Metodyka edukacji społecznej PC-5F-MSP
TREŚCI PROGRAMOWE
- Cele edukacji społecznej.
- Podejmowanie działań zmierzających do rozumienia środowiska społecznego.
- Strategie kształtowania u uczniów przynależności do grupy rówieśniczej, społecznej, środowiska życia.
- Poznawanie i wyjaśnianie znaczenie wybranych zwyczajów i tradycji polskich.
- Tworzenie projektów wspierających rozwój umiejętności i kompetencji niezbędnych do uczestniczenia w życiu społecznym dzieci.
- Projektowanie scenariuszy zajęć w zakresie edukacji społecznej.
W cyklu 2020L:
1. Cele i treści edukacji społecznej 2. Potrzeba edukacji społecznej we współczesnym świecie 3. Podstawy metodyki prowadzenia lekcji (w tym lekcji zdalnej) • Planowanie dydaktyczne na poziomie formalnym i na poziomie • Formułowanie celów kształcenia edukacji społecznej • Wybór treści i metod kształcenia edukacji społecznej • Prowadzenie zajęć 4. Strategie kształtowania kompetencji społecznych |
W cyklu 2020Ln:
1. Cele i treści edukacji społecznej 2. Potrzeba edukacji społecznej we współczesnym świecie 3. Podstawy metodyki prowadzenia lekcji (w tym lekcji zdalnej) • Planowanie dydaktyczne na poziomie formalnym i na poziomie • Formułowanie celów kształcenia edukacji społecznej • Wybór treści i metod kształcenia edukacji społecznej • Prowadzenie zajęć 4. Strategie kształtowania kompetencji społecznych |
W cyklu 2021L:
Treści przedmiotu: |
W cyklu 2021Ln:
Treści przedmiotu: |
W cyklu 2022L:
1. Cele i treści edukacji społecznej |
W cyklu 2022Ln:
1. Cele i treści edukacji społecznej |
W cyklu 2023L:
Bloki tematyczne realizowane podczas zajęć: |
W cyklu 2023Ln:
Bloki tematyczne realizowane podczas zajęć: |
W cyklu 2024L:
Bloki tematyczne realizowane podczas zajęć: |
W cyklu 2024Ln:
Bloki tematyczne realizowane podczas zajęć: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2023L: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2023Ln: | W cyklu 2024Ln: | W cyklu 2020L: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2022L: | W cyklu 2020Ln: | W cyklu 2021Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Posiada merytoryczne i metodyczne podstawy prowadzenia zajęć w zakresie edukacji społecznej.
Umiejętności
Potrafi planować i realizować zajęcia z zakresu edukacji społecznej dzieci.
Kompetencje społeczne
Jest w stanie krytycznie oceniać własną wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy dydaktycznej z uczniem.
Jest gotów do realizacji zadań zawodowych związanych z prowadzeniem edukacji społecznej dzieci.
Jest gotów do poszukiwania nowych zasobów wzbogacających treści nauczania.
Literatura
W cyklu 2020L:
Jaskulska S., Poleszak W., (2015):Wykluczenie rówieśnicze. W: J. Pyżalski (red.), Wychowawcze i społeczno-kulturowe kompetencje współczesnych nauczycieli. Wybrane konteksty, Łódź: theQ studio, http://hdl.handle.net/10593/14003 Pilch T., (1995): Grupa rówieśnicza jako środowisko wychowawcze W: Pedagogika społeczna : człowiek w zmieniającym się świecie T. Pilch, I. Lepalczyk (red.), Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak, 1995. – s. 174- 186 Przetacznik-Gierowska M., Włodarski Z. , Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 1994. – s. 209- 213: Grupa rówieśnicza jako środowisko wychowawcze |
W cyklu 2020Ln:
Pilch T., (1995): Grupa rówieśnicza jako środowisko wychowawcze W: Pedagogika społeczna : człowiek w zmieniającym się świecie T. Pilch, I. Lepalczyk (red.), Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak, 1995. – s. 174- 186 Przetacznik-Gierowska M., Włodarski Z. , Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 1994. – s. 209- 213: Grupa rówieśnicza jako środowisko wychowawcze |
W cyklu 2021L:
Literatura: |
W cyklu 2021Ln:
Literatura: |
W cyklu 2022L:
Jaskulska S., Poleszak W., (2015):Wykluczenie rówieśnicze. W: J. Pyżalski (red.), Wychowawcze i społeczno-kulturowe kompetencje współczesnych nauczycieli. Wybrane konteksty, Łódź: theQ studio, http://hdl.handle.net/10593/14003 Pilch T., (1995): Grupa rówieśnicza jako środowisko wychowawcze W: Pedagogika społeczna : człowiek w zmieniającym się świecie T. Pilch, I. Lepalczyk (red.), Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak, 1995. – s. 174- 186 Przetacznik-Gierowska M., Włodarski Z. , Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 1994. – s. 209- 213: Grupa rówieśnicza jako środowisko wychowawcze |
W cyklu 2022Ln:
Jaskulska S., Poleszak W., (2015):Wykluczenie rówieśnicze. W: J. Pyżalski (red.), Wychowawcze i społeczno-kulturowe kompetencje współczesnych nauczycieli. Wybrane konteksty, Łódź: theQ studio, http://hdl.handle.net/10593/14003 Pilch T., (1995): Grupa rówieśnicza jako środowisko wychowawcze W: Pedagogika społeczna : człowiek w zmieniającym się świecie T. Pilch, I. Lepalczyk (red.), Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak, 1995. – s. 174- 186 Przetacznik-Gierowska M., Włodarski Z. , Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 1994. – s. 209- 213: Grupa rówieśnicza jako środowisko wychowawcze |
W cyklu 2023L:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2023Ln:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2024L:
Literatura podstawowa: |
W cyklu 2024Ln:
Literatura podstawowa: |
Uwagi
W cyklu 2020L:
Zajęcia są prowadzone w formie zdalnej, z pośrednictwem platformy Teams: gr ćwiczeniowa dla II DMPC 4 https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a3b9e3a140f324f55bcd0964eb7b3e207%40thread.tacv2/conversations?groupId=7f52ae17-6e21-4b55-a718-2f60958339b9&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 gr ćwiczeniowa dla II DMPC 7 https://teams.microsoft.com/l/team/19%3af3553cc28a354a259c0a31cb6083770e%40thread.tacv2/conversations?groupId=14a53c2a-a2e8-4b1d-8a93-f217d962afb5&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a22e48b6b97ff4099acf7fe6030284d1d%40thread.tacv2/conversations?groupId=c695b8ac-4f92-4388-bee8-b23d846e643c&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Metody kształcenia: prezentacja, dyskusja dydaktyczna, burza mózgów, praca w zespołach, prowadzenie zajęć i hospitacje koleżeńskie; |
W cyklu 2020Ln:
Zajęcia są prowadzone w formie zdalnej, z pośrednictwem platformy Teams: Grupa 1 Link https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a9a461e9c58bf4f819bc5381a8576e767%40thread.tacv2/conversations?groupId=45977ebb-1a30-4f32-b7a2-f9a04e24769c&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Kod ag4cxut GR.ĆWICZENIOWA II ZM/PC 2 Grupa 2 Link https://teams.microsoft.com/l/team/19%3adb7d63ad19144e47b1e7d4cb40cf8e97%40thread.tacv2/conversations?groupId=99960da5-f68c-41cc-b418-8f75698a2e21&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Kod jypz6f4 Link https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a81f9ebab31e64f129f41c4c2be2f6112%40thread.tacv2/conversations?groupId=d6c23d4e-dfec-4b6d-b1e3-3a95c26d7ff6&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Kod x2tm4kc Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: ćwiczenia 12 Przygotowanie się do zajęć, lektury - 15 Przygotowanie pracy na ćwiczenia – 30 Sumaryczna liczba punktów ECTS – 2 |
W cyklu 2021L:
Metody kształcenia: Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2021Ln:
Metody kształcenia: Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2022L:
Metody kształcenia: prezentacja, dyskusja dydaktyczna, burza mózgów, praca w zespołach, prowadzenie zajęć i hospitacje koleżeńskie; Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2022Ln:
Metody kształcenia: prezentacja, dyskusja dydaktyczna, burza mózgów, praca w zespołach, prowadzenie zajęć i hospitacje koleżeńskie; Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2023L:
Metody kształcenia: praca w grupach, praca z tekstem, dyskusja dydaktyczna, burza mózgów, warsztaty, scenki, filmy |
W cyklu 2023Ln:
Metody kształcenia: praca w grupach, praca z tekstem, dyskusja dydaktyczna, burza mózgów, warsztaty, scenki, filmy |
W cyklu 2024L:
Metody kształcenia: praca w grupach, praca z tekstem, dyskusja dydaktyczna, burza mózgów, warsztaty, scenki, filmy |
W cyklu 2024Ln:
Metody kształcenia: praca w grupach, praca z tekstem, dyskusja dydaktyczna, burza mózgów, warsztaty, scenki, filmy |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: