Z:
Treści: - Omówienie funkcjonowania ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w przestrzeni klasowej, szkolnej. |
W cyklu 2022Zn:
Treści: - Omówienie funkcjonowania ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w przestrzeni klasowej, szkolnej. |
W cyklu 2023Z:
Treści: |
W cyklu 2023Zn:
Treści: - Omówienie funkcjonowania ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w przestrzeni klasowej, szkolnej. |
W cyklu 2024Z:
Treści: |
W cyklu 2024Zn:
Treści: - Omówienie funkcjonowania ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w przestrzeni klasowej, szkolnej. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: | W cyklu 2022Z: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2024Zn: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna zasady i zakres dostosowania zajęć do potrzeb uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
Rozumie rolę nauczyciela oraz rodzica w procesie wsparcia ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
Wie na czym polega współpraca nauczycieli i specjalistów w procesie wsparcia ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
Umiejętności
Potrafi dobrać i dostosować środki dydaktyczne do potrzeb uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
Potrafi dostosować wymagania do potrzeb uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
Potrafi motywować uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
Potrafi zaprojektować zajęcia z uczniem z trudnościami w uczeniu się w grupie zróżnicowanej.
Kompetencje społeczne
Jest wrażliwy na problemy uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
Literatura
W cyklu 2022Z:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2022Zn:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2023Z:
Literatura obowiązkowa: Literarura uzupełniająca: |
W cyklu 2023Zn:
Literatura obowiązkowa: Literarura uzupełniająca: |
W cyklu 2024Z:
Literatura obowiązkowa: Literarura uzupełniająca: |
W cyklu 2024Zn:
Literatura obowiązkowa: Literarura uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2022Z:
Metody kształcenia: SZACOWANY NAKŁAD PRACY STUDENTA: SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS:1 |
W cyklu 2022Zn:
Metody kształcenia: SZACOWANY NAKŁAD PRACY STUDENTA: |
W cyklu 2023Z:
metody kształcenia: wykład, prezentacja, analiza materiału filmowego, dyskusja, case study, analiza tekstów źródłowych, quiz, plakat, realizacja ćwiczeń i zadań projektowych w małych grupach |
W cyklu 2023Zn:
metody kształcenia: wykład, prezentacja, analiza materiału filmowego, dyskusja, case study, analiza tekstów źródłowych, quiz, plakat, realizacja ćwiczeń i zadań projektowych w małych grupach SZACOWANY NAKŁAD PRACY STUDENTA: |
W cyklu 2024Z:
Metody kształcenia:, prezentacja, , dyskusja, case study, analiza tekstów źródłowych, quiz, plakat, realizacja ćwiczeń i zadań projektowych w małych grupach. SZACOWANY NAKŁAD PRACY STUDENTA: |
W cyklu 2024Zn:
metody kształcenia: prezentacja, dyskusja, case study, analiza tekstów źródłowych, quiz, plakat, realizacja ćwiczeń i zadań projektowych w małych grupach. SZACOWANY NAKŁAD PRACY STUDENTA: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: