Metodyka kształcenia uczniów ze spektrum autyzmu PC-5F-MUA
TREŚCI PROGRAMOWE
- Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
- Dostosowanie warunków edukacji do specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD). Dostosowanie zajęć pod względem organizacyjnym, metodycznym i terapeutycznym.
- Specyfika planowania pracy wychowawczo-dydaktycznej na każdym etapie edukacyjnym. Cele i zadania edukacji.
- Wprowadzenia w problematykę metod, form i środków dydaktycznych wykorzystywanych w pracy z uczniem z ASD. Skuteczność podejmowanych oddziaływań dydaktyczno– wychowawczych i terapeutycznych.
- Projektowanie zajęć z uczniem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w grupie zróżnicowanej.
W cyklu 2022Z:
1. Zaburzenia ze spektrum autyzmu – klasyfikacje diagnostyczne ICD-10 i DSM-IV |
W cyklu 2022Zn:
1. Zaburzenia ze spektrum autyzmu – klasyfikacje diagnostyczne ICD-10 i DSM-IV |
W cyklu 2023Z:
1. Zaburzenia ze spektrum autyzmu – klasyfikacje diagnostyczne ICD-10 i DSM-IV |
W cyklu 2023Zn:
1. Zaburzenia ze spektrum autyzmu – klasyfikacje diagnostyczne ICD-10 i DSM-IV |
W cyklu 2024Z:
1. Zaburzenia ze spektrum autyzmu – klasyfikacje diagnostyczne ICD-10 i DSM-V |
W cyklu 2024Zn:
1. Zaburzenia ze spektrum autyzmu – klasyfikacje diagnostyczne ICD-10 i DSM-V |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna podstawowe zasady projektowania zajęć dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w grupie zróżnicowanej.
Zna zasady dostosowania warunków edukacji do specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD).
Umiejętności
Potrafi dobierać środki dydaktyczne do potrzeb uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Potrafi dostosować treści i formy sprawdzianów do możliwości uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Potrafi motywować uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Potrafi zaprojektować zajęcia z uczniem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w grupie zróżnicowanej.
Kompetencje społeczne
Jest gotowy do przyjęcia odpowiedzialności za podejmowane decyzje w edukacji włączającej.
Literatura
W cyklu 2022Z:
Literatura obowiązkowa • Howlin, P., Baron-Cohen, S. Hadwin, J. (2012). Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu. Praktyczny poradnik dla nauczycieli i rodziców. Kraków: Wydawnictwo JAK Literatura uzupełniająca • Seligman, M.E.P., Walker, E.,F., Rosenhan, D., L. (2001). Psychopatologia. Wydawnictwo (str. 339-354). Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo |
W cyklu 2022Zn:
Literatura obowiązkowa • Howlin, P., Baron-Cohen, S. Hadwin, J. (2012). Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu. Praktyczny poradnik dla nauczycieli i rodziców. Kraków: Wydawnictwo JAK Literatura uzupełniająca • Seligman, M.E.P., Walker, E.,F., Rosenhan, D., L. (2001). Psychopatologia. Wydawnictwo (str. 339-354). Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo |
W cyklu 2023Z:
Literatura obowiązkowa • Howlin, P., Baron-Cohen, S. Hadwin, J. (2012). Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu. Praktyczny poradnik dla nauczycieli i rodziców. Kraków: Wydawnictwo JAK Literatura uzupełniająca • Seligman, M.E.P., Walker, E.,F., Rosenhan, D., L. (2001). Psychopatologia. Wydawnictwo (str. 339-354). Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo |
W cyklu 2023Zn:
Literatura obowiązkowa • Howlin, P., Baron-Cohen, S. Hadwin, J. (2012). Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu. Praktyczny poradnik dla nauczycieli i rodziców. Kraków: Wydawnictwo JAK Literatura uzupełniająca • Seligman, M.E.P., Walker, E.,F., Rosenhan, D., L. (2001). Psychopatologia. Wydawnictwo (str. 339-354). Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo |
W cyklu 2024Z:
Literatura obowiązkowa • Howlin, P., Baron-Cohen, S. Hadwin, J. (2012). Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu. Praktyczny poradnik dla nauczycieli i rodziców. Kraków: Wydawnictwo JAK Literatura uzupełniająca • Seligman, M.E.P., Walker, E.,F., Rosenhan, D., L. (2001). Psychopatologia. Wydawnictwo (str. 339-354). Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo |
W cyklu 2024Zn:
Literatura obowiązkowa • Howlin, P., Baron-Cohen, S. Hadwin, J. (2012). Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu. Praktyczny poradnik dla nauczycieli i rodziców. Kraków: Wydawnictwo JAK Literatura uzupełniająca • Seligman, M.E.P., Walker, E.,F., Rosenhan, D., L. (2001). Psychopatologia. Wydawnictwo (str. 339-354). Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo |
Uwagi
W cyklu 2022Z:
METODY KSZTAŁCENIA: - wykład konwersatoryjny NAKŁAD PRACY STUDENTA (3 ECTS): Liczba godzin kontaktowych - 15h |
W cyklu 2022Zn:
METODY KSZTAŁCENIA - wykład konwersatoryjny NAKŁAD PRACY STUDENTA (3 ECTS): Liczba godzin kontaktowych - 15h |
W cyklu 2023Z:
METODY KSZTAŁCENIA - wykład konwersatoryjny NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba punktów ECTS - 1 |
W cyklu 2023Zn:
METODY KSZTAŁCENIA - wykład konwersatoryjny NAKŁAD PRACY STUDENTA (1 ECTS): Liczba godzin kontaktowych - 15h |
W cyklu 2024Z:
METODY KSZTAŁCENIA - wykład konwersatoryjny |
W cyklu 2024Zn:
METODY KSZTAŁCENIA - wykład konwersatoryjny |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: