Metodyka edukacji polonistycznej PC-5F-MPO
TREŚCI PROGRAMOWE
- Analiza podstawy programowej w zakresie edukacji polonistycznej w edukacji wczesnoszkolnej.
- Klasyfikacja i formułowanie celów nauczania w edukacji polonistycznej.
- Materiał nauczania i środki dydaktyczne w nauczaniu języka ojczystego w edukacji wczesnoszkolnej.
- Cele kształcenia polonistycznego a funkcje języka.
- Metody i formy pracy z dziećmi w młodszym wieku szkolnym (zgodnie z koncepcją kształcenia zintegrowanego) - aktywizujące metody nauczania, ich zastosowanie w procesie wspomagania rozwoju uczniów w klasach I-III.
- Etapy wprowadzania litery.
- Metody nauki pisania i czytania.
- Podstawowe rodzaje wypowiedzi ustnych i pisemnych.
- Praca z tekstem literackim.
- Nauczanie gramatyki.
- Nauczanie ortografii i interpunkcji.
- Projektowanie scenariuszy zajęć.
- Nauczyciel a kształcenie języka ojczystego w nauczaniu wczesnoszkolnym (przygotowanie merytoryczne i metodyczne).
W cyklu 2020L:
1. Cele edukacji polonistycznej. |
W cyklu 2020Ln:
1. Cele edukacji polonistycznej. |
W cyklu 2021L:
1. Cele edukacji polonistycznej. |
W cyklu 2021Ln:
1. Cele edukacji polonistycznej. |
W cyklu 2022L:
1. Cele edukacji polonistycznej. |
W cyklu 2022Ln:
1. Cele edukacji polonistycznej. |
W cyklu 2023L:
1. Cele edukacji polonistycznej. |
W cyklu 2023Ln:
1. Cele edukacji polonistycznej. |
W cyklu 2024L:
1. Cele edukacji polonistycznej. |
W cyklu 2024Ln:
1. Cele edukacji polonistycznej. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Posiada merytoryczne i metodyczne podstawy prowadzenia zajęć w zakresie edukacji polonistycznej.
Umiejętności
Potrafi planować i realizować zajęcia z zakresu edukacji polonistycznej dzieci.
Kompetencje społeczne
Jest w stanie krytycznie oceniać własną wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy dydaktycznej z uczniem.
Jest gotów do realizacji zadań zawodowych związanych z prowadzeniem edukacji polonistycznej dzieci.
Literatura
W cyklu 2020L:
Baczyńska H., (1981). Metodyka nauczania gramatyki w klasach I-III szkoły podstawowej. Warszawa. |
W cyklu 2020Ln:
Baczyńska H., (1981). Metodyka nauczania gramatyki w klasach I-III szkoły podstawowej. Warszawa. |
W cyklu 2021L:
Baczyńska H., (1981). Metodyka nauczania gramatyki w klasach I-III szkoły podstawowej. Warszawa. |
W cyklu 2021Ln:
Baczyńska H., (1981). Metodyka nauczania gramatyki w klasach I-III szkoły podstawowej. Warszawa. |
W cyklu 2022L:
Baczyńska H., (1981). Metodyka nauczania gramatyki w klasach I-III szkoły podstawowej. Warszawa. |
W cyklu 2022Ln:
Baczyńska H., (1981). Metodyka nauczania gramatyki w klasach I-III szkoły podstawowej. Warszawa. |
W cyklu 2023L:
Baczyńska H., (1981). Metodyka nauczania gramatyki w klasach I-III szkoły podstawowej. Warszawa. |
W cyklu 2023Ln:
Baczyńska H., (1981). Metodyka nauczania gramatyki w klasach I-III szkoły podstawowej. Warszawa. |
W cyklu 2024L:
Baczyńska H., (1981). Metodyka nauczania gramatyki w klasach I-III szkoły podstawowej. Warszawa. |
W cyklu 2024Ln:
Baczyńska H., (1981). Metodyka nauczania gramatyki w klasach I-III szkoły podstawowej. Warszawa. |
Uwagi
W cyklu 2020L:
METODY KSZTAŁCENIA: Szczegółowe informacje dla poszczególnych grup ćwiczeniowych, w tym linki do zespołów zajęciowych w aplikacji MS Teams znajdują się w Informacjach dla poszczególnych grup. Zajęcia odbywają się na platformie MS zgodnie z planem. |
W cyklu 2020Ln:
METODY KSZTAŁCENIA: Zajęcia odbywają się na platformie MS zgodnie z planem. |
W cyklu 2021L:
METODY KSZTAŁCENIA: Gr. I Gr. 2 Gr. 3 Gr. 4 Gr. 5 Gr.6 Gr. 7 Gr. 8 |
W cyklu 2021Ln:
METODY KSZTAŁCENIA: |
W cyklu 2022L:
METODY KSZTAŁCENIA: |
W cyklu 2022Ln:
METODY KSZTAŁCENIA: |
W cyklu 2023L:
METODY KSZTAŁCENIA: |
W cyklu 2023Ln:
METODY KSZTAŁCENIA: |
W cyklu 2024L:
METODY KSZTAŁCENIA: |
W cyklu 2024Ln:
METODY KSZTAŁCENIA: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: