Seminarium dyplomowe magisterskie - 1 PC-5F-MR1
TREŚCI PROGRAMOWE
- Etapy postępowania badawczego.
- Podstawowe pojęcia metodologiczne: cel badań, przedmiot badań, problemy, hipotezy, zmienne, wskaźniki, metody, techniki i narzędzia badań.
- Formułowanie zakresu problematyki badawczej oraz tematu badań.
- Analiza, selekcja i kategoryzacja zagadnień teoretycznych i terminologii związanej z tematyką pracy. Opracowanie bibliografii z zastosowaniem standardów edytorskich.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Wymienia etapy procesu badawczego.
Definiuje i podaje przykłady podstawowych pojęć: cel badań,
przedmiot badań, problemy, hipotezy, zmienne, wskaźniki.
Umiejętności
Dostrzega i formułuje aktualne problemy badawcze o charakterze teoretycznym i empirycznym.
Potrafi opracować koncepcję badań z uzasadnieniem teoretycznym oraz ze wskazaniem na cele poznawcze i praktyczne.
Zna, selekcjonuje i kategoryzuje zagadnienia teoretyczne oraz posługuje się terminologię związaną z tematyką pracy.
Potrafi selekcjonować pozycje bibliograficzne i opracować bibliografię stosując standardy edytorskie.
Kompetencje społeczne
Odznacza się odpowiedzialnością w projektowaniu procedur badawczych.
Jest gotów do świadomego podejmowania działań nad rozwijaniem dorobku naukowo-badawczego pedagogiki specjalnej oraz poszerzania go o nowe obszary i procedury badawcze.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: