Metodyka edukacji technicznej PC-5F-MTE
TREŚCI PROGRAMOWE
- Etapy, metody i formy projektowania działań technicznych dziecka/ucznia.
- Inicjacja techniczna dziecka/ucznia.
- Zabawy manipulacyjne i konstrukcyjne oraz zadania wytwórcze.
- Projektowanie zajęć technicznych.
- Kształtowanie umiejętności technicznych dzieci/uczniów w nawiązaniu do techniki, kultury i sztuki ludowej.
W cyklu 2020L:
- Wprowadzenie w zagadnienia tematyczne i problemowe zawarte w programie kształcenia przedmiotowego oraz w oparciu o literaturę przedmiotu. Rola i znaczenie edukacji technicznej w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w zakresie integracji przedmiotowej. |
W cyklu 2021L:
- Wprowadzenie w zagadnienia tematyczne i problemowe zawarte w programie kształcenia przedmiotowego oraz w oparciu o literaturę przedmiotu. Rola i znaczenie edukacji technicznej w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w zakresie integracji przedmiotowej. |
W cyklu 2021Ln:
- Wprowadzenie w zagadnienia tematyczne i problemowe zawarte w programie kształcenia przedmiotowego oraz w oparciu o literaturę przedmiotu. Rola i znaczenie edukacji technicznej w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w zakresie integracji przedmiotowej. |
W cyklu 2022L:
- Wprowadzenie w zagadnienia tematyczne i problemowe zawarte w podstawie programowej kształcenia przedmiotowego. Rola i znaczenie edukacji technicznej w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej; odniesienia do integracji przedmiotowej, otoczenia i codzienności. |
W cyklu 2022Ln:
- Wprowadzenie w zagadnienia tematyczne i problemowe zawarte w podstawie programowej kształcenia przedmiotowego.. Rola i znaczenie edukacji technicznej w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w zakresie integracji przedmiotowej.Kontakt z instytucjami kultury, nauki i techniki, pracownią rzemieślniczą. |
W cyklu 2023L:
- Wprowadzenie w zagadnienia tematyczne i problemowe zawarte w podstawie programowej kształcenia przedmiotowego.. Rola i znaczenie edukacji technicznej w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w zakresie integracji przedmiotowej.Kontakt z instytucjami kultury, nauki i techniki, pracownią rzemieślniczą.- Przygotowanie doświadczeń i eksperymentów badawczych z dziećmi obejmujących obszary takie jak :żywioły wody i powietrza, grawitacja, właściwości materiałów. Kształtowanie postawy proekologicznej, rozumienia związku przyczynowo-skutkowego. |
W cyklu 2023Ln:
- Wprowadzenie w zagadnienia tematyczne i problemowe zawarte w podstawie programowej kształcenia przedmiotowego.. Rola i znaczenie edukacji technicznej w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w zakresie integracji przedmiotowej.Kontakt z instytucjami kultury, nauki i techniki, pracownią rzemieślniczą. |
W cyklu 2024L:
- Wprowadzenie w zagadnienia tematyczne i problemowe zawarte w podstawie programowej kształcenia przedmiotowego.. Rola i znaczenie edukacji technicznej w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w zakresie integracji przedmiotowej.Kontakt z instytucjami kultury, nauki i techniki, pracownią rzemieślniczą.- Przygotowanie doświadczeń i eksperymentów badawczych z dziećmi obejmujących obszary takie jak :żywioły wody i powietrza, grawitacja, właściwości materiałów. Kształtowanie postawy proekologicznej, rozumienia związku przyczynowo-skutkowego. |
W cyklu 2024Ln:
- Wprowadzenie w zagadnienia tematyczne i problemowe zawarte w podstawie programowej kształcenia przedmiotowego.. Rola i znaczenie edukacji technicznej w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w zakresie integracji przedmiotowej.Kontakt z instytucjami kultury, nauki i techniki, pracownią rzemieślniczą. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna cele i treści nauczania w zakresie edukacji technicznej zawarte w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla klas I-III szkoły podstawowej.
Wie, jak kształtować umiejętności techniczne uczniów w nawiązaniu do techniki, kultury i sztuki ludowej.
Zna wybrane zabawy manipulacyjne.
Umiejętności
Potrafi planować i realizować zajęcia z zakresu edukacji technicznej dzieci.
Kompetencje społeczne
Krytycznie ocenia własną wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy dydaktycznej z uczniem.
Jest gotów do realizacji zadań zawodowych związanych z prowadzeniem edukacji technicznej dzieci.
Jest gotów do poszukiwania nowych zasobów wzbogacających treści nauczania.
Literatura
W cyklu 2020L:
Literatura: |
W cyklu 2021L:
Literatura: |
W cyklu 2021Ln:
Literatura: |
W cyklu 2022L:
1. Brown S.E. (2005) Robimy eksperymenty. Warszawa, Wydawnictwo K.E. LIBER. |
W cyklu 2022Ln:
- Literatura: |
W cyklu 2023L:
1. Brown S.E. (2005) Robimy eksperymenty. Warszawa, Wydawnictwo K.E. LIBER. |
W cyklu 2023Ln:
1. Brown S.E. (2005) Robimy eksperymenty. Warszawa, Wydawnictwo K.E. LIBER. |
W cyklu 2024L:
1. Brown S.E. (2005) Robimy eksperymenty. Warszawa, Wydawnictwo K.E. LIBER. |
W cyklu 2024Ln:
1. Brown S.E. (2005) Robimy eksperymenty. Warszawa, Wydawnictwo K.E. LIBER. |
Uwagi
W cyklu 2020L:
Metody prowadzenia zajęć: Zajęcia prowadzone zdalnie z wykorzystaniem ap.Teams w zaplanowanych terminach. |
W cyklu 2021L:
Metody prowadzenia zajęć: Zajęcia prowadzone zdalnie z wykorzystaniem ap.Teams w zaplanowanych terminach oraz w sali zajęciowej. Informacje wysyłane na maila grup, dostępny kontakt tel. |
W cyklu 2021Ln:
Godziny kontaktowe: 9 Kontakt przez e-maila/tel. |
W cyklu 2022L:
Metody kształcenia: wprowadzenie teoretyczne, instruktaż, metoda problemowa, metody oglądowe, pokazy modelowych prac, dyskusje dydaktyczne, realizacje indywidualne i zespołowe. Kontakt przez e-mail/tel./Teams. |
W cyklu 2022Ln:
Godziny kontaktowe: 9 Kontakt przez e-mail /tel./Teams. |
W cyklu 2023L:
Metody kształcenia: Kontakt: tel., e-mail: bfoder@aps.edu.pl oraz przed i po zajęciach. |
W cyklu 2023Ln:
Metody kształcenia: Godziny kontaktowe - 9 Kontakt: tel., e-mail: bfoder@aps.edu.pl oraz przed i po zajęciach. |
W cyklu 2024L:
Metody kształcenia: Kontakt: podany tel., e-mail oraz przed i po zajęciach. |
W cyklu 2024Ln:
Metody kształcenia: Godziny kontaktowe - 9 Kontakt:podany tel., e-mail oraz przed i po zajęciach. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: